Indlæg af Imursen

    Tak for den grundige tilbage meldning! Værdsætter det meget, tjekker lige de forskellige scenarier ud her imorgen og prøver at komme med en opdatering.


    "Viser skærmen en "no signal" besked helt fra man tænder, eller går den i sort efter BIOS har gjort sit?" - Ja den viser det helt fra starten af nu

    Hej :)


    Jeg har et xfx 7850 graffikkort med interface:


    DVI-I (dobbelt link) ( HDCP )
    DVI-D (enkelt-link) ( HDCP )
    HDMI
    2 x Mini DisplayPort ( Mini DispayPort )


    Og en skærm asus vh222 med et VGA output, som jeg har haft koblet sammen med et dvi til RGA kabel (dvi-a - HD15).


    Det har fungeret i noget tid, ca. et halvt år, indtil der kom "graphic card failures" hvor skærmen blev sort i et sekund og kom frem med beskeden, men fungerede igen bagefter. Dette skete nogle gange indtil computeren lukkede ned og startede med valget om "start normal mode/safe mode" indtil at den startede op med beskeden "vga no input". Umiddelbart tænkte jeg at harddisken var beskadiget og skiftede den ud med en anden jeg havde...og computer startede fint op igen uden problemer, indtil der gik et par uger og det samme skete igen.


    Nu er mit spørgsmål så hvad der kan være galt? jeg har prøvet gentagende gange at opdatere drivers i processen, uden det hjalp og har nu sat et andet graffikkort med vga interface i og det virker fint.


    (undskyld den lange historie)