Indlæg af Karse


    du glemmer så PSU, DVD-Drev, Kabinet ovs.

    Nu er HX serien jo en af de bedre serier fra Corsair så jeg kan ikke se noget problem i at du forsætter med at benytte de skulle gerne være 5 års garanti på den? så står de jo selv inde for at den minimum klarer hvad den lover i den år række.

    For det første vil jeg helt klart ikke anbefale at kører det med en 400watt psu da den helt sikkert vil blive rigtig stresset og sikkert i sidste ende brænde af, for det andet så vil jeg heller ikke anbefale en 500watt til 250kr, da den er lorte kvalitet. Hvordan ser resten af dit system ud hvis du kører det med en 400watt

    rigtig fint setup du har fået sammensat, jeg har kan ikke se noget der burde ændres =)
    Det eneste kunne være strømforsyningen hvor jeg selv ville vælge en modular enhed istedet, men nu er det jo et stort kabinet du har valgt så der burde være rig mulighed for at gemme dine kabler af vejen.

    Der er nogle enkelte ting jeg synes du burde ændre på dit build når du har det budget som du har. For det første virker det lidt mærkeligt at tage et kort som GTX 560 når man vil bruge 11-13k på en maskine, her ville jeg helt klart taget GTX 580 når man nu er ude og bruge så meget. Dit valg af CPU ville jeg tage i5 2500 istedet da mange tests har vist at den yder meget lig med 2600.


    Jeg har selv lige været en tur gennem komplett for at sammensætte en maskine:


    CPU:Core i5-2500K


    Som sagt tidligere blev denne valgt da den ligger meget tæt på 2600 i spil så mer prisen her er ikke det værd. Hvis du tager "K" modellen har du også mulighed for at overclocke din cpu og de nye Sandybrige cpuer er kendt for nemt at kunne opnå 4.5 - 5ghz nemt på luft. Hvis du ikke har løst til dette kan du tage non "K" modellen.


    GFX:MSI Twin Frozr II GTX 580


    Gruden til valget af dette grafikkort er at jeg synes det er dumt at have så højt et budget til en maskine og så ikke tage top of the line. Ikke et sted jeg selv ville spare hvis det var en ren gamer maskine jeg gik efter. Samtidig har dette MSI kort en kølere som skulle larme mindre end standart kortet.


    Ram:Corsair Vengeance 2x4GB 1600mhz


    Rammene har geneneralt fået gode reviews og så har de en fin hastig hed og ok timings mens at de holder sig på en volt som kun ligger på 1.5v.


    PSU:Corsair AX850


    Strømforsyningen er tit et sted folk vælger at spare og det er en dum ide. Det den enhed som holder dit system forsynet med strøm og hvis man køber en dårlig enhed risikere man at systemet går ned eller at den futter af og tager noget af ens dyre hardware med i døden. Corsair er kendt for at lave nogle af de bedste størmforsyninger på markede og muligheden for at tage de kabler af som man ikke har brug for gør at man får bedre air flow i kabinettet samt mindre rod. Har selv denne enhed og kan sige at jeg kan ikke hører når den er i brug.


    Harddiske: Jeg har ikke selv sat mig så meget ind i SSD harddiske så her må du bede en anden tweaker om hjælp, dog som standart disk kører jeg selv med 2 Western Digital Caviar® Black diske som jeg klart kan anbefale.


    Bundkort: Dette kommer igen an på om du vil overclocke? eller har du måske tænkt dig at putte et grafikkort mere i maskinen?


    Kabinet: har set at du har valgt et så det er jo en smagsag :) Coolermaster er generalt kendt for at lave kabinetter af god kvalitet så det burde være et ganske fint valg.


    CPU Køler: igen skal du overclocke? Corsair har deres H50 og H70 lukkede vandkølings system som er kendt for at være nemme at have gøre med og yde godt til prisen samtidig med at de er lownoise :)


    Håber min post kunne være dig til hjæp :D


    -karse

    har du overvejet at vente til at Sandybridge motherboard kommer på lager igen? en 2500k burde give et boost over den Core i7 960, og så snubbe 4 eller 8gb ram.

    hmm er der eventuelt en ny driver til tastatur eller mus? hvor gammel er maskine og hvornår opstod problemet? du har ikke haft spildt i keybordet?