Indlæg af dstoerup

    Hej allesammen


    Jeg står med et lidt mærkeligt problem. Jeg synes min computer larmer på en lidt underlig måde. Blæserne er ikke støjsvage, men har temperatur inddelt dem, og de fungerer som de skal, laver lidt larm men ikke noget jeg ikke kan leve med, så ikke dem som er problemet. Dog lyder det som om min computer loader hele tiden vil jeg mene, lige fra jeg tænder den, lyder den som en gammel computer der er ved at installerer noget, som en af mine venner sagde, det er ikke super højt og heller ikke irriterende, hvis det bare skete når jeg spillede eller andet krævende. Men når jeg bare sidder og stener facebook, hører musik whatever, er det en lyd jeg ikke kan få ud af øret igen. Jeg er i tvivl om det kommer fra min harddisk, CPU, GPU eller noget helt tredje. Problemet er opstået er fornyligt og har ikke rigtig ændret på noget, udover jeg for lidt tid siden fjernede støv fra min computer og flitre. Kan dog ikke sige om problemet opstod umiddelbart derefter. Ved godt det er svært for jer at identificerer når ikke har hørt det. Men kunne være i havde en idé til hvordan jeg fandt ud af hvor problemet ligger, og hvordan jeg løser det.
    Specs:
    Bundkort: ASRock Z87 EXTREME3 - Haswell
    CPU: Intel Core i5-4670K Haswell
    GPU : gtx 770 2gb
    Kingston HyperX Fury DDR3-1866 SC - 8GB
    Cooler Master Hyper 212 Evo
    Samsung 840 EVO SSD - 120GB
    Antec GX500 - Black
    XFX ProSeries Core Edition FW - 650W PSU
    Western Digital WD Green WD10EARX 1TB

    Hej allesammen
    Mine mates på skype er ved at være godt træt af min mikrofon fordi de siger den larmer for meget. Jeg købte den i anledning af min mikrofon på mit headset SENNHEISER PC 350 gik i stykker men lyden virker ubeklageligt. Den mic jeg har nu købt jeg nok for 79 kr i Bilka eller andet for nogle år siden. Jeg søger derfor en Standalone mic, da jeg er tilfreds med mit headset. Jeg vil helst have en mic som kan stå på mit bord bagved tastaturet, altså ikke en clip-on. Mit budget er meget lavt ser gerne en mulighed for maks 200-300kr. Har prøvet at søge lidt men folk der søger standalone mic ofte spørger efter mics i en højere prisklasse, hvis de skal podcaste osv, hvilket ikke er tilfældet ved mig, skal kun game.


    På forhånd mange tak for hjælpen.

    Jeg flytter ind i en lejlighed her på søndag og det rum som jeg har fået er uden internet stik. Routeren skal derfor stå inde på et andet værelse og da jeg har en stationær er dette lidt af et problem. Vi har fibernet fra bolignet aarhus 25/25 forbindelse, så vi har brug for hjælp til køb af router til at trække hele forbindelse, både upload og download uden problemer, helst ikke alt for dyr. Derudover skal jeg har fundet en løsning til min stationær, hvor jeg kan modtage den forbindelse trådløst.
    Specs:
    Bundkort: ASRock Z87 EXTREME3 - Haswell
    CPU: Intel Core i5-4670K Haswell
    GPU : gtx 770 2gb
    8 gb ram


    Jeg skal bare have en løsning så jeg får maksimalt ud af min 25/25 forbindelse som jeg ville ellers med netværkskabel stortset. Jeg skal bruge netværket til gaming (WoW, Dota2, Cs:go arma 3).
    PS afstanden fra min computer til router er 4-5 meter og igennem et væg, kan ikke helt sige hvilket materiale den væg er lavet af. Har ikke et budget men er studerende så hold det på nogenlunde billigt niveau. Routeren skal dække 2 rum og et køkken i alt på 46 kvadratmeter

    Jeg står i den situation at jeg skal have en ny bærbar til mit studie. Jeg vil gerne have den skal være 15,6 tommer max, til en budget på 3-4k helst 3k. Den skal bare kunne skrive, se en film måske i ny og næ samt spille FM. Håber det er noget i kan hjælpe med. Synes det er svært at gennemskue bærbar markedet nede i den her prisklasse.

    Har svært ved at finde en jeg selv vil benytte til 2k med mindre det er en brugt. Du kan sagtens få en Iphone 4s til 2k, hvis du har lyst. De stopper med at lave opdateringer til 4 her snart, så vil nok anbefale iphone 4s. Men hvis du vil købe en ny telefon vil jeg helt klart købe en Sony xperia Z1 Compact som har vundet tests over mange telefoner i samme størrelse. Mange synes den er bedre end Iphone 5s på rigtig mange punkter og du kan få den helt ned til 2800 kr fra ny. Hvilket er langt billigere end 5s som den er blevet sammenlignet med. Som sagt ved jeg godt de budget er 2k men har kun hørt godt om xperia Z1 compact, også når det gælder batteri. Softwaren tillader dig at hvergang du låser din telefon så kan du vælge at den skal slå alt netværk fra, hvilket bruger tonsvis af strøm. Men generelt har den en god batteritid. Overvejer selv at købe samme telefon snart, da min Iphone 4 er godt og grundig brugt efterhånden og har lyst til noget nyt end Iphone.

