Indlæg af Cyclups

    Hej, jeg lavede engang en "amatør" test på mit vandkøle system, hvor jeg målte hvor lang tid det tog for at køre en liter vand igennem og jeg fandt ud af at for mig var det bedst hvis jeg havde pumpe – radiator – cpu – grafikkort, forskellen i vand flow lå omkring 5-8% mere flow da jeg havde pumpe - radiator - cpu, end da jeg havde pumpe - cpu - radiator


    Cyclups

    Hej, jeg har selv sådan en Hayden radiator, som køler min P4 2.6@3.5Ghz og mit X800pro uden problemer, min cpu er aldrig over 40°C og det er mit X800 heller ikke, at gå fra 1/2" til 3/8" vil sænke flowet i systemet, men det gør en radiator altid, jeg tror dog ikke det vil gøre den store del, men har du lagt mærke til at studiedata ikke ved hvornår de får en på lager igen ?


    Cyclups

    uheldigvis kan du kun håbe, men der er sikkert en stor chance for at du får en kopi, når det er så lang tid siden at du har bestilt, men hvis du får den så sker det nok på mandag elelr tirsdag, så sker dette ikke så ville jeg sende en mail til coolshop og lige spørger om de har sendt den til dig.


    Cyclups

    Hej, ja jeg har også tænkt på en lille campingfryser, men i dem jeg har set, har peltier delen af fryseren kun været på omkring de 40 - 60watt og det er jo ikke helt nok til at køle et system som afgiver over 200watt i varme, det kan også være at jeg ikke helt har forstået det med peltier delen på en fryser ?


    cyclups

    Hej, er der nogle af jer som har prøvet at bruge en kompressorkøler som f.eks. en Mach 1 til at køle et vandkølings sæt, jeg spørger fordi jeg nogle gange har tænkt på at købe en kompressorkøler, men da den kun køler cpu’en så skal man finde en anden form for køling til grafikkort og chipset, jeg tænkte at det så ville være nemmere at få kompressoren til at køle f.eks. radiatoren på et vandkølingssæt og så bruge ren kølervæske som kan klare rimelige lave temperature, for så kan man sende det kolde væske rundt til cpu, grafikkort og chipset.


    Cyclups

    det kommer nok an på folk, ligesom når folk kalder SCSI for scassi (sikkert stavet forkert), når det rigtigt udtales scuzzy, men jeg kalder en router får en rooter.

    Public-Port er den port som bliver brugt ude i verden f.eks. port 80 for web, den lokale-port er så den port som routeren sender data'en videre af til den computer som man har sat den til så data'en kan så skifte port inde i routeren til f.eks. 8080, det er ikke noget man bruger normalt, så lan-port og public-port skal bare være den samme.

    Efter hvad jeg kan se i manualen, skal du ind i NAT indstillinger og så ind i under gruppen Virtual Server, hvor du kan vælge hvilken TCP eller UDP porte du vil have åbne til en bestemt lokal ip adresse.

    Det kan være at det måske ikke virker med dit Board, jeg har også hørt en masse folk som ikke kan få det til at virke med et A7N8X Board, så det har lidt med held at gøre, nu er det også en Alpha version, jeg har hørt at den nyeste version at cpuidle skulle virke med nForce2, men har ikke selv prøvet den.


    http://www.cpuidle.de/index.html?news.html

    Vcool virker også med nForce2 boards, jeg har selv prøvet det med mit Asus A7N8X Dlx, er bare meget ustabilt og fik computeren til at gå ned hele tiden, hvis du har kopieret vcool.sys over i windows\system32 bib. samt aktiveret det med LoadDriver.exe og startet vcool.exe så højre klik på ikonet og vælg cool bit, så burde det virke.


    Cyclups