Indlæg af Puggen

Ja, hvis du kan leve med at dine kabler ikke er mini-jack til mini-jack kan denne snildt bruges:
    http://www.av-connection.dk/?PGr=216&ML=430

Har selv haft sådan en som jeg var MEGET glad for!

Oprindeligt indlæg af baloo

Er dine nuværende ram 2x512mb? Hvis de er det skal du være sikker på den kan tage 2x1gb.
    Men ellers er det her et bud 2 stk af dem her: http://old.edbpriser.dk/Produc…566&searchArea=&Soegeord=
    Jeg vil skyde på din harddisk er ata interface så kunne den her være et bud: http://old.edbpriser.dk/Produc…940&searchArea=&Soegeord=

Ja, det er 2x512Mb, jeg ved at jeg dengang jeg købte maskinen kunne opgradere til VANVITTIGE 2x1Gb, men det var jo SLET ikke nødvendigt... :crazyeyes: Så det må formodes at jeg kan opgradere.
    Det er faktisk præcist de ram jeg selv har haft kig på, selv om jeg nu tror jeg vil prøve nogle Performance RAM fra A-data istedet. Men fik da i hvert fald bekræftet at det var 200-pins SO-DIMM - og tak for det Baloo!!

Mht. HDD havde jeg måske forestillet mig en med større kapacitet end 160GB og flere RPM. Umiddelbart finder edb-priser intet når jeg vælger 2,5", 8mb cache og 7200RPM... andre der får det samme resultat?

Hej Tweak.dk

Jeg sidder her med min efterhånden gamle Zepto Znote 6515WD og vil gerne udskifte de gamle RAM samt HDD.

Mit spørgsmål er så, hvilke RAM skal jeg have fat i?
    - det er DDR PC-3200 400MHz RAM fra A-data der sidder i nu. men hvor mange PINs skal de have?

HDD skal vel bare være en 2,5" - skal jeg være opmærksom på noget andet her?

Mvh
    Puggen

Nå, men jeg har nu søgt i øst og vest... og ingen ting hjælper...

Hver gang jeg vil afinstallere eller installere noget, så starter installationen til SetPoint :(
    Jeg har dog fundet ud af at det er hver gang installationen kommer fra en *.msi fil...

Nogen der kan hjælpe, inden jeg formaterer maskinen... :(

Oprindeligt indlæg af puma99dk|

nu ska du ik begynde at blive krævnene der findes altid adaptere til HDMI :)

Hehe... ja, det gør der ;)
    Men som den lille hifi-nørd jeg er, så ved jeg også om en omformer forringer signalet :( Og så er jeg bare ikke meget for at have adaptere generelt.
    Men ja, det kan jo være det kommer så vidt!

Oprindeligt indlæg af puma99dk|
    alså jeg vil sige at hvis du vil game lidt ska du ik har et 8600M GT til den pris som dell gir dig, der, så ka du lige så godt gi det ekstra og få et 8800M GTX el. 9800M GT som Rock og så undvære cam'et fordi den dell koster alt for møj vil jeg sige for det der er i.

Ja, vil gerne have et bedre gfx, men cam'et er et must, specielt når man er på farten og lige skal "ringe hjem".

Oprindeligt indlæg af hjemad
    Er også godt klar over at den 17 og at det ik er det du så ønsker og da du ik skal se blueray film jamen så det jo heller ik et problem med opløsningen men hva angår den 1gb du nævner burde du lige kigge en gang mere ... Den har 4 giga ram og 1giga ram på gfx'd.

Kunne egentlig godt være interessant at vide hvad det er der gør du ikke er interesseret i en 17 tommer?.. hvis det ik er film du skal se så formoder jeg næsten at det er spil siden du leder efter et OK grafikkort for at bruge dine egne ord og personligt finder jeg det yderst "nederen" at spille spil på en 15 tommer men self smag og behag

Haha... der var du sgu' hurtig... så selv min læse-fejl efter jeg havde postet :(
    en 17" fordi den er for stor at tage med rundt (synes jeg), og gfx behøver ikke at være vildt (pt. kan jeg klare mig med mit 6600), jeg spiller ikke helt vildt, men kun lidt i ny og næ.
    Det jeg leder efter er vel en lille multimedie bærbar, som faktisk kan det hele, men ikke nødvendigvis én af tingene 100% perfekt.

Fine bud, men de er da noget dyre :( Ja, bedre gfx, men det er ikke det jeg har brug for.
    Og hvor er webcamet?

Oprindeligt indlæg af hjemad
    Hmm virker godt nok pebert.. Små 2300kr opgradering til min nuværend(over 1 år gammel) bærbar og den er på plan med den du har postet og mine samlet udgifter er ikke overstiet 9.000 med 3 års smader garanti(kan vælge at bruge den som bat til en rundbold kamp og jeg får en ny alligevel). Vil sige hold dig fra DELL med mindre du er ligeglad med at smide en masse penge ud du kunne ha fået mere for andre steder.

faktisk ville jeg nok bruge små 800 kroner mere og købe den her
    http://edbpriser.dk/Products/L….asp?ID=440882&Specs=true

Ved godt det er 17 tommer men den giver dig så også opløsningen som er nødvendig for at få fuld udnyttelse af Blue Ray film. Derudover så burde den også godt kunne give dig lidt spille glæde med 1gb Radeon HD3650 samt 2x500gb hdd skulle vel nok godt kunne holde lidt film og dokumenter :).

Jeg kan ikke rigtig se hvor det der med at smide penge ud af vinduet kommer fra?
    Så dyr er den Dell jo heller ikke i forhold til det forslag du kommer med, ja, jeg får større harddisk, tilgengæld en bærbar som fylder en del og dermed bliver en slæbbar :-(

Mht skærmens opløsning, så er det ikke min plan at se bluray på min bærbare, men at bruge den som afspiller... derfor der skal være HDMI udgang på den.

