Indlæg af QuintusP

    Yousee er lidt en special case, da de styrer din router uden at du så meget som kan gå ind på den. Jeg kan nu ikke se hvorfor de med vilje skulle skrue ned på din hastighed. Deres problem er at de har solgt for mange abonnementer/hastighed versus deres kapacitet, så når det er prime time om aftenen og alle fyrer op for netflix i full hd/4k så braser deres netværk og dermed hastighed sammen.
    Jeg har haft fiber fra Yousee og det var en elendig oplevelse fra start til slut. De har en utroligt dårlig måde at behandle kunderne på. Jeg fik overhovedet ikke de 100mbit som mit abonnement lød på. Jo hvis jeg målte kl 3 om natten så lå den fint på 100mbit... men hvad kan man bruge det til. Efter klager, beviser, modbeviser og tekniker besøg gjorde de intet ved det allligevel så jeg har skiftet til en anden fiber udbyder.

    Hvis ikke det er PSU så vil jeg gætte på bundkort . Prøv forsigtigt at pille batteriet ud i min 10 min for at nulstille bios. Pas på ikke at ødelægge plastik delene der holder batteriet fast.


    Hvis du har eller kender nogen der har et andet bundkort så prøv det. Men det er lortearbejde at bytte alle kabler rundt.


    Kunne også være ram.. men tvivlsomt. Så laver den normalt også bip lyd.

    Jeg forstår godt du gerne vil have en maskine nu og ikke vil vente et par måneder. Du kan også overveje følgende


    1. Se om du kan finde et brugt GTX970 - det skal nok køre alle spil på max lige pt i FULL-HD (1080p). Med lidt held til 2.000
    2. Sælg dit GTX970 om 4-5 måneder for worst case 1.000 kr.
    3. Køb et nyt grafikkort på Pascal arkitekturen eller det nye Fury med HBM ram


    Du taber stadig kun 1.000 i det scenarie.


    Alternativt hvis du køber et 980-TI til 5.500 nu vil du måske kunne få 2.000 eller 2.500 for det og så har du altså tabt ca. 3.000 i stedet.


    I forhold til OC (Overclock) - det skal du helt sikkert gøre, der findes en masse guides på youtube til hvordan man gør. Det er GRATIS ekstra performance uden downside (sålænge man har en ordentlig køler og det har du med Noctua)


    Emilpapis93 nævner max 60 grader på CPU, det er fornuftigt og kan ikke antastes.
    Men hvis man nu er lidt mindre fornuftig så kan man presse den lidt mere. Jeg har haft flere builds som har kørt 70 grader i længere perioder fordi jeg pressede dem lidt mere. Har aldrig haft en CPU der er brændt af inden den blev forældet anyway.

    Hej Jonasshir


    Jeg går med lignende tanker som dig og her er mine råd til dig:


    Råd #1
    - Hvis du vil OC, så gå all in og køb ASUS Maximus Hero VIII bundkort
    - Hvis du bare vil køre standard hastighed på din i7 så køb et ASUS/MSI/Gigabyte gaming bundkort til ca. 1000kr (Z170 chipsæt)
    - ASUS Maximus Ranger VIII er lidt hverken fugl eller fisk. Det tilbyder ikke samme OC som Hero, og det den tilbyder kan fås billigere i andre gaming boards. Isoleret set er det dog et fremragende bundkort, men måske ikke lige 1500 værd.


    Råd #2
    - Lad være med at købe GTX 980-Ti - det er spild af 5.500kr, når der er meget vedvarende rygter om et nyt kort der kommer i april baseret på den nye Pascal arkitektur som kommer til at være meget hurtigere end 980-TI. Du kan enten købe 980-TI billigere til den tid eller det nye kort som jeg tvivler kommer til at koste mere end 6.000


    Råd #3
    Lad være med at købe en SATA SSD (Samsung 850 EVO eller whatever). SATA er en forældet teknologi til high end maskine som du ønsker. Køb en M.2 Samsung 950 PRO SSD i stedet. (Den er væsentligt hurtigere end SATA SSD'ere). Den bruger NVME teknologi i stedet for SATA og kører direkte i computerens PCI slot (x4). Disse diske er fuldstændigt latterligt hurtige ift SATA SSD.


    Råd #4
    HBM vs DDR ram. Her er jeg lidt i tvivl, men de seneste par år har jeg ikke oplevet at RAM er bottle neck i spil. Det har altid været GPU eller CPU alt efter hvordan spillet er kodet/optimeret.


    Råd #5
    Køb en meget større og bedre PSU. Teknisk set har du ikke brug for de extra watt. Men der sker noget magi i forhold til varmeudvikling/effektivitet og dermed også larm på en PSU der kun er 50% belastet. Hvis din PSU er lad os sige 80% belastet falder effektivitet og hermed øges strømforbrug og varme og derigennem larm. Jeg vil anbefale en 850-900W PSU med GOLD certificering. Det passer med at din computer ca. kommer til at trække 450-500W med full load.


    Råd #6
    Brug aldrig standard køler som følger med din i7 cpu. Det er lort, der er ikke andre måder at sige det på. Hvis du ikke vil OC så brug en Noctua eller bare en simpel EVO212 med en så stille blæser som muligt. Du skal finde en PWM styret blæser med max lyd udvikling på ca. 25 DB


    Hvis du gerne vil OC, så kan du overvejer vankøling som nogen herinde forslår, men hvis du aldrig har bygget computere før ville jeg vælge luft og en Noctua køler. Jeg har set systemer der køler bedre og larmer mindre med luft end med vand. Det kommer meget an på kabinet, airflow og kvaliteten af komponenter/mængden af OC.



    Håber du blev klogere... jeg venter i hvert fald til april.

    Imponerende at den lille dual core kan yde på det niveau. :9xo Det er nok fordi spillene ikke formår at udnytte de 4 kerner optimalt.


    Der bliver spurgt til billigt bundkort med Z77/Z87/Z97 chipsæt til OC (Jeg antager det ATX format du gerne vil have). Z77 + Z87 kan man ikke få som nye mere, men kan sikkert findes brugt til et par hundrede kr. Billigste Z97 koster 635,- fra Asrock.


    http://www.edbpriser.dk/bundko…niversary-id-8503574.aspx


    Jeg ville personligt nok lige smide 100 kr mere for at få et ASUS board, fordi de har altid fungeret godt for mig selv ved høje OC. Jeg har dårligere erfaringer med eksempelvis Gigabyte og MSI, men det kan lige så godt være tilfældigt.


    http://www.edbpriser.dk/bundkort/asus-z97-p-id-9496490.aspx



    Men som du også selv kan regne ud, så æder bundkortet lige pludseligt en del af budgettet, men du er nok nødt til det hvis du vil OC.


    P.S. Ser ud til du fint kan OC på H81 også. Læs med her:
    http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2389948

    Hej Folkens


    Jeg ved ikke hvilken enhed der skal bruges til det jeg gerne vil derfor spørgsmålet. Se på billedet i dette post.


    Jeg har en router med trådløst netværk der dækker det meste af huset (ZONE1). I den ende af huset hvor signalet bliver dårligt (ZONE2) er selvølgeligt der hvor TV'et står. Derfor har jeg trukket ethernet kabel hele vejen derhen. Det fungerer sådan set fint nok.


    Nu vil jeg gerne udvide mit wireless så det også dækker ZONE2, men TV'et skal forblive KABLET for max hastighed. Så det skal være en enhed med indgang til wired LAN, udgang til wired LAN (TV) og broadcast af det signal modtaget med kabel ud til ZONE2 med wifi.


    Det skal være minimum 300mbps (Dual band Wireless N)
    Det skal være samme SSID over det hele og man skal ikke manuelt skifte noget som helst når man bevæger sig rundt fra ZONE1 til ZONE2.


    Skal jeg bruge extender? access point? eller router i bridge mode?


    Billede 1 viser nuværende situation, billede 2 den ønskede situation
    http://imgur.com/JNLsURd


    [Blocked Image: http://i.imgur.com/JNLsURd.jpg]

    Min fornemmelse er at du kommer til at fortryde dit valg af CPU + MoBo til gaming selvom det er en budget maskine. Jeg vil anbefale at købe en brugt i5, selv af ældre generation. i5-2500k burde stortset være gratis nu om dage og vil klare både OC og gaming bedre.


    Derudover brug et par hundrede kroner mere på et mobo med Z77,Z87 eller Z97 chipsæt da jeg tror det er pain at OC på H81.


    Derudover måske 2x4GB ram i stedet så du kan køre dual channel?


    Bare lige et par tanker...

    Du kommer til at hade dig selv hvis ikke du køber en PC med SSD. Livet er simpelthen blevet for kort til systemer hvor OS kører på en konventionel 7200 RPM HDD.


    Det er i hvert fald min mening, men jeg er måske også en anelse utålmodig. Der er sikkert andre der godt kan lide at studere windows opstart skærmen og load skærmen i spil.

    Hejsa


    Jeg går og leger med tanken om at bygge en ny gaming rig og vil i så fald sælge min nuværende. Men jeg er kommet lidt i tvivl om hvad den egentlig er værd så håber i kan hjælpe mig med jeres vurderinger? PC'en er bygget udelukkende af kvalitetskomponenter og relativt lydløs.


    - Fractal Design R2 kabinet
    - i5-2500k @ 4.5 Ghz (Scythe Ninja luftkøler <30 DB)
    - ASUS P8P67 Sabertooth mobo
    - MSI Gaming GTX 970 (under 2 år gammel)
    - 8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz CL9
    - Corsair TX 650W
    - Samsung EVO 840 SSD (256GB)
    - OCZ Vertex SSD (128GB)
    - Samsung 1TB 7200 RPM HDD
    - 4x Scythe low noise kabinet blæsere <30 DB
    - DVD-RW

    Jeg var ret glad for mit Logitech illuminated keyboard i sin tid, da jeg skulle skrive meget. Det gav følelsen af taster "ligesom på den bærbare" hvis man kan lide det.


    I dag ville jeg nok vælge et mekanisk tastatur, men der skal du højere op i pris.