Indlæg af nicki-just

    Tak for svarene!


    Jeg kan ikke finde nogle af mine to RAM-blokke på den liste. Men der står også, at den ikke nødvendigvis er fuldt opdateret pga. den kæmpe mængde RAM-blokke ude på markedet.


    Som sagt har jeg prøvet både at sætte i 1+3 og 2+4, samt andre kombinationer. Intet virker.


    Men mit bundkort må da understøtte begge RAM-blokke, siden den kan starte med begge to, hvis det vel at mærke kun er én af dem ad gangen der sidder i?


    Nogen andre forslag?


    Og hvordan opdaterer man så BIOS hvis det er dét der skal til? Går ud fra det ikke er noget, en almindelig omgang SlimDriver eller Windows Update kan klare, hehe :D

    Hej tweak.dk.


    Jeg købte en computer for et par måneder siden. I købet fulgte en enkelt 4 GB-RAM-blok med (http://www.edbpriser.dk[...] Det syntes jeg var en smule lidt, og købte så en ekstra blok.


    Når jeg forsøger at sætte to RAM-blokke i bundkortet, vil den enten ikke starte, eller også tænder den op, og genstarter efter 10 sekunder.


    Mit bundkort er et Gigabyte GA-PA65-UD3-B3.
    Inde på deres hjemmeside http://www.gigabyte.com[...] står der, at hvis man skal have mere end 4 GB RAM i, skal der være et 64-bit-system installeret. Det har jeg også. Ligeledes har jeg købt en 1333 Mhz-ramblok (med 4 GB), da det åbenbart er dét, som bundkortet støtter (hvilket vil sige, at den oprindelige køber fik en forkert RAM-blok med?).


    Uanset hvilket slot jeg putter dem i, så fungerer den ikke med to. Men med kun én Ramblok fungerer den fint.



    Nogen der ved hvad jeg kan gøre? Ifølge deres hjemmeside støtter den op til 16 GB-RAM, så det undrer mig.


    Min opsætning er som nedenstående:


    MB1155 Gigabyte GA-PA65-UD3
    Intel Core i5-2500 4x3.30Ghz (3.6) LGA1155
    DDR3-1333 Kingston 4GB HyperX Single mod
    Nvidia GF GTX 560 1GB DDR5
    NET 100/100 Netkort Gigabyte OB


    Samt nogle harddiske, en SSD og et DVD-drev.


    Håber I kan hjælpe mig :)


    Mvh. Nicki Just.



    P.S: Denne tråd findes også på hol.dk.

    Hej Tweak.dk



    Jeg står i den sitation, at jeg ikke længere har et trådløst netværkskort, da jeg har måttet "ofre det" på min mor. Lang historie, og ligegyldig.


    Jeg har en 10/1 MB-forbindelse, og vil gerne have et godt trådløst netværkskort. Jeg har ikke mulighed for at bruge det indbyggede netværkskort, da jeg sidder for langt fra netstikket.


    Kender I til et godt trådløst netværkskort, der leverer gode hastigheder, og bare fungerer? Jeg tænker en maxpris på 400-500 kroner.


    Lige pt. har jeg oplevet en reel downloadhastighed på 1,4 MB, og sidder med en ping på omkring 50-60 stykker.


    Det er sådan set det jeg kan komme i tanke om. Jeg har følgende opsætning:


    MB1155 Gigabyte GA-PA65-UD3
    Intel Core i5-2500 4x3.30Ghz (3.6) LGA1155
    DDR3-1333 Kingston 4GB HyperX Single mod
    Nvidia GF GTX 560 1GB DDR5
    NET 100/100 Netkort Gigabyte OB


    Samt nogle harddiske, en SSD og et DVD-drev.


    Mvh. Nicki.