Indlæg af Ronin2300

    @ Igel det er meget muligt. Jeg har lige skiftet til win 10.
    @ dwmc ved du hvor jeg finder jeg disse instillinger under win 10?

    Hvis der er flere layouts installeret så kan man som regel se det med et icon sammen med de andre nede ved uret i statusbaren. Hvis du højreklikker på den burde det få dig til indstillingerne.

    :goodpost: :goodpost: :goodpost:


    Enig med Igel hvis du vil have mest værdi for pengene.

    PS. Ang. Kablet..som han vil pille af..hvorfor ??..det skal ! laves sådan til styring af flere propeller !
    Det mangler bare en sort strømpe..

    Nu er jeg jo inde på at det ville være rart at have muligheden HVIS man ville foretrække at styre sine blæsere via bundkortets PWM stik. Det er der jo nogen der kunne tænkes hellere at ville eller måske endda via en Fan Hub. I de tilfælde ville det jo være rart ikke at skulle forholde sig til det brede lidt uhandy kabel :D

    Jeg tror helt sikkert det vel betyde noget hvis det er en eller anden form for luftcirkulation men i de fleste hjem hvor det jo ikke trækker igennem stuen så vil det nok være ret minimalt trods alt.


    Tror mere forskellen ligger i at der er luft på alle sider af radiatoren som den kan afgive varme til hvis den stod op i modsætning til hvis den lå på bordet og hele den ene side så ville være blokeret af det.

    Har lige godt 2100 assets/mods til spillet. Jeg har overvejet at købe 2 x 4 GB RAM el. 1 x 8 GB RAM og så smide oveni i mine 2 x 8 GB RAM.


    Jeg har oplevet at spillet crashed med meddelelse om, at der ikke var nok RAM og havde endda kun Chrome med to faner og Spotify åben. Hm.
    Selv hvis jeg lige har haft computeren startet op, så har jeg oplevet det.

    Jeg ville helt klart holde mig til at tage 2x8 mere så det matcher de 2x8 du allerede har. Det kan godt give lidt rod ind imellem at kombinere forskellige størrelser/sæt af RAM selv om det nok er et mindre problem nu end tidligere.


    Men hvis du vælger at gøre det skal du ihvertfald være opmærksom på at tingene bliver sat i så hvert sæt kommer i de samme slots i bundkortet. Det burde minimerer risikoen for problemer :)

    Som Ronin er inde på er omstilling en stor faktor - Men også før det kom på dagsplanen var flere fabrikker bagud med produktionen grundet store opkøb, hvilket så får gang i budkrige fra hardwareproducenterne. Det samme kan man se på SSD fronten, da det er meget de samme produktionslinjer.


    I flere tilfælde er RAM priserne som da DDR4 lige kom ud, hvilket i flere tilfælde er over dobbelt pris af hvad de var på det laveste punkt. :boxed:

    Man skulle have hamstret for et år siden af både RAM og SSDer :D

    Nu har jeg ikke fulgt med længe, men hvorfor er det at RAM er latterlig dyre for tiden?
    Jeg vil gerne smide 16 GB ekstra oveni mine forvegne 16 GB, men de koster 1400 kr, næsten det dobbelte af hvad jeg gav for mine nuværende 16 GB RAM for 1 år siden.

    Det er fordi de fleste RAM producenter er ved at omstille deres produktion til næste generation og det betyder de ikke helt har kunne producere de samme mængder. Det falder så også sammen med at efterspørgselen generelt er steget i samme periode hvilket desværre for os forbrugere betyder markant højere priser. :thumbdown:

    Skærme med de features koster mare en arm og et ben. Der har heller ikke været noget specielt stort prisfaldt på 1440p/144Hz/G-Sync skærme selv om de efterhånden snart har nogen år på bagen. Det har nok noget at gøre med at der trods alt stadig bliver solgt relativt få af dem.
    Jeg vil også sige at selv om ASUS skærmen fra CES er min våde drøm som gaming skærm så ville jeg prisen taget i betragtning sagtens kunne klare mig med mindre.


    Den så forbandet lækker ud ingen tvivl om det med selv med GTX1080ti kort er vi jo først lige begyndt at komme fast over 60FPS grænsen i 4K så der er nok et stykke tid til vi kommer i nærheden af at ramme 144Hz trods alt.


    Synes stadig at 1440p er det rigtigt gode sweetspot til gaming. Men der så jeg så gerne lige HDR, Quantum Dot osv kom med det :P


    Hvis jeg skulle ud og have ny skærm i dag ville det nok blive enten Acers Predator X34A eller ASUS ROG Swift PG348Q.

