Indlæg af SpRoX

    Hejsa


    Jeg har en ven som skal bygge ny pc, og i den forbindelse har jeg lovet at hjælpe med at finde en cpu.


    Så ligger du inde med en Core i3 eller i5 til socket 1155 eller 1150, er du velkommen til at prikke til mig! :-)

    Har du testet/tjekket at dine ram kører med de rette timings ved 400MHz?
    Du kan nemt teste om dine ram er sat rigtigt op og er stabile, ved at sænke multi til 6x. Så er din cpu ikke OC'et og er derfor udelukket som mulig fejlkilde.


    Og som du også kan se på dine screenshots, falder vcore under belastning. Så selvom vcore i bios står til 1.3V, kan du ikke regne med det under load.


    Jeg ville sætte ram timings efter hvad de skal stå på ved 400MHz (måske 5-5-5-15, kig i cpu-z) og kører dem 1:1.
    Og skift så mellem 333 og 400MHz og forskellige multi, f.eks 9x333, 8x400 osv., så du laver små spring hele tiden, men stadig er sikker på at dine ram kan følge med.

    Du kommer nok til at kunne mærke det i spil. Tænker at cpu'en får svært ved at føde dit gfx nok...
    Men tror mest det er spidsbelastninger der vil være et "problem".

    Så er der en lille opdatering på projektet... :)


    Det er ikke lykkedes mig at få mit HD7850 til at virke korrekt -endnu!
    Jeg har i stedet aktiveret mit onboard gfx (Intel HD3000) og fundet en guide til hvilke tilpasninger mit mobo kræver.
    Så nu har jeg en fuldt fungerende OS X Mavericks installation, inkl. iMessage und alles! :)


    Pt. kører installationen på en disk for sig (en alm 500 GB disk), men planen er at det skal kører som dual boot, på en partition på min 840 Pro, sammen med Win 8.1.
    Det bliver dog kun aktuelt hvis/når jeg får mit AMD gfx til at virke, da jeg ikke gider at skulle flytte skærmkabel fra gfx til gfx alt efter OS...


    Da mit elskede Logitech UltraX keyboard står overfor en udskiftning, overvejer jeg, lidt i mangel af bedre, at skifte til et kablet Apple keyboard.
    Er der nogen som har erfaring med at bruge et Apple kb på en Windows pc, uden Boot Camp altså?


    Hvis man er nysgerrig, og har et par nørde-timer til overs, så kan jeg da varmt anbefale at rode lidt med hackintosh! :)

    Det var også den guide jeg fulgte -i store træk.


    Der er til syneladende ikke understøttelse for mit gfx, et HD7850, så jeg kan kun køre i 1024x768... :(
    Og efter jeg kørte MultiBeast, kunne jeg ikke længere boote! Har ikke haft tid til at rode med det siden, men det er da planen at prøve igen.


    Kørte du dual boot eller ren Mac OS?



    Hvilken type RAID vil du køre?


    Jeg kører RAID-5 og det kræver jo tre diske at starte på...

    Hejsa


    Er der nogen af jer som har leget med Mavericks på pc endnu?


    Jeg har tidligere haft en pc der kørte Snow Leopard (10.6.6) og kunne godt tænke mig at prøve igen, nu med Mavericks.
    Og så ville jeg da lige høre om jeres erfaringer med det... :-)


    SpRoX out.

    Størrelsesmæssigt er One Mini og iPhone 5/5c/5s mere ens.
    Min iPhone 5 med cover er nærmest identisk str. med Samsung Galaxy S4 Mini og en One Mini er smule større end S4 Mini.


    Har selv haft iPhone 3GS, 4 og nu en 5'er. Min kæreste har haft Samsung Galaxy S og S2, og derudover har jeg haft en del andre Android-telefon mellem hænderne på mit arbejde. Synes ikke jeg specielt er Apple fanboy, men foretrækker klart foretrække en iPhone!


    Når det så er sagt, så ville jeg vælge enten S4 Mini eller One Mini, hvis jeg skulle have en Android -bl.a. pga. str.
    Synes de alm. modeller, altså One og S4 er ALT for store og klodsede! HTC One er lækker og ser, imo, godt ud. S4'eren er bare stor og plastik-agtig...

    Jeg har både iPad 1 og 2, og bare mellem de to er der rigtig stor forskel på ydelsen!


    Jeg ville klart vente på 5. gen. frem for at købe en 4. gen. Uden jeg ved noget om det, så kunne jeg forestille mig at 5. gen. vil have nogle af de samme teknologier som iPhone 5s -altså 64 bit cpu, motion-sensor og måske fingeraftrykslæser.
    Nogle af tingene er selvfølgelig mere pop end reelt brugbare, men kraftigere cpu/gpu er jo altid at foretrække! :-)

    Kan ikke helt tyde ud af dit indlæg, om dit netkort virker? Uden net kommer der naturligvis ingen opdateringer... :-)
    Så Hvis ikke XP har en driver indbygget til dit netkort, skal du finde en først.

    Jeg ville nok bare lade den være som den, og så finde nogle flere ram til den... Er det 2x 2 GB eller 4x 1 GB der sidder i nu?


    Som Dnope også nævner, så vil et helt nyt setup nok være en bedre idé, end at lappe på det du har nu.