Indlæg af Nicky

    Hejsa.


    Når jeg bruger µTorrent, som skulle være alle tiders "lightweight" torrent-klient, laver min computer en ram fejl.


    µTorrent tager flere og flere ram, hvilket jeg i det daglige brug er lidt ligeglad med, da jeg personligt ikke kan mærke om et program tager 1mb ram eller 250mb, men min computer crasher ligepludselig.


    Nogen der har en løsning på dette? Efter jeg skiftede mine xms2 ram ud med Kingston Value, har jeg dette problem... har ikke oplevet at min computer har lovet BSOD uden det har kørt.


    Ved dette er et kendt problem efter jeg har Googlet det en del, men kan ikke umiddelbart finde en løsning. Nogen af jer der har oplevet lign. og evt. fundet en løsning? Og nej, en løsning er ikke Azureus eller lign.


    Kører med Vista hvis det skulle være til nogen info. Resten står i min signatur.

    Opdagede lige i manualen, at ram hastigheden for 800mhz ram bliver ændret til 667 mhz automatisk, og hvis man vil ændre det skal man selv ændre det - men der står ikk hvor?


    Nogen der ved hvor jeg skal gøre det? Synes jeg har ledt og ledt i Bios, men kan ikke finde det...

    Quote

    Oprindeligt indlæg af noxon


    Nej, har du tjekket ram hastighed, timings og volt passer med det de skal have ?


    Ved de skal have 5-5-5-18, men ved ikke hvor jeg ændrer det... Det er vel i Bios?

    Hej. :)


    Jeg har problemer med mit nye system, det er som følgene:


    Intel Core2 duo E6550
    Asus P5B SE
    Corsair TwinX DDR2 PC6400


    resten er som i mit system undtagen at PSU er en Henkley (sådan ca) 500w.


    Min computer fryser, genstarter og er en enkelt gang kommet med Memory Exception error, så jeg fik byttet mine ram, men problemet er der stadigvæk...


    For lille PSU? Defekt cpu eller bundkort?


    - Nicky

    Tak for svarene.


    Det eneste jeg var lidt i tvivl om var sådan set bundkortet... men det er ok?


    Computeren skal ikke bruges til oc, bare til Windows arbejde (Photoshop etc),og så lidt gaming.

    Glædelig jul!


    Her til morgen fik jeg lige den værste julegave man kunne tænke sig, min computer er stået af.


    Tror det er CPU'en, da min CPU køler åbenbart ikke drejede konstant rundt, og der sker ikke noget som helst når jeg tænder min pc. Har haft et par problemer med den på det sidste, så jeg vil skifte cpu, mobo og ram denne gang.


    Jeg vil gerne over i Core 2 verdenen, men hvis der er noget andet der er lige så godt, så kan det lige så godt blive det - har ikke så meget forstand på hardware længere.. ;)


    Jeg har overvejet følgene:


    Intel Core 2 Duo E6550 / 2.33 GHZ - 4 mb - 1.109,-
    ASUS P5B SE - 539,-
    Kingston Value - 2gb - 2x1gb kit - PC6400 - 318,-


    Total: 1966,- - vil MAX give 2 kilo!


    Vil have mindst 2gb ram!


    Jeg har ikke længere den PSU der står i min signatur, da den brændte af - har nu en eller andet 500W.


    Vil gerne holde prisen ret lav, da jeg ikke har lyst til at ofre den helt store sum penge, samtidig med at jeg ikke har ret mange penge til rådighed. :)


    På forhånd tak for hjælpen!


    - Nicky.

    Okay - tak for svarene.. lidt sjældent jeg lige har mulighed for at komme på pt. :/


    Opdagede at min CPU køler var mega støvet til, så jeg støvsugede den, og det hjalp ikke...


    Mine temps er ikke for høje (tjekkede jeg først bagefter, doh - men nice at ha en clean comp ;)).


    Fandt ud af at min blæser i strømforsyningen kun kørte med 700 rpm - så skiftede jeg den, og så var der ikke skærmbillede eller gang i harddiskene :))


    Så leder lige nu efter en PSU jeg kan låne til den. ;)

    Hey...


    Min computer er begyndt på noget mærkeligt noget. Den når lige og starte op, så kan jeg lige åbne fx Firefox, og så slukker den...


    Jeg har prøvet at formatere den, og det har ikke givet noget resultat.


    Hvad for noget hardware kan skyldes det? Den går hverken ud eller genstarter, den slukker helt.


    //Zlinky

    Quote

    Oprindeligt indlæg af ayu
    Mig bekendt begyndte de at ville have penge for det år tilbage.


    Mig bekendt har det været spam lige som alt andet der har sagt at Microsoft og deres MSN/WLM tjenester ville komme til at koste.


    edit:


    Gik på Google og skrev hotmail outlook og første link: http://support.microsoft.com/kb/287424/da


    Bedre beskrevet bliver det vidst ikke?

    Arbejder i Bistro / Quickfood i Bilka Viborg. Regner med måske at tage en mellemleder/leder uddannelse i løbet af næste år..