Indlæg af Grus

    Jeg har 4 stk WD Green 2 TB i min server der kører 24/7. De er opsat i RAID 5.
    De klarer jobbet ganske udemærket. De har kørt non-stop i noget der ligner 4-5 år.


    Hvis du bare skal bruge den som medieserver og reelt set kun have den omtalte aktivitet på den i ca 4 timer om dagen, så synes jeg ikke der er grund til at bruge penge på dyrere diske så som WD Red. En af fordelene ved WD Red er, så vidt jeg ved, at de ikke parkerer læsehovederne mellem hver læsning/skrivning, som WD Green gør (for at spare strøm, da det er en desktop harddisk). Det giver mindre slid på disken og den bør derfor i princippet holde længere. Men igen, mine egne WD Green har kørt uafbrudt i mange år uden fejl.

    Jeg har Steam installeret på min SSD. Her har jeg også de 2-3 spil jeg spiller oftest installeret, netop pga. loadtiderne.
    Resten af mine spil er installeret på min HDD, da de ikke benyttes særligt ofte og derfor blot vil ligge og optage plads på min SSD.
    Hvis jeg begynder at spille et spil ofte, plejer jeg at flytte det over på SSD'en og tilbage til HDD'en igen når det er pausetid.


    Det fungerer ganske udemærket.

    Tak for glimrende svar GRUS.


    Jeg har i mellemtiden faktisk købt en, som jeg nu kører PLEX HT på.. Det virker upåklageligt, jeg mangler bare at anymote virker med PHT direkte. Og at jeg kan vække den uden at skulle trykke på knappen..


    Har du eventuelt en løsning til hvordan jeg vækker den uden at skulle trykke på knappen.


    Den understøtter som standard ikke WOL (wake-on-lan) har jeg erfaret, men jeg skal ikke afvise er der er en BIOS setting der kan rette op på dette. I så fald ville det løse problemet.

    Jeg købte en computestick da den blev udgivet og bruger den som en del af mit "hotel-kit" når jeg, oftest i forbindelse med arbejde, er væk hjemmefra. Her bruger jeg den primært til Netflix og Plex (media center afspiller) - det klarer den ganske udemærket.


    Surf og browsing, jojo, det fungerer udemærket men så snart du sætter gang i flere tabs i browseren, så begynder den at blive presset, den er trods alt kun udstyret med en lille Atom CPU og 2 GB RAM. Jeg vil aldrig anbefale den som erstatning for en almindelig PC, men som mediacenterdims i dit fjernsyn er den faktisk rigtig fin.


    Det trådløse netværkskort er ikke det bedste i verden, hvorfor signalstyrken typisk vil være lavere en en almindelig bærbar computer. Jeg har dog ikke oplevet det som et problem, bortset fra hos mine svigerforældre, hvor den skulle fange et wifi i den modsatte ende af huset i stueetagen (gæsteværelset ligger på første sal). Her var den ubrugelig, men det samme gjaldt iøvrigt for både iPhone og iPad.
    Det er også værd at bemærke at man har valgt at bruge samme chip til at håndtere wifi og bluetooth, hvilket er et problem hvis du planlægger at bruge et bluetooth tastatur. Det gjorde jeg i første omgang, men fordi begge teknologier slås om den samme chip, resulterede det i et overordentlig lag på tastaturet og det indbyggede touchpad. Derfor har jeg måttet investere i et trådløst tastatur med en USB modtager, der nu optager den eneste USB port i computestick'en.


    Pr. dags dato kører den Windows 10 og det fungerer fint. Jeg har dog ikke haft lejlighed til at teste det specielt meget siden jeg opgraderede den fra Win 8.1.


    Hvis det ikke var pga mit udemærkede Smart-TV i stuen har Netflix m.m. så ville jeg helt sikkert bruge den der til dagligt.

    Yap det er gjort , men brugeren får stadig at han skal logge ind.


    Besynderligt.


    Min domain controller kører Windows Server 2012 R2 og jeg har haft lidt problemer med at få group policies til at slå igennem efter ændringer.
    Mit problem lå i ændring af passwordkompleksitetskravene - her var jeg nødt til at resette brugerens password efter jeg havde ændret group policy (eller slette og genoprette brugeren) for at få det til at slå igennem på de enkelte. Måske det er samme tankegang du skal bruge her.

    Jeg kan ikke bidrage med Cisco erfaring, men jeg har p.t. et Ubiquity UniFi AP-PRO til at give wifi til 241 m2 hus.
    Har den placeret i centrum af huset, og vil sige den har lidt problemer med at få sendt god hastighed ud i "hjørnerne". Hertil kan dog let tilsluttes flere enheder så der deles SSID osv, som du forespørger. Der er gode enterprise muligheder, med bl.a. WPA-PSK2 Enterprise, dedikeret gæstenetværk, subnet restriction m.v.


    Koster i skrivende stund 1700 kr hos Proshop.
    http://www.proshop.dk/Netvaerk…PRO-2.4-5GHz-2423715.html

    Så er der udvikling i sagen.
    Det sker tilsyneladende kun når jeg bruger de "originale" genveje til IE - dvs. dem der ligger i startmenuen, taskbaren og på skrivebordet.


    Hvis jeg manuelt opretter en ny genvej til iexplore.exe så virker alt som det skal.
    Måske jeg skal en tur i registreringsdatabasen og kigge lidt.


    Her har vi løsningen:
    Efter en lille tur igennem regedit fandt jeg følgende key:


    HKCU\Software\Classes\Microsoft.InternetExploer.Default\.exe\shell\open\command


    Strengværdien var sørme "c:\program files (x86)\mozilla firefox\firefox.exe".
    Jeg ændrede den til "C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe" - nu virker det.

    Hmm ja ved at bookmarks er lnk filer, men kan godt ske at det er fordi du vil ha en anden standard browser som kun administrator kan omgå i windows at du så ikke kan få det til det.


    Det er virkelig besynderligt.
    Hvis jeg sætter IE til at være standardbrowser så kan man godt åbne IE uden "kør som administrator".
    Det mærkelige er at når jeg vælger genvejen i Start menuen, som peger direkte på "C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe" - ja, så åbner den Firefox eller Chrome, hvis én af de to er standard.


    Den vil kun åbne IE hvis den er standardbrowser. På trods af den peger direkte på iexplore.exe.


    Det er mig et mysterie uden lige. Og jeg kan intet finde på google om andre der skulle opleve det samme. Jeg kunne forstå hvis det skete på én af mine maskiner, men når det er på dem alle den er gal, så forvirrer det mig altså.

    det er .lnk filen du skal ind og sætte til at bruge IE i Windows.


    Default programs --> Set Associations og find .lnk på listen tryk på den og tryk på knappen Change program...


    Så kender du vel resten af vejen Grus?


    Nope. Virkede ikke.
    .lnk er da også en lidt for global filtype at sætte til IE? Det er jo bare en genvej til whatever.

    Jeg har længe siddet med en besynderlig ting på alle mine Win 8.1 (Pro og Enterprise) maskiner.
    Hvis jeg vælger Chrome eller Firefox som min standard browser, holder samtlige IE genveje op med at virke. I stedet for at åbne IE åbner de den respektive default browser - med mindre jeg højreklikker og vælger "Kør som administrator". Så åbner IE som den skal.


    Jeg kan simpelthen ikke lure hvad der er galt. Lige nu omgår jeg det vha en scheduled task som jeg kalder med cmd. Det kan dog ikke være rigtigt at det skal foregå på denne måde.
    Desværre har jeg ikke haft held til at google mig til en løsning.


    Nogle der har den gyldne løsning?


    Har du sikret dig at webserveren kører som den skal? Det er garanteret Apache.

    Der ligger en grundlæggende ting i din opsætning, der muligvis kan være årsagen.
    Højttalerne bruger computerens lydkort via jack stikket, hvorimod headset med USB bruger sit eget indbyggede lydkort - ret mig endlig hvis jeg tager fejl.


    Af samme årsag kan Windows have svært ved at finde ud af hvilken enhed der skal spille hvad, hvornår.
    Bruger du Windows til at styre hvilken enhed der skal afspille lyd, eller et tredjeparts program?

    920 W. Den æder nok mere end de 75 W jeg har i load lige pt.
    Jeg har dog også noget tyndere hardware, så at sige :)


    Jeg er lige med på en lytter i første omgang da jeg savner Hyper-threading på CPU'en.


    Har du et modelnummer på de Samsung ram?