Indlæg af Happy^

Du skal enten have fat på en inverter eller en autoradio/autoforstærker. Jeg ville klart vælge det sidste.

"og hvor hurtigt ville det bruge det?" - umuligt at svare på, med så får information du giver. Det er som at spørge "Hvor lang tid tager det at drikke en cola?".. kommer an på hvor hurtigt man drikker - samme gælder i dit tilbage. Forestille dig at dit batteri er et stort kar med vand - man er derfor nødt til at vide hvor hurtigt "vandet" forsvinder fra batteri, for at kunne sige hvor lang tid det holder.

Trækker du 2A, så holder det teoretisk i 55/2 = 27,5 timer. Trækker du 10A, så holder det teoretisk i 55/10 = 5,5 timer.
    Men.. denne kurve er strøm/tid er ikke linær. Jo større strøm der trækkes, jo kortere tid vil batteriet kunne levere den strøm.

Hvis du vil bruge solcellen til at lade på batteriet med, så skal du helst have fat i en 12V oplader der er beregnet til solceller - og det er pga. at solcellen skal belastes efter MPPT (Maximum Power Point Tracking).

Sælger nedenstående da jeg ikke har nogen intentioner om at tage det i brug (af samme grund er det UBRUGT og i original emballage):

- Raadvad Sensei Bambus skærebræt
    http://www.dansk-firmagaver.dk…info.php?products_id=1974

- Sagaform - Bamboo Eco lille skål med ske
    http://www.houseofemmich.dk/product.asp?productid=5015535

- Sagaform - Bamboo Eco smørknive, 2-stykspakke
    http://www.houseofemmich.dk/product.asp?productid=5015536

Kan afhentes i 2800 eller 4241, eller sendes på købers regning.

Pris: Kom med et bud.

Oprindeligt indlæg af Spixe

Tror godt jeg kan klare det selv. Har loddet og omloddet før. Men ellers mange tak :)

Mit problem er bare, at jeg ikke kan få printpladen ud af kabinettet..

Har også måleudstyr :) Har et dejligt Fluke 289, samt adgang til udstyr til 100k+.

En bulet kondensator er en død kodensator - der hersker ingen tvivl der. Kodensatoren har været så varm at den har udviklet gas, og dermed bulet toppen - det medfører at den ikke længere ligge inden for specs.

Hvis du sender det til mig (delefilter + ny(e) kondensatorer), så checker og fixer jeg det gerne for dig gratis. Skulle ikke tage mere end højest 10 minutter.

Oprindeligt indlæg af peterpc

Ja, det er helt til grin. Selvom jeg sådan set er glad for min iphone, bliver det nu en Android næste gang.
    Det er simpelthen plat at man skal jailbreake for at få lov til at bruge sin dyrt købte telefon som man vil.

Det er netop friheden der sælger godt. Tag f.eks. Linksys' WRT54G - der kunne loades alt muligt linux direkte på den, hvilket gjorde den MEGET populær (jeg har selv 3 stk stående). Det har de så blokeret for i de nyere - men i det mindste gør de ikke de eksisterende til en dyr brevpresser.

Apple er på en række punkter smarte og nytænkende, men på endnu flere punkter er de til en skræmmende grad manipulerende.

Læs f.eks. denne patentansøgning: http://www.patentlyapple.com/p…-subsidizing-program.html

Læg især mærke til:
    "In some implementations where the computer device is an iPhone or iPod, the user may be prompted to press a certain button or keypad key in order to confirm that they are paying attention to the ads being presented. In one implementation, the approaches for verifying user presence can be made progressively more aggressive if the user has failed a previous test. For example, after the user fails the test the first time, the subsequent tests can be made to appear more frequently or at varying times. As another example, the test(s) can be made more subtle so as to render them more difficult to perceive, such as by reducing the size of a message box on the screen, or by making an audio prompt more similar to the advertisement in which it is inserted. If the user fails the test in step 314 the method 300 can perform step 310 over again; that is, the entire advertisement can be played again while the operating system maintains the function(s) in a disabled state."

