Indlæg af Julius :)

    Hejsa folkens


    Jeg vil meget gerne høre hvor det er billigst/bedst at købe hardware.


    Jeg kender en side der hedder http://www.edbpriser.dk - pricerunner inden for elektronik. Er der andre gode?
    Kender i et rigtig billigst sted?
    Har i nogle gode/dårlige erfaring med at købe hardware fra et bestemt sted?


    Skriv gerne hvor i har købt hardware fra - Hvorfor? Er i tilfredse? Har i fortrudt? Osv...

    #2
    Tak for svar - det gav lige en griner :)
    Jeg mener nu ikke at man skal have vundet i Lotto for at betale 150-200kr for en blæser, vil gerne gøre meget for at den bliver stille ;)
    Kan du linke til "hvad Tweakerne skrev i den seneste anmeldelse af blæsere"



    #3
    Kan du personligt anbefale dem? Altså har du dem selv, eller har du bare læst gode anmeldelser ol. om dem?

    Hejsa allesammen


    Jeg køber snart et masse hardware og bygger derefter min første rigtige gaming computer ;DDD
    I kan se hvad jeg har planlagt at købe her: Potentielt gamer build - er det godt nok???


    I hvert fald, så vil jeg gerne have at den er så stille som muligt. Jeg har overvejet vandkøling, men der er nogle ting ved det som jeg ikke kan lide:
    1. Der er vand inde i min computer = en lille chance for total ødelæggelse
    2. Det er dyrt
    3. Det fylder meget = mindre/dårligere airflow
    4. Det er lidt mere bøvlet


    Jeg har derfor valgt at have luftkøling, og ikke andet.


    Mit kabinet bliver Fractal Design Define R4 (hvis ikke i kender nogle andre stille kabinetter som i vil anbefale?)
    Hvilke blæsere kan i anbefale?
    Hvad skal jeg kigge efter når jeg køber blæsere?
    Jeg har hørt at Noctua skulle være ret gode, kan i anbefale dem?
    Hvad er vigtigt(st) - Airflow, push pull, og hvad det nu ellers hedder?
    Hvilken CPU blæser kan i anbefale?


    Som i nok kan høre så er jeg lidt på bar bund hvad angår blæsere, da jeg ikke har nogen "praktisk" erfaring med dem. Jeg har prøvet at læse forskellige steder på nettet, men synes ikke rigtigt at kunne finde noget...
    Jeg ved godt at det er meget subjektivt at snakke om støj, men kan bare sige at jeg hader det :)
    Så, håber i vil dele jeres viden/erfaringer med mig, på forhånd tak

    Okay :)
    Vil i anbefale at jeg køber den OC fra starten, eller at jeg bare gør det hvis/når jeg synes jeg har behov for det?
    Jeg har aldrig prøvet at lave OC før og ved næsten ingenting om det. Det jeg ved er at man går ind i BIOS og skruer op for ydelsen. Ved også at det skaber ustabilitet og der er chance for at det brænder sammen. Er det en meget lille risiko og/eller bare en som i synes jeg skal tage?
    Jeg regner med at købe den fra ASUS, da jeg har hørt meget godt om ASUS' køling.

    #9


    Okay, så køber jeg en AMD :)
    Vil lige høre om du vil anbefale X modellen?
    Hvilken model af 290 er bedst? Du ved, der er mange mærker som laver deres egen version af den. Jeg vil gerne have den til at være så stille som muligt, dog uden at gå alt for meget på kompromi med ydelsen (lidt kan jeg godt). Hvilken kan du anbefale?

    #2
    Når man nu går ned i pris, så er der altid nogle ulemper. Ved du hvor meget man mister i performance hvis man køber et 290? Har du evt. et link til nogle som har testet det?
    Til det med SSD'en så skal jeg have en 60-120gb hvis det er, men at spare lidt penge skader jo heller ikke. Det vil også gøre sådan at jeg nemmere kan opgradere mit kort om et års tid når der er kommet nogle nye.
    Tak for svar i hvert fald.

    Hejsa alle sammen


    Mit budget ligger på omkring de 9.000,- (det er kun til computeren)
    Jeg har en 1920x1200 Apple Cinema display og har ikke planer om at købe flere skærme, vil dog måske købe en ny hvis denne ikke duer til gaming..?


    Jeg skal bruge min computer til:
    At spille på (Battlefield 4, og fremtidige spil).
    At billed redigere, jeg er både en ivrig entusiast fotograf og grafisk designer (ikke på 100% prof plan godt nok).
    At video redigere lidt. Det er ikke noget jeg gør særligt meget i, men muligheden skal være der.


    I hvert fald så vil jeg gerne høre hvad i synes om dette build som jeg har planlagt mig at købe:
    Fractal Define Design R4
    En strømforsyning der passer til (forslag)?
    MSI Z97 GAMING 3
    GTX 780 Ti (fra enten; MSI, ASUS eller EVEGA)
    Corsair Vengeance - DDR3 -1600 MHz - 8GB (er blevet anbefalet disse, er i enige?)
    Intel Core i5-4670K


    Jeg får en harddisk af en ven, så den behøver i ikke tænke på. Udover det har jeg planlagt at købe en SSD når jeg har fået lidt flere penge.



    Håber ikke at i synes det lyder som et forfærdeligt build, dog vil jeg rigtig gerne høre fra jeg hvis i har forslag til ændringer :)
    Kom også gerne med en kommentar hvis i synes det lydt fedt!
    På forhånd tak for hjælpen.


    - Julius


    PS: Kom meget gerne med en forklaring/link til det i siger, jeg er nemlig ikke den skrappeste til det med hardware.


    --