Indlæg af Palle_DK

    Jeg skriver nederst ..så der kan komme luft nede fra..
    Dermed menes løftet fra bordet ..eks. Radiatorens bredde.. her 120 mm
    Så luften bevæger sig op gennem ripperne .Da varmen stiger op .finder jeg at ,en passiv radiator ,
    bør monteres vandret !og helst eksternt .eller nederst i kabinet (sjældent muligt)
    så varme fra pc ,ikke skal gennem den.
    ved en lodret montage uden blæsere vil jeg tro at,radiator ikke kommer af med varmen på samme måde
    Men varmer sig selv op !


    PS. Ang. Kablet..som han vil pille af..hvorfor ??..det skal ! laves sådan til styring af flere propeller !
    Det mangler bare en sort strømpe..


    Og ang. Sleving så sælges mange dyre produkter
    Et sjovt alternativ er snørebånd
    De fås i mange farver og bredder og til priser der tillader eksperimenter
    De skal være uden kerne..(ser lidt flade ud).tryk snørebånd sammen ...bliver det bredere som en
    Kinesisk fingerfælde.. er det brugbart !
    Klip enderne af og du er kørende :thumbup:
    V.h.palle

    Kablet til de 3 blæsere er ikke ens forbundet ,på alle 3
    De får alle 3 et pwm signal (ben 4)
    men sense .. (ben 3),er kun forbundet til en af blæserne !
    Så styrer alle 3 efter denne ene blæser smart !
    Desuden så spørgsmål med en meget stor radiator
    Kørende passiv
    Vil der så være forskel på temperaturen ,om den står på højkant, eller ligger ned.
    Så luft kan komme op i den nede fra ??


    V.h. Palle

    ser ud til at problemet er løst .Det var godt det ikke var hardwaren der var årsag !
    så good luck med dit build.og X62.dit kabinet valg ser fornuftigt ud ! om end farvevalg er
    så langt fra mig som det kan blive.men det er dig der skal se på det så..OK
    bare der er rigelig plads til radiatorene er alt godt ! :thumbup:
    V.H.Palle

    HerrMansen skriver x62 kan nemt gøre det !
    tjaaa..hvis dine temps. var væsentligt lavere end op til 97 grader når du ser film
    kunne det da godt være at x62 kunne !!
    men i mine briller er vandmængde og radiator størrelse så lille at du bare over
    urimelig kort tid har varmet din alt for lille vandmængde op
    Har kikket HerrMansens vandløb og der er mit indeholdende langt mere vand (4,8 liter)
    det tager tid at varme en stor vandmængde op ,hvorfor min hardtubing + 18 meter slange er 16/12 mm
    som at varme en stor gryde vand kontra en kasserolle..
    men AIO vs Custom tjaa ..Custom er herre dyrt men det giver blod på tanden !
    det giver dig alle muligheder i både design og i høj grad funktion !
    custum loops er generelt AIO overlegent !
    pumper der ofte bruges i custom builds er langt kraftigere !
    dertil kommer din kreativitet og byggetid laver du ekstern køling.
    kan du som jeg være 2 måneder om at få bygget en flot køler :rolleyes:
    vh.Palle

    DiN monitor er lige så god som min .problemet er mere de variabler der bruges til temperatur beregning , nogen gange rammer langt ved siden af.
    På mange mainboard kan monteres 10 k ohm temperatur modstande , som giver en ofte langt mere præcis temperaturmåling
    Men prøv med fingrene de er gode temperaturFølere .jeg har prøvet med akvarie termometre men de er alt for langsomme.
    Der findes også elektronik byggesæt som kan aflæse temperaturer præcist og polle på flere temperaturfølere
    Men de høje temperaturer du nævner får mig til at tro at noget er sat forkert op ..måske i din bios ??
    Min CPU 16 til 20 grader med film i HD så...
    Ja noget er galt! Du må efterprøve med skruetrækkeren for at sikre at CPU køler er plant og vinkelret monteret.
    afstanden fra toppen af de 4 montage skruer til mainboardet måles med en skydelære er de ens er alt vel ..
    Du er mekaniker så du spænder på kryds ligesom et topstykke ;) så op på hesten igen det er en ommer et eller andet sted


    VH. Palle

    hej at din temperatur der springer, kan skyldes måden den bliver aflæst af pc
    de færreste temperatur angivelser på dit monitorprogram er målte i celcius nej de er beregnede ud fra volt amp og modstand
    og ændrer sig propertionalt med spænding, frekvens osv kun få målinger er rent fysiske!
    så dit hurtige op og ned kan være helt normalt ..oplever selv temp.forandringer på flere grader mellem 2 temperatur polls på 3 sekunder

    jeg tror hermansen har ret angående forkert montage eller død pasta!men skulle det ikke være tilfældet ..er NZXT 62 langt under!! hvad du har brug for.. i dit tilfælde vil jeg anbefale ekstern køling som f.eks phobia nova 1080 extreme ..den virker !!jeg bruger selv 1 til CPU + 1 til grafikkortene
    på fleste spil med 3 skærme og ALT på high, 8 af 10 kerner på 4,7 GHz ..når jeg 32 grader på cpu på 4 timer og 39 på grafikkort :men Vreg når 64 grader: men de er heller ikke vandkølede..endnu..jeg har 2 D5 pumper ved 12 Volt ..jeg har taget PWM styring fra dem, da jeg mener at de bare skal køre fuld skrald hele tiden.. de kan sagtens tåle det ! de er faktisk 24 Volt pumper !!CPU er IKKE delided !
    men aller først se om Hermansen har ret..ekstern køling er meget dyrt..
    VH.Palle

    på mange monitorer, er der flere tilslutninger .så du kan sætte kabler til både stationær og bærbar i.. så har du bare 2 indgange på hver !
    og på monitorene vælger du bare hvilken indgang du vil bruge ..det koster dig kun 3 ekstra kabler.. ;) mus og tastatur splitter fås billigt mange steder
    det skal dog siges at hvis du vil sprede over alle 3 skærme bliver din maksimale skærmfrekvens bestemt af dit
    langsomste kabel så blandet dvi ,displayport og HDMI :giver kun HDMI (60 Hz)opdaterings hastighed på alle monitorene




    V.H.Palle

    vil meget gerne vide hvor mange enheder jeg kan føde med det samme pwm signal fra mainboardet (gigabyte x299 aurus gaming9)..
    køle system er separat for CPU og GPUer i SLI..og er lavet eksternt med 2 stk phobia nova extreme 1080 ...med hver 9 propeller ..(coolermaster masterfan pro 120 AP RGB ,og 1 EK D5 pumpe ). Disse skal fødes med pwm fra mainboard ,og de 12 V direkte fra strømforsyning.. Kan pwm signalet bære dette ?.Eller skal jeg have en form for forstærkning eller buffer på ,og kan dette overhovedet købes nogen steder ?
    hver blæser har 4 rgb analog teknik leds .Dette giver 72 rgb analog leds ! Kan dette trækkes fra mainboard ,med alt andet led kørende på mainboard ?
    +grafik(gigabyte aurus WB waterblock 1080 ti)+ram(kingston gskill trident z 3600)Med deres egen tilsyneladende selvstændige RGB styring(lidt iriterende !håber at få bedre kontrol over dem i fremtiden :men de er langt flottere end jeg har set på UTUBE ..
    Så hvis en ved hvor meget strøm jeg kan trække, vil jeg blive glad så min rig bliver lavet færdig, om end den
    selvfølgelig er kørende men; med 12 V på blæser og pumper :thumbsup: 24 celcius på cpu med: TC Ghost recon ,alt slået til en hel dag..