    Det er et åbent tv møbel, hvor der kun er et stykke stof for, som man kan bruge fjernbetjeninger osv igennem, så det er ikke det store problem. Jeg er ikke så bekymret omkring placeringen, og det jeg egentlig søger er svar på, er om der er routere som er bedre til at håndtere mange enheder op én gang ?

    Find en med MU-MIMO understøttelse. Det tillader at routeren taler med flere enheder på samme tid og er et plus i hjem med mange enheder.

    Som routere nu engang er så vil jeg nu mene at man får svært ved at finde nogen der er mere diskrete og lette at få passet ind i selv en clean og minimal stil end TP-Links Deco system, specielt hvis det er noget der skal kunne dække så stort et område.


    De fleste routere med udvendige antenner bliver jo hurtigt lidt af et monster. Jeg er selv super glad for Netgears Nighthawk X10 men den er ikke ligefrem diskret :D

    Som udgangspunkt vil jeg sige at der ikke er noget i nogen af de programmer som du kan gøre der er farligt for dit kort. Kortene i dag har indbygget sikkerhed der automatisk clocker ned hvis det bliver for meget for kortet. Den slags kan man godt komme uden om men så kræver det som regel at man modder kortet hvilket nogen ekstreme overclockere gør for at nå noget mere.


    Din fremgangsmetode er sådan set fint nok og er det samme som jeg går når jeg overclocker GFX kort. Du behøver som ikke være bange for at pille ved volt osv. Det er ret begrænset hvad man kan tilføje via AfterBurner og jeg ender tit med at have både volt og powerlimit maxet ud når jeg overclocker.


    At tilføje mere volt betyder som regel bare at din køler skal arbejde mere og du derfor bliver nød til at sætte din fanspeed op også for at holde det stabilt. OG ja på den lange bane forkorter det levetiden at køre mere strøm igennem chippen end normalt men i det store billede er det ikke ret meget og med mindre du har planer om at beholde kortet meget længe burde det ikke ende med at betyde noget. I værste tilfælde betyder det at man over tid må trappe sit overclock en smule ned.


    Baseclock er som navnet antyder den basale clockhastighed under lav til middel belastning men boost er styret af GPU Boost 3.0 fra Nvidia. Den kan godt varierer lidt fordi den er afhænging af belastning, temperatur og volt.


    Powerlimit er en standdart grænse som Nvidia har sat for hvor meget strøm chippen kan trække. Ved at hæve eller sænke den kan man overskride Nvidias standart. Den smule man kan hæve den via AfterBurner er som regel ikke noget problem og jeg har den som regel på max når jeg tuner et overclock ind. Igen er det ikke noget der dræber kortet men alt efter hvad du ellers indstiller kan det gøre det ustabilt men det er jo det hele processen handler om... At finde ud af hvor meget mere man kan klemme ud af kortet.


    Man skal jo huske på at Nvidia går med livrem og seler når de angiver specifikationerne for et kort for at være sikre på at ALLE kort der sendes ud falder ind under de opsatte grænser men MEGET ofte kan man uden problemer sagtens klemme en del mere ud af kortene.


    De fleste kort jeg har haft imellem hænderne booster også af sig selv en god tand over den boost hastighed som Nvidia og/eller producenten angiver helt uden at have rørt ved noget.


    Når du er ved at have fundet et leje hvor du mener grænsen ligger for kortet er det godt at køre en stresstest i længere tid end 10 min ja. Jeg bruger for tiden selv Superposition benchmarken som i den fulde version har muligheder for at angive en fast tid.


    Du kan sagtens køre tingene i windowed mode det gør ingen forskel så længe den er sat til at skubbe nok pixels til at belaste kortet fuldt.

    Kommer jo altid lidt an på hvad du bruger udstyret til... Er det kun billeder eller er det også video? Har du det meget med rundt hvor det kunne være en fordel at være kompakt fx.?


    De små kompakte kameraer er ved at være ret solide men et spejlrefleks eller spejlfri større kameraer med udskiftelige linser vil jo altid kunne give en større fleksibilitet lige meget hvordan man vender og drejer det da det jo i sin natur er muligt at tilpasse det efter situationen med forskellige linser :)

    Nu er der jo stor forskel på hvad folk kalder billigt inden for PC hardware. Tænker måske det er lettere hvis du sætter et budget og så kan der arbejdes ud fra det :9xo

    Vi mangler stadig at høre tilbage fra et par af vinderne fra sidste omgang af konkurrencen!


    Steffen Søberg Olesen og Nicolai Casper Raith Hansen hvis I sidder derude så tjek jeres mail! Tiden er ved at løbe fra jer og vi trækker snart nye vindere til de sidste præmier.



    Go go go!