Indlæg af Tornbjerg

    Hej Tweak.


    Grundet et fejlkøb til vores dreng, forsøger vi nu at sælge hans bærbare, for at han kan få råd til en gamer pc :oops:
    Maskinen er købt i Juni 2018, og er brugt MEGET begrænset og standen må betegnes som noget nær ny.


    Specifikationer:


    HP 15-BW025


    CPU:
    AMD A9-9420 RADEON R5, 5 Compute cores 2C+3G 3.00 GHz


    RAM:
    8GB DDR4


    HDD:
    256GB SSD


    GFX:
    AMD Radeon R5 Graphics 520 2GB


    https://www.pricerunner.dk/pl/…29-15.6-Sammenlign-Priser



    Sig endelig til hvis der mangler noget info.


    Mindste Pris: 2.200,- pp


    Kan afhentes i Viborg/Herning

    Men hvis du har styr på at installere Windows og drivere selv, så vil jeg anbefale at fravælge Windows derinde, da det koster 799 kroner..
    Man kan købe en licens på Kinguin.net for 200 kroner som fungerer fint..

    Det lyder som en fornuftigt besparelse, og jeg forestiller mig at man kan søge diverse guides på nettet/youtube. Tak! :9xo


    Endnu en gang tak for et, i den grad, gennemarbejdet svar som virkelig gør det håndgribeligt.


    Jeg foretrækker helt klart at støtte kvalitetsbevidste firmaer, som du beskriver topdata, kontra samlebånds virksomheder som Elgiganten, power m.fl. Jeg tænker også at eftersalgs servicen, hvis det bliver nødvendigt, er markant bedre.


    Ud fra begge jeres beskrivelser, er jeg slet ikke i tvivl om at det skal være et 1060 grafikkort. Grunden til at det nu skal være en gamer computer, er netop at interessen er skiftet, og det vil den uden tvivl gøre igen.


    Umiddelbart, ud fra jeres anbefalinger samt drengens ønsker ender det vidst på:


    Kabinet: NZXT S340 Black


    Processor:
    8. Gen Intel i5 8400 6core (2.8-4.0GHz)


    Grafikkort:
    ASUS GeForce GTX1060 6GB


    RAM:
    Corsair XMP Gaming 8GB DDR4 3000Mhz (Overvejer 16GB til 599,-)


    Bundkort:
    ASUS H310M


    Strømforsyning:
    Corsair 550W 80+


    Harddiske:
    240GB SSD
    1TB, 7299rpm lager HDD - 349,-


    Gejl:
    3x Blæsere m. rødt LED lys - 199,-


    Netkort:
    ASUS AC56 WiFi, 5GHz - 299,-



    TOTAL: 6.442,- +200kr. til Windows

    Tak for svaret, det giver rigtig god mening, det var lige præcis den slags information jeg søgte.


    Jeg kan se at mange af entry modellerne bruger mange af de samme komponenter.
    Bl.a. Den maskine du linker, vision gaming m.fl.


    Kan det betale sig at tage et 1060 grafikkort, kontra et 1050 f.eks?
    Og er der andre ting man “bør” kigge på at opgradere med det samme?

    Hej Tweak.


    Jeg har været ude af hardware gamet i lang tid, og søger derfor jeres hjælp.


    Vores søn ønsker sig en gamer computer, og skal selv være med til at financiere den.
    Derfor søger jeg jeres bedste bud, på en “gamer” computer.
    Behovet er ekstremt begrænset, da det kun er Fortnite der pt. Har interesse, så eneste krav er at den skal kunne trække dette på et fornuftigt niveau.
    Kan det stadig betale sig at bygge selv, eller er pre-builds blevet så billige at det bedst kn betale sig et købe en samlet i power eller lignende?


    Pft.
    :rules: