Det ville være så meget rarere hvis du smed et billede op her på siden også.
Jeg har ikke lyst til at besøge en anden side bare for at se billedet.
Indlæg af Simon Köslich
-
-
"Have you tried turning it off and back on again?"
Hahaha
Fantastisk at det kører igenHeld og lykke med maskinen.
-
kim, ja det er muligt, at CPU'en kan skiftes. Dog ved jeg af erfaring, at visse producenter softlocker deres hardware configurationer, så de kun kan bruges i den originale tilstand. Dette var noget jeg selv oplevede for ca. 15 år siden (det har nok muligvis ændret sig), i min daværende Dell computer, hvor jeg ikke kunne opgradere CD-ROM drevet til et DVD-ROM drev, da computeren i bios var låst til kun at kunne køre med det originale drev. Mener også jeg havde problemer med at opgradere fra 128mb til 256mb ram.
Jeg er udemærket godt klar over, at det er en Intel CPU, jeg er ikke på nogen måde rookie på det her område
Men jeg siger bare, at det ikke er sikkert, at det kan lade sig gøre, da det muligvis kan skabe komplikationer. Selvom du har fundet en del eksempler på maskiner med større CPU, så kan bios i teorien stadig være låst til den ene eller den anden CPU.
Alt dette er dog worst case scenario, da det burde at kunne lade sig gøre.
Systemet er dog ved at være en gammel sag, og i stedet for at smide penge efter en lille opgradering, der puster nyt liv i maskinen i måske 1-2 år, så var det måske værd at overveje at købe helt nyt. Grafikkortet er jo i princippet fint, så det der eventuelt skal købes er bundkort, cpu og ram.
-
Din nuværende CPU er der ikke meget mening i at skifte ud.
Det ser også ud til at din PC er en Medion PC, hvilket kan give problemer i visse tilfælde hvis man skifter essentiel hardware ud.
Du skal ud i et helt nyt system hvis du vil have en hurtigere computer. -
Har ikke selv købt noget, men kæresten købte en Logitech g403 mus fra CDON, samt en tur i escape room hos Bowl'n Fun.
Intet af det jeg skulle bruge var på tilbud til priser, som jeg vil mene er Black Friday værdige. Så i år måtte jeg nøjes med ingenting
-
Twitch kommer nok til at rende med flest danske seere alligevel. Og så håber jeg virkelig, at de vælger at vise turneringen med de engelske kommentatorer også på DR. Så kan de jo have nogle dansk talende pauseklovne i pauserne.
-
Vent til Black Friday, er sikker på at der komme nogle gode tilbud på bærbare der.
-
Jeg var heller ikke imponeret da jeg så det til E3, tror jeg det var.
-
Alt efter hvor meget de simulations programmer trækker af power, så skal du nok op og kigge på en computer med i5 processor, 8gb ram og en SSD som minimum.
Hvis du ikke har voldsomme krav til størrelsen af din laptop, ud over max 14", så skulle det nok være til at finde. Du skal nok bare ikke regne med at få en ultrabook eller lignende til den pris.Det kan desuden være en fordel hvis du kan finde en computer med et dedikeret grafikkort, da det også kan være rart at have i dit tilfælde. Det behøver jo ikke ligefrem være et GTX 1080
Det er dog bare en "nice-to-have" feature, der bestemt ikke er et must, hvis din billedbehandling ikke er voldsomt omfattende.
Min kæreste og jeg har lige købt nye bærbare til næsten samme formål. Vi valgte at købe et par Lenovo Yoga 910, med i5 7200u, 8gb ram og 256 gb SSD, den koster så dog næsten også det dobbelte af dit budget. Vi har også begge to, nogle ret habile stationære computere derhjemme, så til f.eks. 3d modellering i Blender benytter vi os af vores stationære.
