Indlæg af holy-me

    Godt at høre. Har haft øje på de mm vision men syntes de halter lidt med gfx i forhold til den dell maskine.


    Også har jeg haft rigtig dårlig erfaring med msi.


    Fandt denne: http://www.mm-vision.dk/produk…00020&gruppe=PCnotevision


    Kan se det er næsten 1000 kr besparelse, ved at primært vælge et mindre grafikkort. Plus det er uden windows.


    Men kan det betale sig at spare på dette område? Yderligere har mm-vision SSD harddisk.

    Har godt fulgt med i de andre tråde, og skrevet uden at få svar på mit spørgsmål.


    Står i den situation at jeg skal i forsvaret og vil derfor have en bærbar da jeg får en del rejse tid.


    Den skal bruges til spil og internet. Det vil blandt andet være nogle af de lidt tungere spil der skal spilles så den må meget gerne kunne trække tingene på et middel højt niveau.


    Jeg har haft kigget på denne:


    Dell XPS 17


    Original Windows® 7 Home Premium - Dansk
    Andengenerations Intel® Core™ i7-2630QM processor på 2,00 GHz med Turbo Boost 2.0 op til 2,90 GHz
    17.3" HD+ WLED True-Life (1600x900) med 2.0 Mega Pixel Integreret kamera
    3GB NVIDIA GeForce GT 555M Grafikkort
    6144 MB Dual Channel DDR3 SDRAM på 1333 MHz [1 x 2048 + 1 x 4096]
    500GB (7,200rpm) Serial ATA Hard Drive
    Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)
    8x DVD+/-RW & Blu-ray DiscTM combe drive (læser Blu-ray DiscTM & skriver CD/DVD)
    Primært 9-cellet litium-ion-batteri på 90 W/t


    til 8420


    Eller er der andre alternativer som er bedre?


    Prisen må meget gerne liggge omkring de 8000 kr.


    Harddisk er ikke det vigtigste da der altid kan suppleres med en ekstern, hvis det skulle gå helt galt.

    Håber det er okay jeg lige låner tråden, står selv og skal have ny bærbar meget snart. Den skal primært bruges til internet og spil.


    Har kigget lidt på


    Dell XPS 17


    Original Windows® 7 Home Premium - Dansk
    Andengenerations Intel® Core™ i7-2630QM processor på 2,00 GHz med Turbo Boost 2.0 op til 2,90 GHz
    17.3" HD+ WLED True-Life (1600x900) med 2.0 Mega Pixel Integreret kamera
    3GB NVIDIA GeForce GT 555M Grafikkort
    6144 MB Dual Channel DDR3 SDRAM på 1333 MHz [1 x 2048 + 1 x 4096]
    500GB (7,200rpm) Serial ATA Hard Drive
    Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)
    8x DVD+/-RW & Blu-ray DiscTM combe drive (læser Blu-ray DiscTM & skriver CD/DVD)
    Primært 9-cellet litium-ion-batteri på 90 W/t


    til 8420


    Eller er der andre alternativer som er bedre?


    Vil gerne ende med en GPU som kan trække de fleste spil. Da jeg efterfølgende overveje at sælge stationæren så.

    Ligger inde med en macbook, men da jeg ikke går på studie mere vil jeg gerne have en bærbar jeg kan bruge til at game lidt med.


    Der er tale om en generation 6, macbook i alu.


    Der er installeret snow leopard på den.
    dual core 2 ghz
    160 gb
    2 gb ram 1067 ddr3
    NVIDIA GeForce 9400M


    Købte den i midten af 2009 og gav dengang omkring de 10.000.
    kvittering kan fremskaffes.


    Da der ikke rigtig virker til at være nogle som vil bytte sig til en macbook, så sætter jeg den til salg så jeg kan få en bærbar jeg kan bruge til lidt mere end bare at gå på nettet.


    4500.- kr Gør en hurtig handel og spar 500 kr. 4000 kr


    Smid en pm ved interesse.



    http://peecee.dk/upload/view/317847


    http://peecee.dk/upload/view/317848


    http://peecee.dk/upload/view/317849

    Ligger inde med en macbook, men da jeg ikke går på studie mere vil jeg gerne have en bærbar jeg kan bruge til at game lidt med.


    Der er tale om en generation 6, hvilket er macbook i alu.


    dual core 2 ghz
    160 gb
    2 gb ram 1067 ddr3
    NVIDIA GeForce 9400M


    Købte den i midten af 2009 og gav dengang omkring de 10.000.


    Salg kan komme på tale, men kun for den rigtige pris. Samt hvis der ikke kommer noget til en byttehandel.


    Smid en pm ved interesse.

    Nu bliver jeg nok skudt ned af nogen, men da jeg ikke bruger den til studie mere. Og da jeg starter på HBU vil jeg gerne have en computer som jeg kan smide spil på. Så den skal have windows på i stedet.


    Lige pt sidder der et NVIDIA GeForce 9400M monteret samt 2 gb ram.

    Overvejer at udskifte ram og gfx på min macbook. Men skal det købes fra apple store eller kan man sagtens købe andre steder. Samt er det muligt at udskifte GFX?


    Det er en generation 6 alu.

    Efter at have skiftet bundkort, finder jeg ud af at den ikke har IDE connector. Så skal til at skifte mine DVD drev til noget med SATA.


    SÅ mit spørgsmål er hvad der kan betale sig at købe af drev. Enten DVD eller blu-ray drev. Det skal som minimum kunne brænde DVD.


    Pris må meget gerne være under de 1000 kr.

    Er blevet enig med mig selv, at i stedet for at købe ny CPU så OC den jeg har nu.


    Det er en AMD phenom II 940 BE.
    Bundkort er ASUS M4A785D-M PRO 785G.


    Indtil videre er det en std køling på den, men har tænkt mig at skifte den.


    Nu stopper min viden så, hvilken køling skal jeg vælge? Går udfra at hvis det bliver vandkøling kan man stadig transportere computeren når man engang imellem skal til LAN?


    Hvor meget kan man yderligere få ud af den CPU og stadig køre stabilt?