Indlæg af Happy^

Oprindeligt indlæg af khirkhoff
    Der står inde på dtus hjemmeside, under diplomuddannelsen for it, at hvis man har datamatiker uddannelsen tager kan man få merit så det kun tager 2 år i stedet for 3 1/2. Behøver man så ikke have de andre adgangskrav?

Er faktisk også lidt forvirret for i hvilken rækkefølge man tager uddannelserne. Er det diplom/bachelor, kandidat, civil?

Hvis der står det, så tyder det på det :) Men hvis du er i tvivl, så ring og spørg :)

Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Proxier er ikke altid nok. Du skal nok helt op i en VPN

Helt ligegyldigt om det er en proxy eller en VPN - idéen er at det skal se ud som om du kommer fra en amerikans IP. Og det vil være tilfældet med begge metoder.

Oprindeligt indlæg af khirkhoff
    Okay, ved du om der er nogle veje hvor man kan bruge enten teknolog eller datamatiker som adgangskrav.
    For har kun mat b, og ikke fysik og kemi

De fag du mangler, kan du tage på adgangskursus på DTU. Det er der MANGE der gør.

Tag en 3½ årig IT diplomingeniøruddannelse. Med den står du rigtig godt. Det fede ved diplomingeniøruddannelsen, er at du kommer ud i praktik - dvs. at du får en god kontakt med et firma (hvor du får lov at arbejde i 20 uger).

Finder du så ud af at du egentlig gerne vil studere mere, så kan du tage en overbygning til civilingeniør i løbet af blot 2 år.

Oprindeligt indlæg af SpRoX
    Er det ikke ulovligt hvis kommunen sender en "fællesmail" hvor alle modtagernes adresser er synlige? Så har de jo videregivet folks private mailadresser...

Jeg er f.eks. ikke specielt interesseret i at dele min mailadr. med en masse mennesker jeg ikke kender! :-/

Klag til datatilsynet.

Det kan faktisk tages et skridt videre.. der var nogen der fandt ud af at bounce emails på blizzard, så den derefter havde den korrekte afsender.

Jeg har set dem hos Metro - men det hjælper ikke dig så meget.. Ellers har jeg set dem i ICA MEGA.. i sverige... :D

Men herhjemme synes jeg ikke jeg har set dem før. Bilka er nok det sted jeg ville starte med at kigge.

Oprindeligt indlæg af Pinky
    står der ikke noget den lovpligige varedekleration man kan bruge til at gætte sig frem til planen?

Der er få ting de skal skrive, men når det kommer til smag, så skriver de bare "smagsstoffer" eller "naturlige aromaer" eller "naturlige smagsstoffer". Selvfølgelig har de ikke lyst til at afsløre opskriften.

Oprindeligt indlæg af Simonthk
    En spaghettiret til 2-3 kan koste 25 kr for kød, 10 kr for spaghetti, 10 kr for dåse tomat

500g oksekød koster ca. 30 kr.
    En pakke spaghetti koster ca. 10 kr. - der er nok til 5-6 personer.
    En dåse hakkede tomater koster 5 kr.

Oprindeligt indlæg af SimonthkDet indebærer at det meste skal ske ved hjælp af robot teknologi og emner der skal tages hånd om er således: Vanding, fugtighed, lys, varme, hjælpemidler til plantens vokseevne (der kan gøres forskellige ting mekanisk), insekter og udyr, alarm og beskedsystem evt over sms.

Fordi noget sker automatisk, gør det IKKE til en robot! En robot har en manipulator, og det er dermed en robot hvis den har en vandkande i hånden - er det blot et drypsystem, så er det bare en automatisk vander.

Oprindeligt indlæg af SimonthkDet ejeren selv skal er: Plante, plukke og selvfølgelig fjerne døde planter.

.. og nippe sideskud, luge ukrudt og binde planter op. Sådan set det der er lettest, vil du gøre automatisk.

Varme reguleres automatisk i dag i langt de fleste drivhuse. Der sidder en lille cylinder som udvider sig når det bliver varmt nok, og så åbner den en vindue (eller flere) i toppen af drivhuset - og lukker det igen når det bliver koldere. Lyset kommer fra solen - vil man til at tilføre kunstigt lys, så stiger prisen for det man gror MEGET. For at dække et lille drivhus, så skal der bruges 1000-1500W. Med blot 4 timer om dagen, så koster det 8-12 kr. pr. dag!

Så tror jeg det vil blive en "dille"? Nej, på ingen måde. Jeg er 23 år og mine forældre har haft drivhus så længe jeg husker, så det havde jeg også indtil jeg flyttede. Savner jeg det? Nej. Kunne jeg finde på et købe et? Nej.

Oprindeligt indlæg af Michaelhh
    ved ikke lige om jeg er intra i at købe da jeg lige har brugt ALLE mine penge på den nye pc dvs hver en stump jeg havde liggende! ;)

Så hvordan har du tænkt dig at erhverve tasken du er på udkig efter? Finde en shop der sælger den, og så besøge dem midt om natten med en A-nøgle? 8o