Indlæg af Thorgim

    Tjek lige at der ikke er noget som er for varmt, der tænker jeg på CPU/Grafikkort/Chipsæt, og prøv evt. en anden strømforsyning(Hvis du kan skaffe en).


    Med hensyn til rammen, der kan du godt prøve med en stav, men jeg ville prøve med nogle andre RAM - Hvis du kan låne RAM et sted.


    De fejl du får nu, kan også skyldes strømforsyning/Bundkort/Varme problemer.


    Ved ikke om det kan være varme problemmer, da mit CPU/MB/GPU nu ligger på de temp som de normal gør (Fra 36-50C.) RAM kan måske være, men jeg har tænk over at hele det frysning lort begyndte efter at jeg opdatere BIOS til nyeste software. Der kan sikker godt være nogle settings som stod anderledes før jeg opdatet det, som sikker gik ind og konflik med det. Jeg har lige haft en Bror forbi, der så på det, og slod onboard Grafik fra og satte ECC til Good på RAM. Jeg holder lige øje nu, om den laver de frysning igen.

    Kan måske godt være mine RAM. For nu begynder min PC at hurtig frys, derefter laver den underlige farver på skærmen hvorpå den bare genstarter. Efter den har gjort det, så kommer den enten ikke vidre efter BIOS, eller den ikke laver den Bib lyd på bundkortet. Den viser ikke noget på skærmen. Jeg har prøvet at tage BIOS batteri ud og sat ind igen efter 10min. hjalp lidt, men den begynder bare på de genstart pis.
    Skal jeg prøve at tage den ene RAM block ud og køre på det? Derefter sætte den ind igen?


    Angående onboard netkort. Jeg bruger det da jeg ikke bruger netkort på andet vis.
    Men ellers tak for hjælpen.

    Jeg har et problem med min computer, som har stået på de sidste par uger. Den fryser helt op og det eneste jeg kan gøre, er at trykke på Reset knappen.
    Den fryser op i nogle spil, men også bare når jeg ikke laver noget på min computer. Windows giver mig ikke nogen advarelse eller info hvorfor den gør det. Jeg er helt lost på hvordan jeg kan rette den fejl, så jeg håber at i kan hjælpe mig.


    Her er Spec om min PC:
    Case: CoolerMaster


    Board: ASUS M4A78T-E


    PSU: NorthQ 850W


    CPU: AMD Phenom II X4 810


    GPU: Radeon HD 6870 1G GDDR5


    RAM: 2X2GB OCZ PC3 DDR3


    HDD: 1X 1TB WD + 1X 80GB