Indlæg af Mikkelsb

Hej igen!

Wauw, sikke mange gode og grundige besvarelser samt erfaringer - tusind tak for den tid, i har taget jer til at svare!

Det lyder som om, at jeg med nogenlunde sikkerhed kan kaste mig ud i den trådløse verden. Jeg synes forslagene på enten TP-Link eller Netgear donglen er gode og billige muligheder! Jeg vil også forsøge at måle signalet, som Foxx, er inde på. Idéen med usb-forlængeren er også et formidabelt lille trick!

Routeren er vidst en standard fra Yousee. Vi har fra nuværende lejlighed en D-link DIR842, men det jeg har hørt om Yousee og briding(?), har været mindre positivt - hvad tænker i? Vil det give mening at smide den på?

Tusind tak for jeres assistance!

Hej,

Står i den situation, at jeg skal flytte sammen med min kæreste, men der er ikke ethernet stik i værelset, hvor jeg skal have min stationære pc. Det er ej heller muligt at føre netværks kabel fra routeren i det andet rum, ind i værelset.

Jeg vil derfor høre om i har nogle erfaringer med en wifi-dongle eller alternativt et netværkskort der kan kobles op på wifi - fungere det? Lejligheden er af beton og derudover kun 48kvm.

Jeg har altid svoret, ikke at ville benytte mig af sådan noget pjat, da kabel er det eneste rigtige.. Karma har bidt mig i røven.

Håber at høre fra jer!