QuoteDisplay MoreOprindeligt indlæg af codez
I henhold til købelovgivningen på E-handelsområdet, kan jeg henvise til §8 hvor der står følgende:
Når der gives oplysning om pris for en informationssamfundstjeneste, skal prisen angives klart og tydeligt. Det skal fremgå, hvorvidt prisen er inklusive afgifter og leveringsomkostninger.
Men det specificeres også, at såfrem at det beviseligt ikke er implicerede i firmaet, og ikke intentionelle oplysninger har firmaet følgende rettigheder iht. §14
En tjenesteyder, som på et kommunikationsnet transmitterer information, der leveres af en tjenestemodtager, er ikke ansvarlig for den transmitterede information, hvis tjenesteyderen
1) ikke selv tager initiativ til transmissionen,
2) ikke udvælger modtageren af transmissionen og
3) hverken udvælger eller ændrer den transmitterede information.
Stk. 2. Transmission som nævnt i stk. 1 omfatter også automatisk, mellemliggende og kortvarig oplagring af information, hvis denne oplagring udelukkende har til formål at gennemføre transmissionen, og hvis oplagringen ikke varer længere, end hvad der med rimelighed kan antages at være nødvendigt for at gennemføre transmissionen.
Det betyder med andre ord, at hvis det er en hacker, har itbutikken.dk ret til at tilbagekalde ordrene. Men men men...
Er det en intern fejl - en i firmaet som har dummet sig - har de formentlig (så vidt jeg kan se) ikke nogle fortrydelsesrettigheder.
Vi får se i morgen kl 9.00!
Butikken kan godt anuller salget...
Prisen på varen er så usandsynlig lav, at der høj sandsyn må være tale om en fejl. .... Dette gør at køberen handler i ond tro ved at fastholde sælgeren på prisen og butikken er dermed ikke tvunget til at sælge varen til den reklamerede pris...... Det var en anden sag hvis prisen kun lå nogle hundrede kroner under "normal" pris, så har kunden ikke mulighed for at vide at det skulle være sket en fejl.