Indlæg af Ginyu

    Den laptop jeg skriver på lige nu har ikke nogen brænder dvs hele drevet er defekt, men jeg må prøve at finde en anden så jeg kan bruge nlite til at hjælpe mit problem.


    jeg forstår bare ikke hvorfor det ikke virker når nu muligheden er der... er der ikke nogen som kender årsagen til dette?

    Jeg har prøvet at trykke F6 i starten af installation og kommer også frem til hvor jeg kan installere tredjeparts drivere, men den kan kun læse fra floppy drev som jeg jo ikke har. den kan altså ikke se cd drevet. mit cd drev er tilsluttet korrekt og jeg kan se drevet står som master i BIOS.

    har tjekket tråden ud nu, men jeg tror ikke den kan hjælpe på mit problem da jeg ikke kan komme ind i windows mere, så jeg kan ikke bruge nlite. Der er en der skriver at han gik i BIOS og justerede sin SATA controller så det blev til en IDE istedet. Derefter installerede han windows + sin sata driver og justerede så sin sata controller tilbage. kan det lade sig gøre?


    tak

    jeg har prøvet at boote op fra bundkorts cd'en og der kommer også en menu op hvor jeg kan installere JMicron raid og sata drivere men den kan kun installere sata driverne fra floppy og det har jeg ikke. forstår heller ikke hvorfor jeg kan boote fra cd'en men ikke installere fra den???


    Der er ikke nogen steder jeg kan trykke F6 når jeg booter fra bundkortscd'en...



    hvad gør jeg?

    Hej igen. Nu har jeg fået testet mine ram med memstest86. Den fandt ingen fejl. Jeg har også prøvet at formattere, men er blevet stoppet da windows kræver en XP kompatibel partition på disken jeg skal bruge som C: (min raptor). Og det er partionen jeg opretter ikke. Er det ikke fordi det er en SATA disk? dvs lige nu kan jeg ikke installere windows...


    frem med de gode råd, hvad gør jeg?

    Jeg har ikke haft tid endnu til at teste rammene med memtest86, men er i sikre på det er rammene. Kunne det være grafikkortet.


    bortset fra det så det er forkert at sige at det virkede med de gamle ram for bundkortet er også nyt...

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    start med at pille et par stænger ud, gå ind i bios og sæt volten til rammene op med ca 0,2v .....


    skulle det løse problemet eller hvad?



    jeg prøver det der SIW i stedet så. men det sjove var at med de nye RAM kunne jeg intet se om dem i CPU-z (kun at de var aktive i i de to slots) og jeg kunne se mange detaljer med de gamle corsair ram jeg havde. de 2 x 2gb stænger jeg har købt er købt som en bundle og burde være matched.


    de burde kunne dual channel ik?


    de hedder Kingston DDR2-667, 2x2048MB, CAS 5


    takker

    nej jeg har ikke testet det med memtest86. hvad går det ud på?


    jeg har prøvet kigge på ram'ene med cpu-z men kunne absolut ingenting se om dem. (det kunne jeg godt med mine corsait ram???)


    jeg kan lige smide et screendump op senere i aften.



    jeg glemte lige at sige at strømforsyningen også er ny...


    det er 2 x 2 gb ram. jeg vil lige prøve at hive den ene ud.


    og rigtigt gættet, jeg overclocker ikke...

    raptoren er c drevet. beklager hvis min forklaring ikke var klar nok. det burde jo i teorien virke med cloningen af c fra ata til sata uden at den hakker eller blinker. Når det er sagt kan hælder jeg selv også mest til den løsning. kan der være andre forklaringer jeg burde undersøge først inden jeg begiver mig ud i endnu en formattering...?

    er der nogen af jer der ved hvad man får ud af samle alle de flag? jeg har samlet alle 20 musyaf flag men det virker ikke som der skete noget ved det. så hvis der ikke er nogen mening med det gider man jo ikke at samle videre i byerne f.eks.

    Hej alle.


    Jeg har for nyligt skiftet alt ud i min computer på nær grafikkort og kabinet.


    nye specs:


    4gb kingston valueram
    36gb raptor HDD
    250gb sata hdd
    Asus 6600gt 128 ram (gammelt)
    asus p5n sli bundkort
    Intel Core 2 Duo E6750.


    bortset fra at jeg ikke rigtigt kan mærke at den er blevet hurtigere er der opstået et problem jeg umiddelbart ikke ved hvordan jeg løser...


    når jeg sidder og arbejder på computen kan den fryse lige pludselig og skærmen begynder nærmest at blinke. jeg kan godt bruge musen lidt men jeg bliver nødt til at lukke ned og op igen før jeg kan bruge computeren rigtigt igen. jeg tror ikke det er selve skærmen det er galt med. det sker oftest når jeg ser video samtidig mens andre programmer kører. det sker ikke når computeren bare står tændt og ikke bliver brugt


    det skal lige siges at jeg blev nødt til at clone mit gamle c drev fra en ATA disk til den nye raptor da jeg jeg skiftede hardwaren ud. for XP kan ikke boote fra en SATA HDD der ikke er partitioneret, og derfor blev jeg nødt til at clone c drevet over på raptoren. Jeg har nemlig døjet med computerproblemer af alle slags de sidste 4 måneder og jeg gider det simpelthen ikke mere...


    håber det giver mening og at i har et råd eller to til mig...


    ginyu