Indlæg af Tissie

    Hej Tweakers,


    Jeg har endelig fået samlet mit nye build. Derfor sælges mit 2009 setup, bortset fra SSD/HDD.


    Det drejer sig om følgende:
    CPU: Intel Core i7 920
    CPU køler: NOCTUA NH-U12P SE2
    Bundkort: ASUS RAMPAGEII GENE µATX
    RAM: 6144 MB DDR3 PC3-12800 CORSAIR XMS3
    Grafikkort: Asus GTX 770 DCII OC, 2GB
    PSU: 620W CORSAIR HX SERIES A
    Kabinet: Antec Performance One Mini P180



    Alt er i god stand, virker og original emballage og tilbehør medfølger.



    Jeg forsøger i første omgang at sælge samlet og lader den køre til søndag d. 11. december.


    HBO: 1500 kr - Køb nu: 2000 kr




    Kan afhentes i Vedbæk.


    Er sat til salg på tweak, hol og hwt.



    #4 Noteret, men jeg er slet ikke klar til at sælge endnu, da de nye dele stadig er på vej med posten. Skal først have den nye maskine op at køre inden jeg skiller mig af med denne :)


    Desuden kan jeg se, at brugte GTX 770 går for 500-700 kroner.

    Tak for input #2.


    Jeg er klar over at komponenter falder i værdi, så snart de er taget i brug og jo svagere de relativt set bliver, men gør det så også gældende for f.eks kabinettet? Det er jo ikke blevet langsommere med årene :)


    Og har det betydning om emballage, manualer, tilbehør osv medfølger?

    Hej Tweak,


    Jeg søger råd og vurdering ifm med salg af komponenter fra 2009 build, idet jeg har købt nyt.


    Det drejer sig om følgende:
    CPU: Intel Core i7 920
    CPU køler: NOCTUA NH-U12P SE2
    Bundkort: ASUS RAMPAGEII GENE µATX
    RAM: 6144 MB DDR3 PC3-12800 CORSAIR XMS3
    Grafikkort: Asus GTX 770 DCII OC, 2GB
    PSU: 620W CORSAIR HX SERIES A
    Kabinet: Antec Performance One Mini P180



    SSD, HDD og optisk drev overføres til nyt system. Alt ovenstående er i god stand, virker og original emballage/tilbehør vil følge med.


    Hvad er det realistisk set værd? Og bør man sælge samlet eller i løsdele?


    På forhånd tak

    @Igel interessante videoer - tak for links


    Baseret på input har jeg lavet følgende ændringer:


    Bundkort: Asus Z170-A i stedet for VIII Ranger
    Grafik: eVGA GTX 1070 Superclocked i stedet for Asus ROG STRIX GTX 1060
    PSU: eVGA Supernova G2 650W i stedet for 550W
    CPU køler: Noctua U12S i stedet for Cooler Master Hyper 212 Evo
    Windows: Køber licens til via en product-key forhandler til ~150 kroner i stedet for licens til ~700 kroner.


    Resten er det samme som i #1. Total pris cirka 10,250 kroner


    Hvordan lyder disse ændringer? Jeg venter lige og ser om nogle af komponenterne kommer på tilbud på black friday.

    Tak for alle jeres svar.


    SenZer: Tak for forslag, men jeg har ikke tænkt mig at køre SLI - så jeg behøver ikke et kort der er SLI kompatibelt. De der licensnøglesider virker lidt suspekte? Er det lovligt? Man risikerer ikke at købe nøgler der allerede er brugt/ugyldige?


    HerrMansen: Jeg voervejer om jeg vil vente på Kaby eller høste lidt rabat - alternativt, kan det jo være at nogle af komponenterne kommer på tilbud til f.eks Black Friday. Jeg ved ikke om der er tradition for, at hardware også kommer på tilbud?


    DaveP: Fedt, jeg var ikke klar over den funktion hos MS med at downloade selv og lave installations-USB - så skal jeg blot have en licensnøgle - evt fra en suspekt product key forhandler :)


    @Igel: Jeg vil gerne spille nuværende AAA titler på max i full HD samt dem der bliver udgivet det næste års tid, og holde ~60 FPS.


    @Alle: Buildet bliver jo også lidt dyrere af, at jeg vælger f.eks M2.PCIe - men jeg prioriterer dette for bl.a færre kabler. Er klar over, at Mobo er lidt dyrt, men Ranger er det billigste i Asus ROG serien, og jeg har været super glad for mit nuværende µATX Mobo også fra Asus i samme serie.


    Er det den rigtige PSU, jeg har valgt (husk kun single GPU) ? Og den rigtige CPU køler til let OC?



    Dette var iøvrigt mit indlæg nr 100. Skål :cheers:

    Hej Tweakers,


    Jeg vil samle en ny PC for første gang siden 2009 (se signatur). Jeg har ikke fulgt med længe, men har læst lidt op. Jeg overvejer følgende dele og søger bekræftelse på at delene passer sammen, og evt råd til forbedringer:


    Bundkort: Asus Maximus VIII Ranger
    CPU: Core i5 I5-6600K 3.5 GHz
    Køler: Cooler Master Hyper 212 Evo
    RAM: Corsair Vengeance LPX (2x8 GB)
    SSD: Samsung 960 EVO 250GB M.2 PCIe SSD
    GFX: ASUS ROG STRIX-GTX1060-O6G-GAMING (6 GB)
    PSU: eVGA SuperNOVA 550 G2
    Kabinet: Fractal Design Define R5
    Styresystem: Windows 10 Home Licens
    Total pris = cirka 10.000 kroner (Budget = 10.000 +- 1.000 kroner)


    Jeg har følgende spørgsmål til buildet udover om det passer sammen etc:

    • Jeg beholder pt skærmen i signatur, hvorfor jeg vælger et GTX 1060. Dette kort burde kunne klare alle spil på max settings de næste par år? Til den tid vil jeg så opgradere til whatever GFX der er til den tid samt 4K skærm og OC CPU'en lidt.
    • Er de valgte RAM af korrekt brand og hastighed?
    • Har jeg valgt rigtig licens af Windows 10 64 bit? Der findes 1000 forskellige versioner. Og kan jeg installere den fra en USB, da jeg ikke gider putte optisk drev i det nye system.
    • Kan det betale sig at vente på Kaby Lake? Enten for at købe Kaby Lake eller falder Skylake komponenterne (Bundkort+CPU) i pris?


    PÅ forhånd tak for råd og input.


    \Tissie

    Hejsa,


    Jeg har haft stor glæde (~8 år) af min 20" samsung syncmaster, der nu har det problem at den blinker i cirka ~30 min ved opstart indtil den er "varmet op", hvorefter billedet er fint.


    Det er tilsyneladende et problem med "bad caps" på kapacitorerne. Der muligvis kan fikses: http://www.normsweb.com/tektips/sam206bw.shtml



    Hvorom alting er, har jeg nu fået en ny skærm og 206BW'eren skal smides ud.


    Men jeg vil først høre om der er nogen der vil have den inden den ryger ud?

    Har selv et µATX system med en Core i7 920 der har kørt tilsvarende antal år. Jeg opgraderede til et nyt grafikkort i Juni måned, hvilket har været rigeligt for at få pc'en op i omdrejninger igen. Smækker også en SSD i som system disk senere på året. Jeg ser ingen grund til at skifte platform.