Mht. mærker, så er det efterhånden knapt så vigtigt, og da slet ikke i den prisklasse du befinder dig i, da skallen uanset mærke er af plastik, og hardwaren stort set er den samme. Den mest betydelige forskel er som regel tastaturet og trackpad, som jeg synes er en ret vigtig del af oplevelsen. Det er dog to ting der skal opleves, og jeg må nok indrømme, at vores næsten daglige ture i El-Giganten eller Power, nok har drevet min kæreste lidt til vanvid.
Så mit råd er, at tage ud og tjekke i butikkerne. -
Lækkert hardware
Ikke at jeg selv kan bruge det til noget, da jeg stort set kun gamer på min stationære, men det kunne nu være meget sjovt at lege med alligevel
Og nej, det er ikke "bare et AMD kort".. -
Altså jeg er lidt splittet, for jeg vil godt give Ebo ret. Det er ikke altid kunden der har ret, og nogle gange må man lære at bide i det sure æble.
Når det så er sagt, så synes jeg i det her tilfælde at Bilka burde bide i det sure æble. Bilka har jo lavet det lille nummer før, med en eller anden bærbar, der var sat urealistisk langt ned. Dengang var jeg enig med Bilka i, at varen var sat til en urealistisk pris. Med iPhone 8 er jeg dog lidt splittet, vi snakker en besparelse på rundt regnet 1/3 af prisen, hvilket i min optik ikke er urealistisk, heller ikke på en helt ny vare. Det ser vi oftere og oftere f.eks. når Power eller Elgiganten åbner nye varehuse.
Vi ligger lige i en gråzone her, da man ikke kan kvantificere hvor stort et afslag i prisen der er "urealistisk", fordi butikkerne fra tid til anden selv sætter vilde lokketilbud op.
Bilka er vel i deres gode ret til at annullere handelen, men jeg synes ikke de bør gøre det. -
Altså jeg har en del kammerater der efterhånden har skiftet til trådløse headsets, navnligt er det Logitech G933, Astro A50, Corsair Void Wireless og et mere som jeg ikke lige kan huske navn på. Ingen af dem har rapporteret problemer med skratten og udfald.
-
Kører du i Windowed Fullscreen? For så kan det give problemer. Eller har du også problemer hvis du kører fullscreen?
-
Er du blevet boostet af en skærm?
hahaha
Held og lykke med salget, har en skærm magen til, som jeg er ret glad for
-
Har heller ingen problemer her.
-
Det blev sgu lige til en enkelt lille investering mere. Min gamle Dell XPS 15 L502x måtte vige pladsen for en ny og mere dejlig model
Lenovo Yoga 910 - i5 7200U, 8gb ram og 256 ssd, så mere en rigeligt med power til mit sidste år på uni
Nederste billede er bare en lille sammenligning ift. størrelserne på de to bærbare. Min gamle Dell vejer btw. over det dobbelte af den nye Yoga 910 - 3kg vs. 1.4kg.Min Dell er inden for de sidste 6 år kun blevet opgraderet med en 128gb SSD, hvilket pustede nyt liv i den, men jeg måtte sande at den bare efterhånden var for tung og klodset. Den kan desværre ikke holde strøm i mere end 15 minutter mere, hvor Lenovoen nu kan holde i mere end 10 timer.
Nu håber jeg at kunne få solgt den gamle slæbbare til en studerende, der bare skal bruge en billig computer til surfing og office pakken
[Blocked Image: https://images.anandtech.com/doci/10627/06_YOGA_910_Edgeless_Display_GunMetal.jpg]
[Blocked Image: https://i.imgur.com/59zKFaD.jpg] -
Har haft lidt problemer med mit billige kabel, der af og til ikke vil sende et signal når jeg tænder skærmen. Dette sker dog kun når skærmen har været slukket. Ved ikke om jeg måske har et defekt kabel.
-
Det handler jo ikke om at overgå hinanden
En donut lyder nu også godt -
Jeg forstår dig godt
Hvis jeg havde pengene, så ville jeg nok gøre det samme.
Det var bare lige for at komme med en sjov bemærkning, deraf også "OffTopic" skiltet -
Jeg har investeret i en Nintendo Switch, som jeg er ret glad for.