    Tak alle sammen for mange gode bud, og undskyld for min langsomme respons på alle jeres svar. Jeg tror jeg foretrækker leonona´s bud som er:


    I5-4670K
    ASRock Z87 Extreme3
    Kingston HyperX 8GB
    MSI R9 280X
    Samsung 840 EVO 120 GB
    XFX Core Edition PRO550W
    Cooler Master Hyper 212 Evo


    til 6050kr


    Afslutningsvis har jeg 2-3 spørgsmål tilbage, som sagt er det første gang jeg køber delene til en computer hvert for sig. Nogle der har erfaringer med hjemmesider som sælger hele skidtet, så jeg kan få det samlet? Eller er det bare at finde hvert enkelt del så billigt som muligt, på forskellige sites? Samt når jeg bestiller SSD, køler, bundkort, grafikkort osv. Følger alle ledninger og stik så med, og får jeg thermal paste med til min CPU eller skal jeg selv erhverve mig det?


    Til allersidst vil jeg gerne høre om det kan svare sig at købe nvidia 770 gtx istedet for r9 280x, da det er samme prisklasse :)?
    her er et link
    http://www.bygpc.dk/produkt/ms…win-frozr-2gb-dp-dvi/4402


    Undskyld for de mange spørgsmål, vil bare gerne være sikker når jeg bygger min egen computer for første gang :)

    Hej allesammen


    Jeg skrev herinde i sidste uge angående en gaming stationær og har fået enestående hjælp til netop dette! Og nu skal en af mine kammerater have købt sig en bærbar, da han snart flytter til storbyen og studerer. Han henvendte sig til mig og da jeg ikke har det store styr på bærbarer så vælger jeg at henvende mig herinde endnu engang :)


    Først og fremmest skal den ikke være alt for stor 15,6" max, da han skal have mulighed for at bruge den til studiet, og tilslutter den til egen skærm når han er hjemme. Dernæst overvejer han, ligesom undertegnet, at begynde på Wildstar, så det skal den også gerne kunne klare. Derudover spiller han primært Dota 2 og HoN. Hans budget er ca 7.000, dog må det gerne blive 8.000. Hvis man får meget mere for pengene i den prisklasse.
    Det eneste jeg selv har researchet mig frem til er, at lenovo bærbar skulle være tha shiaat lige nu (?) men ellers ved jeg ikke det store


    Mange tak for hjælpen!

    Måske har du ret, men det er trodsalt i beta. Render selv rundt med 30-40fps MAX nogle gange 10-15fps med alt på low dog har jeg rendering på normal. Men man må håbe de får styr på det inden release eller så regner jeg med at det sker forholdsvis kort tid efter release.

    Tak for den hurtige respons
    Har ikke styr på sockets osv men hvis jeg køber I5-4670k vil den så passe i det bundkort som jeg har linket overstående ?
    Er trodsalt rookie indenfor det her område og hvad vil det sige at det skal være en aftermarket køleprofil på R9 280x?
    Du har faktisk ret angående dvd-drev jeg tog strømmen fra mit dvd-drev, da jeg fik min nye HDD 1TB for et år siden og har ikke haft brug for den siden, tak for rådet!

    Mange tak for hjælpen !
    - Jeg har skærm, jeg skal skal sådanset "bare" have en computer med alt det der hører til undtagen windows som sagt.
    Af alt du har foreslået har jeg brugt:


    CPU


    http://www.edbpriser.dk/proces…tel-boxed-id-7368344.aspx


    1150 kr


    BUNDKORT
    http://www.edbpriser.dk/bundko…-extreme3-id-7413722.aspx


    750 kr


    RAM


    http://www.edbpriser.dk/ram/ki…-2-x-4-gb-id-5137356.aspx


    550kr


    GRAFIKKORT


    http://www.edbpriser.dk/grafik…2gd5-2-gb-id-7444910.aspx


    1700kr


    Herefter lidt løse tal,


    DVD-drev - 200kr


    PSU - 500kr


    Kabinet - 450kr


    I alt giver det 5.300kr


    Det vil sige jeg har 700kr til at købe en SSD for - Jeg har en ekstra HDD 1TB i min computer nu som jeg evt bare kan flytte over
    Men min spørgsmål er til sidst om det er noget lidt dyre hardware, hvor man får lidt ekstra for pengene så jeg måske kommer imellem 6-7k.
    Evt en CPU der kan overclockes eller GPU som giver lidt ekstra for pengene?
    Synes nemlig jeg har læst meget om i5 I5-4670K skulle være god, hvis man har mod på at overclocke lidt og måske er der andre som egner sig endnu bedre?
    Er godt klar over det måske er lidt overkill i forhold til Wildstar men i forhold til en fremtidige investering kan det vel ikke skade

    Hej allesammen


    I forbindelse med wildstar release har jeg besluttet mig at købe en ny
    computer, som gerne kunne trække alt på max med minimum 60 fps, aner ikke om
    det er muligt med mit budget på 6k + - 500kr, hvilket er grunden til jeg spørg om
    hjælp her. Har windows så det er ikke nødvendigt, hvis SSD 120 gb er muligt for
    mit budget uden at nedgradere andre dele i computeren ville det også være
    dejligt :)


    Jeg vil også gerne spørge om det kan betale sig at købe delene hvert for sig og
    så samle selv, da jeg har et bror som godt kan hjælpe lidt med den slags.