Indlæg af Puggen

    Quote

    Oprindeligt indlæg af ScratchY
    puuha, endelig færdig.. nu skal jeg i seng.. håber du vil bruge den Puggen, der er lagt meget arbejde i(selvom det måske ikke er så synligt :)) )



    Den ser dæler-neme smækekr ud den der Scratchy! Den nupper far her :)


    Takker tusinde gange... kan jo se på dine indlæg at du har brug ca. 5kvarter på den :D

    Nu var der lige en anden tråd herinde vedr signaturer, hvor jeg fik lavet en ny (ikke fra Scratchy), men kan ikke finde den tråd nu :-(


    Hjælp!!


    Anyways, Scratchy, fed sig., men øhhm... det er ikk' min gamle sig. der skulle stå der :p



    Det der skal stå:


    Zepto Znote 6515WD
    15,4" WXGA+
    2.0Ghz Pentium-M Sonoma
    1GB PC3200 ram
    60GB 7200rpm
    Geforce 6600 Go 128mb
    Gigabit Lan, intel PRO/wireless ABG
    TV-Tuner, Blåtand, webcam


    Tilbehør:
    Icybox m/ 250GB Maxtor DiamondMax +10 med 16mb cache
    Logitech di Novo Desktop for Notebooks



    Alt sammen gerne i et Zepto/Icybox-look (kan rigtig godt li' den fede detalje fra den sig. i den anden tråd, med Zepto rumskibet :)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af teko


    Alle jeg kender er da ellers røget på fastansat.. Og ifølge forliget skulle alle være det.. Men så skal hæren betale for dem, og det gider de jo ikke..


    Lige præcis... Min første SG var VP SG, og sagde op fordi han blev lovet de gode vager osv osv... til gengæld måte han vente med kontrakten, men han blev røvrendt i en måned og så gad han ikke mere...

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Slampz
    Ja det er det vel lidt bortset fra at hvis du bliver ramt dør du... :ohmy:


    Jaaah.... vi kan jo evt. træne med LDS :) Laser Duel System


    Det er alt for nice!! Sammen med FX-gevær... SPLAT! Du død og det gør HERRE nas!!


    Aaarh... hvis du oplever hjemme-gokkerne på øvelse og hæren ved siden af, så ser man tydeligt hvem der er professionelle :)


    Og hvis vi nu endelig kun skulle have nogle få der rendte rundt, så har vi jo allerede jægerne, frømændende og så lige Sirius til Grønland :p (Jægerne er jo kendt for at forpurre NATO-øvelser til mill. af $$, desuden er der flere (specielt Franske, Hollandske og Tyske) off. der har udlovet dusører til dem der fanger en Jæger på øvelse :T )

    Quote

    Oprindeligt indlæg af teko


    Nu gætter jeg på du var inde under det nye 4 måneders gøgl? For så har de været fastansatte, og så kan man få tillæg for ALT! Vi kunne kun få det for øvelser X(


    Det er korrekt... der er et ret heftigt tillæg for specielt vagter :) Og øvelser :D


    Men angående VP SG, så er de begyndt at komme på en "alm." SG kontrakt, men det går ikke ligefrem schnell... :-(

    Quote

    Oprindeligt indlæg af ThomasB84
    Hey Puggen.


    Jeg skal også på Hvorup kaserne ved trænregimentet her den 1. August. Jeg glæder mig:) Hvad er den gode stue? Hvad er der godt ved den?


    Den gode stue er den hvor folk faktisk er motiveret for at komme ind i forsvaret :) Al erfaring siger at stue 1 er den bedst fungerende og mest motiverede... :-)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af teko
    Var inde som sergent, syns det var ok hygge tid, og 20K om måneden før skat + gratis transport er heller ikke dårligt ;)


    Desværre ingen fri transport længere, kun under udd. :D Til gengæld er lønnen lidt højere, ved da at mine sergenter fik ca. 18-19 udbetalt :D

    Quote

    Oprindeligt indlæg af simonwh


    Enig. Gider ikke spilde min tid i forsvaret når jeg kan komme videre med min uddannelse. Synes også at det er lame at de biver nødt til at trække nogle ind som ikke selv melder sig, det får de jo ikke ligefrem meget kampgejst af...


    Det vil jeg nu give dig ret i, men man gør det jo selv til hvad det er... Vil man have det til at være træls, så bliver det træls, og omvendt :) Men lur mig, om ikke de fleste finder nogle kæmpe go'e kammerater derinde og om det ikke bliver sjovt alligevel :D

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel


    Tjaa, i Frømandskorpset må de ihf. godt - det så jeg selv i et doku-program for et års tid siden...