Med andre ord, så kan Apple låse din iPhone, iPod osv. indtil du giver tilkende at du har set deres reklame. For selvfølgelig er det ikke godt nok at du har betalt i dyre domme for deres produkt. Sådan har Apple altid været - du betaler dyrt, men de sidder stadig med den fuldkomne magt.

Læs også: http://www.cracked.com/article…d-be-scared-apple_p1.html
    (Husk side 2)

Og så spørger folk hvorfor jeg ikke kan lide Apple..

Skulle ikke være særlig svært at modde den. Hvis den er af nyere dato, så sidder der nok en switchmode strømforsyning til at trække motoren. Ved at ændre på den, så kan du brænde mere effekt af i motoren.

Men.. hvis strømforsyningen ikke er lavet med særlig stor margin, så kan det være nødvendigt at skifte ret mange komponenter.

Syntes du det kan være et problem eller en ulempe når du tilkobler brugsgenstande?
    - At..?

"Ville du være villig til at investere i et modulsystem i fremtiden hvis det kostede omtrent det samme som din normale stikdåse?"
    - En standard stikdåse kan købes for ca. 10 kr. Vil i kunne konkurrere med dette?

"Vi har tiltænkt at sætte en begrænser på i starten af stikdåsen, så det ikke er muligt at trække for strøm - her tænker vi en sikring, men vi er åbne for idéer."
    - Går ud fra at i mener "for stor strøm". Automatsikring er vejen frem.

To steder har man mulighed for at vælge " I nogen grad" eller "I begrænset grad" - begge dele dækker sådan set over det samme, da "nogen grad" også er en begrænset grad.

Jeg vælger ikke at svare på spørgeskemaet, da jeg synes det er for løst sat op til at afspejle min mening til fulde.

Nogle husker måske den udsendelse der var om HDMI-kabler, og hvor Hifiklubben forsøgte at sælge ekstremt dyre HDMI-kabler til kunder? Well, det ser ikke ud til at have ændret sig.

[Blocked Image: http://i56.tinypic.com/vifxqu.jpg]
    http://www.hifiklubben.dk/prod…w6000_video-projektor.htm

Så her anbefales der at man køber et Van Den Hul HDMI-kabel, der koster små 700 kr. for én meter! Men der er penge at spare, for den næste meter koster dig kun 100 kr. ekstra. Men det er da bestemt favorable priser, især når udsendelsen dengang beviste at et 50kr. kabel er lige så godt som det til 1500kr. (eller hvor meget det kostede).

Bedre bliver det ikke når vi kigger på forstærkere:

"T747 giver dig 7 x 110 watt.."

Kigger vi nærmere på specs, finder vi:
    "Udgangseffekt 8 ohm : 7 x 110 watt i 8 ohm (kont. effekt stereo 20-20.000 Hz, 0,08 THD)
    Udgangseffekt 4 ohm : 7 x 60 watt i 4 ohm kont. effekt, alle kanaler samtidigt, 20-20.000 Hz, 0,08 THD)"

Altså 7x110W i 8 ohm, men kun i stereo.. så er det ikke helt 7x110W mere, men 2x110W. Så hvad kan vi forvente af effekt i 7 højtalere samtidig i 8 ohm? Tja, ihvertfald et eller andet langt under de påståede 7x110W.

Er jeg den eneste der savner at hifiklubben som de var for 4-5 år siden? Dengang var de DEN butik man gik til, hvis man ønskede ekspertrådgivning omkring hifi. I dag er det er det som bilka.. man bliver taget i hoved og røv. Konfronterer man dem i butikken med de vildledende opgivelser af effekt, får man blot søforklaringer om at "Vi er nødt til at opgive den slags watt, ellers tror kunderne at de bliver snydt" - mere professionelt fås det vidst ikke.

Det var så lige weekendens sure opstød fra mig ;) Giv endelig jeres mening til kende.