Indlæg af RicksenDK

    jo det tænkte jeg da også selv. Konstaterede også bare at den ikke crasher ved den test. :)

    Men hvad pokker gør jeg galt? Jeg har cooling paste på cpuen.. Jeg har en (tror jeg) god køler.. hvorfor bliver den dog så varm ? :/

    Nej jeg deler ikke filer med andre. Jeg har tilmed lige formateret min computer og KUN hentet steam, discord, msi afterburner og lightshot!!

    Afterburner er ikke for at oc men blot for at prøve at skrue op for min blæser..

    Jeg har prøvet at hente OCCT og kørt det i et kvarter og min cpu blev 85 grader men crashede ikke..

    Hej alle.

    Jeg har igennem en lang periode haft problemer med min computer.. Jeg oplever i nogle spil såsom: PUBG, Fortnite, ARK: survival evolved, Apex Legends, Dota2, Mist Survival og flere at min computer går i sort skærm og mine blæsere går amok og det eneste jeg kan gøre her efter er at holde power knappen nede indtil den slukker! Jeg har ikke andet end steam kørende i baggrunden, måske Discord men eller har jeg intet andet kørende. Har prøvet slette alle drivere og geninstallerer dem, har prøvet at slette diverse spil og geninstallerer dem.. Har formateret maskinen og geninstalleret win10 men uden succes.. Har målt temperaturen på maskinen og det eneste der bliver varmt er CPU og jeg har prøvet at skifte coolingpaste men uden resultat. Sgu mene min køler burde være rigeligt ? Jeg er i vildrede over hvad jeg skal gøre herfra og håber nogle herinde kan hjælpe mig?!


    Mit setup er som følgende:


    Corsair RM750x 750W PSU (Gold Plus)

    AMD Ryzen 7 1800X Processor

    MSI B350 Tomahawk, Socket-AM4

    ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix OC

    WD Desktop Blue 1TB 3.5"

    Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz 32GB (2x16GB)

    2xCrucial MX500 500GB 2,5'' SSD

    Noctua NH-D15 SE-AM4 CPU Køler

    har oplevet det efter jeg har lukket pubg at den så crasher med sort skærm.

    Men ellers er det kun Apex.. Kan nå at spillet 1 helt spil hvor efter den crasher med enten sort skærm eller BSOD med ovenstående fejl. Men hvordan finder man sådan en fejl? Jeg er helt på bar bund her ? For er det Grafik driver? Lyd driver? Eller noget 3. ?

    Driver unloaded without cancelling pending operations er den fejl jeg får når bsod rammer mig. Jeg har kæmpet en del med at min maskine crashede.. Troede at det var løst med en ny cpu køler da der ikke var nogle problemet længe.. Så installerede jeg apex i foregårs og siden da har jeg fået 2 BSOD med den samme besked og et eller to sort skærm hvor alle blæsere går på fuldtryk samt intet virker andet end at holde sluk knappen nede så nu prøver jeg igen her om der er nogle der har oplevet lignende eller har foreslag til at fikse det ? Har selv tænkt på bruge DDU og forsøge at geninstallerer drivers men det sjove er at jeg lige har formateret min computer grundet lyd problemer som dog blev fikset via formatering ;)

    Hej igen.


    Har siden min sidste besked formateret svinet. Hvilket gav mig en mere stabil CPU i et par timer.

    Den lå konstant på 3.69-3.70GHz og i wow bruger den ca. 10% på CPU.

    Efter jeg havde spillet et par timer begyndte den igen at gå fra 3.49GHz til 3.60GHz .. Men mærker ikke noget lag i wow overhovedet.

    Men problemet med pubg er løst efter formateringen!! CS har jeg ikke fået installeret endnu :) men vender tilbage hvis der opstår flere problemer.

    Uden for spillende er der ingen lag beklager hvis jeg ikke var tydelig nok omkring dette. Det er kun ingame at jeg har problemerne.


    Men ja jeg vil prøve at tjekke harddisken 😊


    Ram er helt nye næsten. Fra d. 5/9-2020


    Harddiskene er relativt gamle har dog lige købt en ny så sgu det være en af dem så har jeg en klar.


    Men jeg prøver at tjekke det hele igennem i dag.

    Jeg endte med at købe denne: https://www.komplett.dk/produc…-nh-d15-se-am4-cpu-koeler


    Har haft den i små 2 dage nu og det har bare spillet. 50c Max på CPU men mens jeg er på vej ind i et spil i pubg slukker den pludselig igen og alle fans køre igen på fuld knald...


    Efterfølgende er det blevet helt umuligt at spille pubg og cs da når jeg rykker min mus er den 1-3 sekunder om at reagere eller også er det som om den "springer" fra et sted til et andet.


    Jeg skiller maskinen ad og samler den igen i morgen for at udelukke at der er noget som ikke sidder som det skal. Kommer der ikke noget ud af det overvejer jeg at prøve med en formatering medmindre nogle har gode forlag til hvad en eventuel løsning her kan være?


    Idle ligger cpu på 29c og gpu på 34 så mistænker enlig ikke dem for at være problemet men jeg er ingen expert her 😂👍


    Håber at i kan hjælpe mig endnu en gang 🤞

    Nej det er klart :)


    Men når jeg sådan følger med i temperaturen så ligger den relativt stabilt omkring 55c-65c hvilket jo ikke er super højt antager jeg når jeg er ingame..


    Men har fundet ud af at jeg kan smide min køler op på fuld kræft når jeg gamer så den har ikke crashed siden jeg fandt ud af det men tænker ikke at den holder til det i længden.

    Hej det er ikke fordi jeg har glemt tråden har bare ikke lige haft tiden + jeg har været syg. :(

    Men jeg tror faktisk at jeg har fundet fejlen (hvor mange gange har jeg snart sagt det? :D )

    Men min computer (CPU) blev pludselig meget varm (75c-80c) i idle ! Så kunne godt regne ud at dette måtte skyldes enten dårlig kølepasta/køler.

    Skiftede så pastaen hvilket har hjulpet en del men min køler er begyndt at larme (CoolerMaster Masterliquid lite 120) og muligvis har den gjort det længe uden at jeg har hørt det da jeg altid har musik eller en film kørende eller nogle som snakker :) Beklager naturligvis at jeg ikke har undersøgt dette bedre og "spildt" jeres tid hvis det viser sig at problemet rent faktisk ligger her.

    men planen er at jeg skal have fundet mig en ny køler så hvis en eller flere har et godt bud på en god køler er jeg meget åben for forslag :) Om det er vand eller luft er for mig ligegyldigt :)

    sidder og spiller lidt pubg. Det køre super fint på min computer og grafikkortet kommer ikke over 40c.

    og har nu efter en del frustration smidt spillet over på min ssd i stedet men igen crasher det og alle blæsere er igen på fulde blæs!

    Kan det stadig godt være den anden harddisk som er problemet ?


    Okay det er WD harddisken jeg mistænker så jeg prøver :D