Indlæg af Dare_Devil

    Hej Tweakere,


    Jeg skal have mig en ny workstation. Den skal som sådan ikke bruges til spil, men mere til arbejdsbrug; programmering, opgaveskrivning og den slags. Jeg har umiddelbart kigget på


    Corei3 2100 - http://www.pc-lager.dk/vare-ov…p?varenummer=11324&type=0
    AsRock Z68 PRO3 - http://www.pc-lager.dk/vare-ov…p?varenummer=06799&type=0


    Og så en billig omgang 8GB DDR3 RAM. Jeg har et gammel ATI HD5770 kort liggende, jeg også kan smække i. Hvad siger i til det? Kan det gøres bedre til prisen?


    :drink:

    Administrator brugerne har altid netværksadgang til alle mapper og drev, det er bare et spørgsmål om at vide hvad sharet hedder :)
    Hvis du har delt mappen, så kan alle registrerede brugere som regel også tilgå den hvor kun gæstebrugeren er begrænset, den har som regel læseadgang, men det kræver ofte at du selv skal aktivere den, da den som oftest er deaktiveret som standard.

    Du havde ret i selve problemstillingen! :clap:


    .. problemet skyldtes, at selvom man deler en mappe og tilknytter brugere, som kan man ikke få lov til at indtaste login af en eller anden årsag. Ikke engang med gæstebruger. Men hvis man tilføjer bruger variablen "everyone" - og giver den Full Access - så kan man pludselig komme ind. Tak for hjælpen!


    :drink:

    Den burde sagtens køre Windows 7 fint - og det er også, hvad jeg har hørt. Den "eneste" negative er den korte batteritid og den alt for høje pris.


    Alternativt kunne du kigge efter en "rigtig" tablet; fx en Lenovo x2xxt. Ellers kommer der også en række tablet nye tablets snart med Tegra 3, men de kommer nok ikke til at understøtte mable, eftersom de er Android baserede enheder..

    Da jeg overvejer at prøve kræfter med en anden tablet, lægger jeg lige op til vurdering her :)..


    iPad'en er i tilnærmelsesvis 100% perfekt stand, da den har været i iShield fra dag 1.


    Tilbehør: Et originalt, monteret ZAGG iShield, et sort SmartCover, en griffin stylus pen samt originalt tilbehør og original emballage.


    Den afhentes helst i Århus :)

    Det er helt sikkert et tilladelsesproblem.
    Har du tjekket at ejerskabet af drev og mapper ikke er et eller andet ukorant?
    Yderligere skal du dobbelttjekke at gæstebrugeren er aktiveret, samt give den tilladelse til at læse de implicerede mapper og drev.

    Uh, det lyder spændende - det må jeg prøve, når jeg kommer hjem! Gæstebrugeren er nemlig ikke aktiveret - men det har hidtil ikke haft betydning ihvertfald. Har du nogen ide om, hvorfor et drev samt public folders kan tilgås uden guest account? :)

    Jeg har personligt aldrig haft held med at dele mapper som anonymous - jeg har altid været nødsaget til at lave en bruger på min PC (f.eks. leech) og så lade folk logge på med den og dens kode.


    Måske det er en policy ting? Det er næsten det eneste jeg kan komme i tanke om der kan blokere den slags i et Microsoft styresystem. ;(

    Så langt kommer jeg desværre ikke engang. Uanset hvilken/hvilke brugere jeg giver afgang til mappen, får jeg samme fejlmeddelse. :(

    Lidt respons:


    Det handler slet ikke om at være negativ, men mere om at fremhæve, at det forum, vi havde før, var et forum, jeg var rigtig glad for. Og det er absolut ikke tilfældet med det nye. Hvis det ikke bliver lavet om, tror jeg, at jeg diffunderer helt over til hwt - for det her et alt for rodet for øjnene.
    Umiddelbart ville det hele kunne reddes ved en:


    - Old tweak layout knap


    Eller en række ændringer:
    - Tilbage til den gamle default baggrundsfarve (hvid skærer i øjnene).
    - Mulighed for at gøre forum uafhængigt af "siden"; dvs. uden de to bjælker i siderne med reklamer og "seneste nyt", "indsend nyhed" osv..
    - Give mulighed for forummet til at "blive bredere" som man kunne før i tiden.


