Indlæg af Grus

    Jeg kiggede lige min liste igennem, og udfærdigede en top 5. Jeg poster da i grunden ret meget lort kan jeg se.


    1. Da jeg købte en Golf VR6: BE AFRAID! Ny bil til Grus! (7826 views)
    2. Da jeg overlæssede min Peugeot 309 og smadrede bagbroen: Ufrivillig sænkning (6779 views)
    4. Da jeg ville bygge mig en klapsensor til mit lys: Klap-sensor til lys (6281 views)
    3. Da jeg byggede en snor-telefon med min genbo: Snor-telefon! (5244 views)
    5. Da jeg fandt en test omhandlende hvilket køkkenredskab du er: Hvilket køkkenredskab er du? (5137 views)

    Jeg har selv en Linksys E3000 der kører klippestabilt med Tomato firmware.
    Den håndterer pt en 24/7 server, adskillige computere, printere og smartphones samt VPN uden nogen performanceproblemer.
    Den er kun blevet genstartet når det har været krævet grundet firmware konfigurationer - ca 1 år uden unødvendige genstart.


    Ud over min egen har jeg god erfaring med Linksys E4200. Har installeret et par stykker i nogle ganske netvæksbelastede hjemmemiljøer med 10+ enheder kørende af gangen. Det være sig printere, Apple TV, fjernsyn, computere, NAS, diverse konsoller og smartphones. Indtil nu er jeg ikke bekendt med at der er nogen af dem der skulle være kommet til kort.

    Hvis man læser godt efter står der "more than 30 trucks". Det vil sige mere end 30 lastbiler dukkede op her til morges.
    Senere står der "A total of 20 billion coins, delivery hope to finish this week". Hvilket må betyde at de kontinuerligt sender lastbiler og forventer at være færdige inden ugens udgang.


    Så reelt set kan det jo sagtens lade sig gøre. Om det er sandt eller ej, vil tiden så vise.

    Jeg har før oplevet at min DVD brænder ikke ville læse diske.
    Der købte jeg sådan en lens cleaner disk hvor der sad en børste på, og så afspillede man ellers bare track 11, så rensede den læsehovedet. Det gjorde tricket for mig.

    Mine svigerforældres maskiner har problemer med at tilgå facebook og jeg kan simpelhen ikke finde ud af hvad der er i vejen.
    Det er et lidt underligt problem, da det nogen gange virker og andre gange ikke. Han bruger Internet Explorer.


    Situation 1: Det virker ikke.
    Situation 2: Det virker og svigerfar er kommet ind og sidder og spiller et eller andet spil på facebook. Han bliver så pludselig disconnected og så virker facebook ikke mere.
    Situation 3: Det virker fint og når han er færdig slukker han computeren. Næste gang han forsøger at tilgå facebook virker det ikke.


    Det er aktuelt for begge maskiner så vidt jeg kunne konstatere, dog bruger svigermor ikke facebook, så hun mener ikke der er noget problem ;)
    Begge computere er udstyret med Windows 7 Home Premium og kørte begge med Avast.


    Følgende tiltag er afprøvet:
    - Jeg har fjernet Avast fra svigerfars da jeg mistænkte det for at blokere siden og installeret MCE i stedet. Det gjorde ingen forskel.
    - Jeg har tjekket hosts filen. Der var ingen blokering.
    - Jeg har kørt fuldt tjek med MCE, intet fundet.
    - Jeg har kørt fuldt tjek med Malwarebytes Anti-malware, intet fundet.
    - Jeg har prøvet med Google Chrome i stedet for IE, det virker heller ikke.
    - Jeg har prøvet at cleare alle indstillinger for IE og Chrome, det virker nogengange..
    - Jeg har kørt CCleaner. Ingen forskel.
    - Jeg har opdateret Windows. Ingen forskel.
    - Jeg har disablet Windows Firewall, det har i første omgang givet adgang med https:// - men om det vil virke permanent tvivler jeg på.
    - Jeg har genstartet routeren (ZyXELL fra Fullrate). Ingen forskel.


    Jeg er efterhånden ved at løbe tør for ideen.

    Jeg har en server med forskellige brugere ja. De har hver deres mappe på serveren de kan gå ind i. De mapper har jeg selv lavet i forvejen og givet dem lov til at se/skrive osv.
    De virtuelle mapper er jeg ikke helt med på hvor/hvad er. Går ud fra at de mapper jeg selv har lavet er de fysiske?


    Mvh Jens

    Det er nok fysiske mapper du har givet dem.
    Kan du evt prøve at lave et login til mig, så vil jeg lige se om jeg kan regne ud hvad der er galt.

    Hmm nu er jeg ikke med opsat hvordan ?

    Bulletproof FTP benytter sig af både fysiske, samt virtuelle mapper.
    Jeg går ud fra du har en konfiguration med flere brugere?
    I så fald har de enten alle samme home folder, eller hver deres - afhængig af hvad du har opsat serveren til.


    De virtuelle folders tilføjes så vha. normale genveje du opretter på serveren.
    Er du med så langt?

    Passive mode er aktiveret. Kan se på log filen at den kommer ind i passive mode.
    Jeg kan ikke ændre list indstillinger i appen. Det underlige er at de 3 "mapper" den viser ikke findes i rod mappen på serveren....

    Det din iPhone ser er skjulte Windows systemfiler, de dukker dog op på din iPhone, da den ikke er lavet til at skjule Windows filer :rolleyes:
    Det virker som om din mappe listing i FTP serveren er forkert. Hvilket program bruger du til serveren?

    I første omgang skal jeg bruge de fleste af mine vågne timer på at tjene penge, dog med ferie i tankerne.
    Jeg hopper i min båd og sejler en tur til Samsø i uge 29 hvor der er Samsøfestival, under hvilken jeg har tænkt mig at ligge i Ballen havn og drikke så mange øl som muligt.
    Når vi når til august hopper jeg på en flyver og tager til Tampa, Florida som skal være min base de næste 6 måneder - så har jeg vist også opbrugt min kvote tror jeg :)

    Jeg benytter mig primært af SBSettings, Activator og WiFi Analyzer.


    SBSettings giver jo den fantastiske mulighed for at tilføje diverse toggles til Notification Center, hvilket jeg bruger konstant til netop dette formål.
    Derudover så benytter jeg Activator til at aktivere forskellige ting (primært Bluetooth mm.) fra lock screen mfl. da jeg synes det er dybt irriterende at skulle igennem 40 menuer for at komme til at bruge mit BT headset.


    WiFi Analyzer benytter jeg flere gange om ugen i forbindelse med mit bi-job som IT tekniker når jeg er ude og installere accespoints hos kunder. Genialt program til at vise styrken på netværk.


    Jeg har gennem tiderne benyttet mig meget af Winterboard og themes, samt divese GUI addons, men jeg har sluppet det lidt på mine gamle dage.

    jeg har yousee. hvordan får jeg en fast ip så?
    portrange til passive mode? hvad vil dette sige?

    For at få en fast IP skal du kontakte din udbyder, det koster ofte en fast pris på ~10-20 kr pr måned.
    Alternativt kan du benytte dig af en dns som fx no-ip.com.
    Eksempel: Jeg har en server stående derhjemme, og dynamisk IP (ikke fast). For at få adgang til den udefra har jeg oprettet en webadresse hos no-ip.com. På min server har jeg så et program der hvert kvarter fortæller no-ip.com hvad min offentlige IP er - de sørger dermed for at holde den webadresse jeg har opdateret, så den altid peger på min offentlige IP adresse - herefter klarer min router resten.
    Med denne måde skal din kammerat bare kende din webadresse fx ditdomæne.no-ip.org - og bruge denne som serveradressen.


    Der findes to forskellige forbindelsesmetoder: Active og Passive.
    Ved active oprettes der forbindelse via port 21 og den efterfølgende datatransmission sker også her.
    Ved passive oprettes forbindelsen via port 21, men al efterfølgende datatransmission sker i et andet portinterval, fx 6000-6100.


    Tjek hvad din FTP server er sat op til. Hvis det er active, skal du kun åbne port 21. Hvis det er passive ska du åbne port 21 samt portene til datatransmission. - husk at forwarde dem til din Qnap.

    På rigtig mange restauranter og hoteller kan du fikse dig et job som opvasker.
    Det har jeg gjort i en 2-3 år - det gav rigtig gode penge, og en ganske interessant arbejdsplads - de skæve arbejdstider (ofte om natten) giver masser af tillæg :). Det er ikke verdens mest bevidshedsudvidende job, men jeg er nu glad for de år jeg har haft i opvasken forskellige steder.