    Det lyder vist mere som gætteri det du kommer med nu :rolleyes:


    Ja, men som du jo nok ved, så er Frømandskorpset og Jægerkorpset special-enheder, og når du skriver kontrakt med dem, så må de gøre ved dig havd du har lyst til!!


    Jæger-/Frømandskorpset hører heller ikke under det normale militær, de er små enheder for sig selv... så nu snakker vi om noget helt andet!


    Og det samme gælder faktisk for Sirius Patruljen!

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel


    Det er heller ikke det jeg snakker om - Jeg snakker om at skrige op i ansigtet - Det kan man jo godt gøre uden at man samtidig sviner personen til eller ydmyger ham


    Ja, det er rigtigt nok... men den metode er ikke ligefrem den man lærer som befalingsmand eller officer... og der skal nok stå et eller andet sted i reglementet at det ikke er tilladt :)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel


    MÅ de ikke ?? - Siden hvornår... ? :) :rolleyes:


    Faktisk i ufattelig lang tid, de må aldrig svine en til eller fremstille en negativt foran andre... Så'n har det faktisk altid været :)

    Alt det med et en Major skriger en i hovedet, er de rmåske en fair mulighed for at han vil gøre, men hvis du som menig får en Major som delingsfører eller holdfører, så er der noget helt galt, så den eneste mulighed er hvis du VIRKELIG har FUCKED et-eller-andet op, noget i retning af at have smadret 2x LSV og et par M/95 eller M/96 'ere...


    Jeg tror generelt at folk har set for meget Full Metal Jacket (fed film iøvrigt ;) ), den Sergent som bliver ens Holdfører er måske kun en smule ældre eller yngre end en selv (som hovedregel) men som der bliver nævnt, så må vi (jeg er jo selv ved at blive sergent :) ) slet ikke gøre det og somregel kommer alle på holdet fint ud af det med "sjanten", for selvom han evt. er yngre, så har han jo alligevel nok lidt bedre styr på "kamp fra stilling", "delt stillings-skifte" osv osv, end man selv har som VP MG... :D

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Alaza
    Synes generelt det er til grin at melde sig ind i militæret hvis man kan slippe. Ser ingen grund til det. Så længe Danmark ikke er i forsvarskrig, så ser jeg absolut ingen grund til at have et dansk militær, og da slet ikke melde sig ind i det.


    Personlighedsudvikling? I retning af at makke ret og parere ordre? Hvorfor?
    At de hårde bukker under og den stille typer bærer læset? Har vi ikke ligesom set nok af det fra det fra folkeskolen og opefter?


    Sådan fungerer det jo slet ikke længere... Det er ikke så meget kæft, trit og retning som det var før i tiden. Nu er det er decideret krav til befalingsmændende (sergenter osv.) at de skal "udnytte" folk på bedste måde og fordele opgaverne bedst... og det samme gælder for officerer til sergenter og menige...


    Som min kære oversergent plejer at sige:
    Dejlig, nem, simpel!

    Til det lille OT, så er værnepligten ikke hård, medmindre man gør den til det ;)


    Ikke desto mindre er det kun 4mdr. nu, derudover er der blevet indskærpet en del ting nu, som fx. at de ikke må vække en kl. lort om natten, medmindre det er på en øvelse. Og ifølge reglerne så skal i heller ikke på lange vandreture med fuld oppakning, eller grave en masse huller (men det kommer man dog lidt til alligevel ;) )


    At det er sundt for alle, ja det tror jeg på! Der er utroligt mange der ikke har styr på deres liv når de kommer ind, men det får de helt sikkert når de kommer ud igen, hvis ikke inden!


    Og til Shahid, så regner jeg faktisk med at tage officer-skole efter jeg har haft min udsendelse! :D .o( Hvis ikke det bliver Jægersoldat eller Sirius! )


    Til en lille info, så var jeg på Hvorup Kaserne ved Ålborg (Trænregimentet), den fede tid!! Og som et ekstra tip, hvis man gerne vil på en go' stue :D Så kom i god tid på møde dagen og sørg for at være blandt de aller første, så kommer du på den fede stue siger al erfaring! :D

    Hej derude...


    Nu har jeg efterhånden selv været inde i 6mdr. (siden 1.feb.)


    Er nu færdig med værnepligten og gået videre på sergent-skole, og skal derfor tilbringe de næste 2år i forsvaret (mindst :D )


    Så jeg ville egentlig bare se hvor mange der er ansat under forsvaret, altså ikke som værnepligtig (medmindre men gerne vil fortsætte)