Kunne dog godt være at jeg skulle overveje en 17" alligevel :( , den ASUS opfylder alligevel en del krav.

Hej Tweak

Det er efterhånden noget tid siden jeg sidst var herinde, og ligeledes et godt stykke tid siden jeg har fulgt med i IT-markedet.

Derfor vil jeg forhøre jer hvad i mener om den vedhæftede opsætning sammenlignet med prisen?
    Det er mit bedste bud ud fra mine søgekriterier.

Evt. andre forslag skal have webcam, 6MB Cache, et OK grafikkort, min. 4GB ram, HDMI-udgang og blu-ray-drev samt en ordentlig skærm omegnen af 15,4" (ikke 17"!), og harddisken skal ikke være 7200rpm, men 5400rpm.

Så har jeg fået indkøbt mig nogle nye højttalere, og derfor skal de gamle sælges.

Det drejer sig om et sæt JBL L8000 (en jubilæums-udgave af L80'eren).
    Sættet er så vidt jeg husker 12år gammelt og står næsten 100% fejlfrie.
    Den ene højttaler har et hak på den ene side, nederst og bagerst. Heldigvis en skade som ikke bemærkes medmindre man inspicerer højttaleren.
    Frontstoffet er i fin stand, ikke nusset eller lignende. Desværre har det ene frontstof en plet fra stearin.
    Alt i alt fremstår højttaleren i meget fin kosmetisk stand.

Rent teknisk fejler højttalerne intet, selv ophængene viser ingen tegn på slid eller mørn :D

Sættet kan prøvelyttes indtil tirsdag d. 20/5, idet jeg rejser til afghanistan d. 21/5.

Sættet står i omegnen af 3000,-

Hej derude

For efterhånden nogle år siden havde jeg et gammelt Pioneer Z-93 anlæg med tilhørende tuner (Z-93L)

Det afhåndede jeg til en gut fra Viborg, men kan ikke huske hans brugernavn herinde :-(
    Såfremt du læser dette, kontakt mig venligst :)

Fik en mail angående tuner-delen, fra en der muligvis vil købe...

Mvh
    Puggen

Hej igen!

Jeg har et lille problem, som efterhånden er ved at bliver stort og gå mig på nerverner!

Jeg opdaterede for efterhånden lang tid siden min Logitech software "SetPoint", dog meldte den en fejl, men installationen fortsatte dog alligevel :-)

Alt var fryd og gammen, indtil jeg opdagede for noget tid siden at når jeg fx. forsøger at afinstallere elelr installere nye programmer/spil, så starter den på den føromtalte SetPoint installation :-(

Har prøvet at opdatere SetPoint, dette hjælper heller ikke :-( Samme fejlmelding :-(
    På fejlen lyder det som om at det er setup-filen der er problemet :-( Det er ikke plads der mangler, har 10GB at gøre godt med :-(

Det er noget virkelig lort, idet jeg er i gang med at skifte programmer ud med nyere versioner m.m. :-)

Nogen der kan afhjælpe? Fortælle mig hvor fejlen ligger? Evt. har prøvet det samme?

Ja... Hvis jeg havde den mulighed, så havde jeg i hvert fald gjort det...

Men når man har haft lånt et spil engang, og ikke var totalt hjerneblæst og kopiere det, så må man jo lide hvis man glemmer at afinstallere :-(

Nå, men nu fandt jeg selv en løsning :)

Fandt selve spil-mappen, sørgede for at mappen fyldte ca. så meget som spillet stod til i "tilføj/fjern"programmer.
    Fjerne mappen/mapperne (alt efter antallet af programmer), herefter kørte jeg et dejligt bekendt program som jeg ikke har haft fat i de sidste par år, nemig "NBG Clean Registry".

Så nu er det vidst minimalt hvad der er tilbage af rester fra spillet, i hvert fald de vigtige steder som reg-databasen :)

Er der nogen der ved om der ligger mere nogen steder nu?

Hej derude...

Så fandt jeg lige tilbage til denne dejlige side, må nok indrømme at det ikke har været her intreressen (eller tiden) har været det sidste lange stykke tid.
    Men en tur til Iraq og en tur til Afghanistan her fra februar, så har jeg i hvert fald også andre ting at se til.

Tiltrods for det, så hÅber jeg at i kan hjælpe mig...??

Jeg mener at der engang fandtes et program som kunne fjerne programmer, såfremt man ikke selv kunne få lov at afinstallere dem.
    Nogen der kender til det?

Evt. kender en metode til at få afinstalleret programmer, udover "afinstaller"?

Mit problem er at Logitech SetPoint melder en fejl under installation, men herefter siger "udført".
    Det giver så følgende udslag, nemlig at hver gang jeg forsøger at afinstallere et program, så begynder SetPoint installationen forfra :(

HJÆLP HJÆLP!!!

Oprindeligt indlæg af Zulu

Hov hov...

DDR og DDR2 er ikke kompatible bare fordi de bruger samme sokkel...
    Så hvis din bærbare bruger DDR-ram kan du ikke sætte DDR2-ram i.

ØV ØV!!

YES!!

Tak for det :)

Så er det jo klar bedre for mig at opgradere til 2x1GB PC2-5300 Dual Channel :)
    Så sparer jeg lidt strøm der :p

.oO( Og ja ved godt at min bærbare ikke kan udnytte PC2-5300, men de kører nu nok engang bedre end mine PC-3200 og det kan ikke svare sig at købe PC2-3200 :) )