    Lige nu følger jeg, at mindre en 1/4 af skærmen bliver brugt på det, jeg egentlig ønsker, mens den resterende skærm er fuld af kontrastrige - til tider bevægende - fragmentale elementer, der gør det næsten umuligt at slappe af, som man plejer.


    Men det er blot en mening fra en efterhånden gammel og garvet tweak bruger - hvis andre syntes andet, bukker jeg selvfølgelig for flertallet - og der er jo også andre fora :)


    :drink:

    Min server kører Windows 7 Ultimate. Jeg deler harddiskene og mapper dem som netværksdrev på mine andre maskiner. Det har hidtil fungeret fint.


    Her den anden dag formatterede jeg alle drev, undtagen et, fordi der skulle ryddes op. Efter at have delt dem igen, kan jeg ikke få adgang over netværk? Jeg får at vide, at jeg ikke har rettigheder til at tilgå drevene. Det andet drev, som ikke blev formatteret, kan stadig tilgås fint.


    Jeg har dobbelttjekket, at indstillingerne på alle drev er ens; de er indstillet, så "Everyone" har "Full Access".


    Firewall er slået fra, fildeling slået til, password protection slået fra osv. (og det meste må jo være sat rigtigt op, eftersom 1 drev (+ public folders) kan tilgås).


    Jeg har forsøgt et hav af registry tweaks foreslået rundt omkring, disaling af UAC, genstart af server, genstart af router og genstart af klient maskiner. Nu er jeg ved at løbe tør for ideer - ud over af formattere hele serveren og begynde forfra - men det er ABSOLUT nødløsning. Alle ideer tages imod med kyshånd! :-/

    1) Hvis du planlægger SLI; Asrock - ellers Asus.
    Jeg vil tro du kan OC CPUen lidt mere på Asus boardet, men hvis du kan bytte dit 9600GT + en ks. øl til endnu et 8800GT, ville SLI på Asrock være at foretrække.


    2) E6750.


    Den er hurtigst.


    3) 8800GT.


    Det er hurtigst.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Cyrus!
    Er det ikke noget bøvl med en mini pc?
    Der skal være HDMI i den, så jeg kan koble den til fjernsynet og vise fuld HD.


    Med mindre du har brug for de ekstra muligheder, så giver det kun bøvl :).. Men hvis du har brug for de ekstra muligheder, så er det fantastisk!


    Du må lige udpensle lidt, hvad den skal bruges til ;)


    En løsning, der kræver, at man er tilkoblet eget LAN kunne ville være fuldt ud tilfredsstillende i mit tilfælde.


    Som du også nævner, burde man jo nok ved slukfunktionen lave en dialogboks ved aktivering "SLUK - JA/NEJ" eller give muligheden for at slå funktionen fra via en tickbox af en art (som så kunne bruges ved gæster etc.).


    Men opbygningsmæssigt har du nok ret i, at det nok vil kræve både et program på selve telefonen samt et på PCen samt yderligere wake-on-LAN funktionalitet fra bundkortets side - såfremt man vil kunne tænde/slukke computeren (det er dog ikke noget jeg ville have brug for, da min server kører hele tiden); jeg skal blot kunne tænde/slukke USB-porten.

    I forbindelse med iOS 5 opdateringen (så vidt jeg har forstået) - muligvis også før - har programmer nu mulighed for at benytte GPSen; således, at den kan udføre en opgave afhængig af location.


    - det jeg ønsker mig er, at App'en så er i stand til at kommunikere med en computer; fx slukke/tænde for en USB-port* (eller benytte en wake-on-lan funktion) således, at når jeg kommer hjem, så tænder alle mine gadgets automatisk, og når jeg tager afsted slukker de ligeledes automatisk! Det ville både være "blæret", smart og ikke mindst "grønt" og økonomisk :)


    :drink:


    * til denne vil jeg tilslutte TV, hifi osv.

    Har lige opdaget, at mit GFX dækker over den PCI-port, jeg skal bruge til min SATA-controller :(.. Så jeg leder efter en løsning..


    - hvis nogen ligger inde med en billig PCI-raiser ville det være perfekt!


    Helst omkring Århus :drink: