Indlæg af MJO

    Quote

    Originally posted by Bubbi
    Masser af signal her på Mtel (Også TDC's net)..
    Og jeg er i Odense..


    Måske de så er ved at have styr på det? :D
    Eller det kan man da i hvert fald håbe, det er dog heller ikke sikkert at det ramme alle abonnenter?

    Jeps de er prøvet.


    Bestilte engang bl.a. en Thermalright profil, blæser og diverse.
    26 timer efter ordren var afgivet, stod jeg med den i hånden.
    (Og jeg kunne endda have fået pakken tidligere, hvis ikke det havde været for aften omdeling) :ohmy:

    CD-WOW må godt hæve pengene på forhånd.


    Dette pga. de har ikke en indløsningsaftale med PBS, det er af denne det fremgår at pengene ikke hæves før varen sendes.


    Der gælder andre regler "ude i verden", der er det helt normalt at hæve pengene på forhånd, det er bare her i DK vi har specielle regler.
    Det kan vi jo så, som forbrugere være glade for.


    Og så lige en note, du kan fint stole på CD-WOW, har købt masser af DVD'er og CD'er hos dem og de er helt pålidelige.

    Hvis de overhovedet tager ímod kreditkort.
    En del tyske forhandlere er mildt sagt paranoide når snakken falder på betalingskort.
    Vist noget med at der har været en del store svindel sager dernede.


    Derfor sværger mange til den traditionelle bankoverførsel samt efterkrav.
    De tør simpelthen ikke andet.

    Den kan jeg klare, selvom mine karaterer i Tysk aldrig var noget at råbe hurra for. ;)


    "Bar-Nachnahme [EUR 4,00] "
    Pr. efterkrav


    "Vorkasse"
    Betaling forud


    "Vorkasse (mit Reservierung)"
    Betaling forud med reservering, hvad det så end skal betyde?


    "Gutschein einlösen"
    Indløs gavekort


    :9xo

    Så er der sørme kommet 4 Mbit i hytten.
    Og det efter at alle internetforbindelser, leveret af TDC, har været nede det meste af dagen i hele byen.
    (Se bare her: TDC)


    Jaah det er jo ikke alle der kan opgraderes, bare ved at trykke på en knap.
    Det var nok derfor de ventede så kænge, før de kom til mig. :$

    Quote

    Originally posted by fhqwhgad
    Hvis i har medarbejder bredbånd bliver det vist først opgraderet den 1/10.


    Det er det skam ikke, det er ganske almindeligt TDC Snøreb... øhh... Bredbånd. ;)
    Har dog skrevet til dem og spurgt, hvad de venter på. :pokey:

    Er der andre end mig der stadig venter på en opgradering? :ph34r:


    Her er der ikke sket noget som helst med hastigheden, udover at den måske til tider føles langsommere. 8o


    Har i dag 2048/512 og har tidligere haft 4096/512 på prøve, så det kan lade sig gøre. ;)

    Quote

    Originally posted by |KLS|


    Den rammer lidt udenfor kategori, gør den ikke? :))


    Ikke efter min mening, såfremt vi taler om den med Mel Gibson.*
    Den omhandler den ámerikanske uafhængighedskrig og så en far og hans familie. Hvor en af sønnerne har umm... ret så travlt med at komme ud på slagmarken.
    Der er desuden en del ganske fint arrangerede kampscener i filmen.
    Men nej, den handler ikke om deciderede kampe og lign., men det gør f.eks. Deer Hunter og Cold Mountain jo heller ikke.


    Så der var en der nævnte The Rock, tjaa, hvis du spørger mig er det i hvert fald ikke en krigsfilm. Men derimod en super fed, og gennemført actionfilm. ;)


    *Steven Segal har lavet en med samme titel, og jo den rammer så absolut uden for denne kategori.

    Quote

    Originally posted by Mikkel


    Hvordan kan den mangle, når han selv nævner den i 1. indlæg? :roller:


    Min fejl ;) Men stadig en yderst interessant film. :)


    Andre der kan nævnes:
    The Pianist
    The Great Escape
    Panserslaget ved Ardennerne
    The Patriot
    Patton

    Der mangler da vist Full Metal Jacket og Big Red One (er ude på dvd med flg. titel Big Red One - The Reconstruction)
    Og glem heller ikke Tora! Tora! Tora! (Sådan skulle Pearl Harbor sådan set have været lavet)

    Hvad med f?lgende?


    The Thing (foreg?r dog p? sydpolen, men omhandler et rumv?sen)
    Stargate
    Total Recall
    War of the Worlds (b?de den gamle og den nye udgave)
    6th Day (kommer kun med pga. der er dobbelt op p? Arnold) ;)
    Alien filmene (p?n?r nr. 4, den er ikke for god)
    Blade Runner


    En del af filmene n?vnt ovenfor er ikke just nye, men det er jo ikke sikkert at de er set. :D


    Kunne n?vne flere men smider lige et link til IMDB's top 50 for bedste Sci-Fi film i stedet:
    http://www.imdb.com/chart/scifi

    Apollo 13 SE (ny udgave med DTS)
    Batman Begins
    Behind Enemy Lines DTS
    Black Hawk Down Superbit med DTS
    Gladiator R1 Signature Edit. har DTS-ES 6.1
    Hellboy DTS
    I, Robot DTS
    Monsters Inc. DTS
    Pearl Harbor Directors Cut Vista Series med DTS
    Terminator Ultimate Edition DTS
    Terminator 2 Extreme Edit har et fedt DD-EX spor
    Terminator 2 Ultimate Edit har DTS, men et lidt ringere billede
    Seven DTS
    Hart's War har faktisk et ganske godt DD spor.
    King-Kong
    Collateral gerne udgaven med DTS


    Jeg har sikkert glemt en masse, men dem her kunne jeg da lige komme i tanke om.
    En del andre gode, er allerede nævnt i andre indlæg.

    Jeg har skrevet flg. under forhandlere på tweak.dk
    Kort fortalt er jeg godt tilfreds, men man skal naturligvis have med i overvejelserne at de naturligvis ikke ligger lige rundt om hjørnet, hvis der er noget galt.


    Quote

    Originally posted by BukkeMand
    Er det bare mig, men er det ikke ulovligt at hæve pengene før handlen er gået igennem - altså når kunden står med varen mellem hænderne ?


    Hvis det er hos Pixmania.com, er der ikke handlet ved en dansk butik, men derimod en fransk.
    Så vidt jeg kan se tager de ikke imod Dankort, og har næppe en indløsningsaftale med PBS for de internationale kort.


    Reglen med at pengene først må hæves når varen afsendes er en særlig regel for danske butikker der har aftale med PBS.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Zulu


    Det vil slet ikke kunne trække det.
    Tænk på hvor lidt effekt, der skal til at trække et par hovedtelefoner i forhold til et par almindelige højtalere...


    Du bliver nødt til at finde en eller anden form for ekstern forstærker. De kan heldigvis købes billigt brugt på fx dba.dk.


    Ikke korrekt, jeg har faktisk selv haft sådan nogle højttalere engang, for længe siden.


    De spillede elendigt, men de spillede rent faktisk.
    På gamle lydkort hed stikket ofte "speaker out"/spk out, mens det til højttalere med indbygget forstærker eller til en alm. forstærker hed Line Out


    Stikket omme bag i pc'en giver ofte mellem 3-5 watt, og kan justeres via volumen kontrollen i f.eks. Windows.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af LecTer
    et kan du ikke bare gøre. Du mangler en forstærker! Normale pc-højtalere har en forstærker indbygget (tit i subben hvis der er sådan en). Så du kan ikke bare sætte dem direkte til desværre.


    Jo det kan han godt.
    De skal dog sættes til stikket, hvor der normalt sættes hørebøfer til.
    Det er nemlig forstærket.
    Man kan også få pc-højttalere uden indbygget forstærker, de plejer dog at være meget små og meget dårlige. ;)


    Eneste minus er at volumen skal justeres på pc'en, og nå ja, det er heller ikke sikkert den kan trække dem.
    Der er er ikke megen effekt i det stik.