Indlæg af Nelly

    Quote

    Oprindeligt indlæg af sniffer
    ok nu tror jeg har lavet en
    den skulle også være online
    hvad så hvad skal man skrive for at komme ind på den
    (bulletproof)


    Hvad køre du med for en server sniffer??? Bulletproof???
    Hvis du gør det så gå op i hjælp og læs manualen... Den er meget udførlig og der kan du læse dig til stortset alt (selvfølgelig ikke om din router osv. men om programmet)... Hvis det er frdi du ikek kan finde din router, så gå ind i din browser og skriv 198.168.1.1 (det er normalt adressen til den) standdars pas er: admin ved de fleste routerer... Ellers må du være lidt mere specifik i dine problemer


    Hvis du skal ind på den åbner du bare programmet :crazyeyes: eller misforstår jeg dit spørgsmål???

    Jeg ved ikke om i har fået løst problemet på MSN.. men i skal nok lige tage højde for hvilke porte der er åbne og hvor routeren sender WAN connectionen hen;) (regner med at der er en router når vi også snakker om LAN ip'er :P
    OG hvis i vil på med en browser så skal i være opmærksom på PASV mode, da det er det som bliver brugt i browserne... Find heller et ftp-client program hvis i vil have en lidt lettere start på at sætte det op...
    Håber i kan bruge det :cheers:

    Quote


    Ved ikk om man kan lave sådan et andre connecter til din 'ægte' IP, for der kan jo være flere der deler den.


    Det kan man uden problemer hvis routeren bare kan finde ud af hvor den skal sende connectionen hen.. altså f.eks. videre til 192.168.0.1 på LAN netværket... Så no problem her :)

    Jeg ser det sådan her:


    1.Du skal sætte en server op på en af dine computerer
    2.Du skal gå ind på din router (den skal selvfølgelig understøtte det) og sætte routeren til at sende indgående connections på port x (som du har valgt at lave serveren på) videre til en bestemt LAN ip som din server så har fast på dit LAN netværk
    3. Du skal selvfølgelig åben porten (Hvis du laver en ftp server skal du også åbne noget for at du kan bruge PASV) læst eventuelt dette link
    4. Du skal bede dem som skal bruge din server om at connecte til din internet ip ( du kan se den her )


    Vær opmærksom på at jo flere porte du åbner jo mere sårbar er du overfor bounce attacks


    Håber du kan bruge det
    :cheers:


    EDIT: Du skal helst have en statisk IP hvis det er en server du vil have kørende permanent, dette koster omkring 10 kr. ekstra om måneden ved TDC

    Når jeg skal downloade Linux fedora skal jeg vælge mellem 32bit og 64bit.. Jeg er ikke med på hvad det omhandler??? og hvad jeg bør vælge???
    Takker på forhånd:)

    Jeg låner lige tråden da jeg også har et spørgsmål om Linux fedora... Når jeg skal downloade det skal jeg vælge mellem 32bit og 64bit.. Jeg er ikke med på hvad det omhandler??? og hvad jeg bør vælge???

    Jeg har bare haft nogle problemer med det... Og så har jeg ikke kunne finde ud af hvordan man lavede MPEG2 filer med det??? De divx som man kan lave kan jo ikke køre på alle DVD afspillere :(
    Så mit største problem er egentlig at når jeg har optaget noget fra tv, og gerne vil have det ned på en cd, så mangeler jeg et program som kan det (eller en viden om VirtuelDub som jeg ikke har???)


    Håber i kan hjælpe mig, måske med en guide til virtuelDub hvis i mener at jeg kan bruge det til formålet???
    Takker

    Er der nogen som kender noget godt værktøj til at konvatere video optagelser ned i størrelse??? Det skal meget gerne være noget som er freeware, da jeg er pænt træt af de 30-dages-fri-brug-programmer :camp:
    Håber der er nogen af jer som kan hjælpe.. Jeg har leget med VirtuelDub og TMPEGnc før, så gerne lignende værktøjer;)

    Jeg har før haft spurgt hvad DHCP var til? OG jeg fik at vide at det er den del af en router som deler ip'er ud... Det jeg så ikke helt er med på er:
    1. Hvad står DHCP for???
    2. Hvad er forskellen på DNS (Domain Name System) og DHCP???
    3. Er det ikke samme princip DNS serverene køre efter som DHCP'en i en router anvender???


    Sorry hvis det er et lidt rode spørgsmål, jeg er lidt forvirret omkring dette emne :roller:

    Okay.. det ser godt ud... Men kan jeg ikke bare købe et domæne og så bare køre det hjemme fra mig selv??? Ved godt at hastighederne bliver noget lort.. men det er mere for at have et domæne (så andre ikke køber det).. og så lege lidt med at lave en fed hjemmeside som jeg senere kan lægge på en hurtigere server... Kan alt dette lade sig gøre???


    EDIT: Og kan jeg godt lave en mailaddresse bare over et domæne sådan uden videre??? :O

    Jeg tænkte på hvordan man får fat i et bestemt domæne??? Hvis der er nogle af jer som har domæner hvad giver i så for at have dem???
    Takker folkens :D

    Jeg prøvede lige at sætte mig ind i dit problem... Jeg kigge lige på et download, og det funkede faktisk uden problemer for mig... Jeg vil råde dig til at finde dit program på f.eks. http://www.download.dk (hvis det er der) eller søg på google 8)


    (Ved ikke om du måske kunne have en firewall/popudkiller kørende som kan komme i vejen?)


    OG velkommen til Tweak :cheers:

    Quote

    Oprindeligt indlæg af goldfisk
    som ovenstående hvordan flasher man en point of view 5900xt til noget hurtigere hvis man altså kan


    Bare lige et hurtigt spørgsmål... Hvad betyder det at flashe??? Jeg kan forstå det er noget med at gøre grafikkort hurtigere??? Er det rigtigt og bruges "flashe-begrebet" kun om grafikkort eller også om andet???
    Takker

    Hejsa jeg har lge erfaret hvordan man får et program til at starte op sammen med windows...
    Mit spørgsmål er nu, hvordan får man et program til ikke at starte op???
    I dette specifikke tilfælde er det ICQ som driller mig, men det ville være fedt med en generel metode til at forhindre programmer i at starte op 8)
    Takker :clap:

    Jeg vil give PUGGEN ret i at det er logisk nok at den første gang ikke skal bruge den samme tid til at formatere som ellers...


    Ellers kan det måske hjælpe dig at kigge under
    Kontrolpanel/administration/cumputeradministration/lager...


    Her kan du lege med din disk hvis du skylle lyste det, og sikekrt også finde en forklaring hvis det er en gammel disk du har


    :rules: