Indlæg af Harrington

    Det lader til at jeg kan få hele billedet til at passe ved at benytte ****x1050 opløsningen.. storset alle andre opløsninger kan fyldes ud på hele skærmen. Pånær 1920*1080...


    Ja, skærmen er en full HD skærm med en max opløsning på 1080P


    Ja, den har kørt med denne skærm og dette grafikkort og det sammen HDMI stik før jeg re-installerede windows og 7850 driveren.. (den samme driver)


    Der er nogle funktioner i Catalyst som f.eks. GPU-skalering men hvad den gør aner jeg ikke.. det hjælper ikke men det får skærmen til at blinke en enkelt gang.


    Er der nogle herinde der har nogle fifs og styr på funktionerne i Catalyst Control Center som måske kunne give mig et hint? :-)


    Vil helst udenom at skulle skrive til AMD og få et ligegyldigt svar som jeg selv kunne have tænkt på efter mange dages venten. :- )


    Håber der er en venlig sjæl derude der har haft samme problem men har løst det!.

    Hej Tweakers!


    Jeg ordner en computer for min kammerat og har formateret alt på den.


    han har en 3570k ivy bridge cpu sammen med et Asus DirectCU2 7850 grafikkort.


    Jeg har installeret alle drivere (og GENinstalleret) men når man spiller spil på den samme computer med den samme skærm er det som om at billedet er skaleret og der en sort kant langs billedet. Det er kun i Fullscreen aplikationer at denne fejl opstår men kan ikke finde ud af hvordan jeg fixer det.


    PS. hvis man sætter hans stik til bundkortet og køre gennem ivy bridge grafikken så er der ingenting pånær den manglende performance :-)


    vi benytter et HDMI stik til at forbinde hans computer til skærmen.


    PSS. fra begyndelsen af lavede den den samme kant ude på skrivebordet også. Den fixede jeg så med at omskalere inde i Catalyst Center.. Det virker bare ikke til fullscreen aplikationer.


    Nogen der har samme problem eller har en løsning? :o


    Harrington.

    Hej Tweakers!


    Jeg har før lavet partitioner men er aldrig før støt på dette problem og aner ikke hvordan jeg skal komme videre.. og ja!! jeg har søgt på google efter hjælp men fandt intet (grund til at jeg spørger jer).


    Mens jeg skal til at formindske en del af hdd'en kan jeg kun formindske med ca. 2 gigabyte.
    Der er en lille note i vinduet som er noget med at jeg skal tjekke i programloggen ind under "Defrag" ??


    Kan ikke finde denne programlog og aner ikke hvor den skulle være.


    Nogen derude der har en guide til hvordan dette hurtigt kan løses uden en kompliceret cmd fremgangsmåde da jeg er en knold med sådanne værktøjer.. :- (


    Jeg bruger diskmgmt.msc til at lave disse partitioner ligesom jeg tidligere har gjort. Men denne bærbar gør denne proces ret besværlig.


    Jeg benytter Windows 7 Home Premium 64bit. 500gb hdd. 2gb "genopprettelsespartition"


    På forhånd tak! :- )

    Jeg vil foreslå dig at anskaffe dig et Asus DC2 660TI.


    det er super til gaming og bruger ikke det vilde i strøm.


    Om du tager det fabriksoverclockede er op til dig selv.


    mener at den som ikke er kan købes for 26xx (ca.!)


    Hvis du ikke allerede bruger EDBpriser.dk så hop derind og find det ;-)


    held og lykke med det!


    MVH Harrington

    Tusind tak for svaret Sam!


    du har hjulpet mig i min beslutning :-)


    Jeg beholder 920'eren lidt endnu.


    De "spille-maskiner" jeg har bygget til kammerater har også bygget på en ivy i5 og så f.eks. et Radeon 7850 eller højere alt efter hvad de nu mente var ABSOLUT nødvendigt :-)


    Jeg har dog ikke det største budget til en maskine da jeg står og skal være far inden så længe og sammentidigt skal bruge en pålidelig maskine der ikke går død om 1 år.


    Det er en vens "gamle" hardware som jeg skal overtage mens jeg propper noget nyt i hans nye :- )


    Det er min egen beslutning at SKULLE have et gtx660TI for at fremtidssikre mig selv, for at kunne tage det gfx kort med videre i en ivy eller måske endda en Ivy-E maskine ;-)


    Igen, tak for svaret :- )
    Jeg ved godt at det nok på længere sigt have været smartere (og måske billigere) at hoppe på et z77 chipset og en 3570k proc. og så lege lidt med det.


    Men jeg har ikke tiden eller budget til det i øjeblikket alligevel og jeg skal bruge rå regnekraft til arbejde og så skal den stadig kunne klare mine spil og skærme på 1920x1080 res. med masser af "eye-candy" ;-)


    :rules:

    Hejsa Tweakers!


    jeg overtager snart og min kammerats Sabertooth x58 Mobo, miditower kabi fra CoolerMaster ( Jeg anskaffer mig muligvis et andet på et andet tidspunkt når dette bliver aktuelt, det er det ikke i den her sag) og hans i7 920 som er en C0 "version" (den gamle og knap så gode overclocker).



    jeg skal have indkøbt et gtx 660TI fra Asus og 3 styks 1866mhz RAM med CL9 timings. Jeg overtager ligeledes hans H60 vandkøler fra Corsair.


    jeg vil gerne presse den til 4ghz hvis dette kan lade sig gøre ellers kan den klare 3,6 fordi det har den gjort før godt nok med høje temps på load (ca. 85* max).


    Hvad mener i om det build? jeg har ikke haft en stationær siden pentium 3's storhedstid så det er et kæmpe spring for mig da jeg de sidste par år har kørt med en dual-core 2.generation laptop med ddr2 ram.


    Vil 920'eren "nedgradere" den ydelse jeg vil få ud af mit gtx 660TI? Jeg er parat til at anskaffe mig en 950 CPU og hoppe på de 4ghz! :- )


    Vil det køb af den 950 være penge ud ad vinduet og en ivy bridge bedre eller er det et godt build set i forhold til at det er 2012?. :- )


    Mange spørgsmål herfra og en forventningsfuld spørger ;-)
    Jeg forventer at skulle spille spil som Battlefield 3 og det nye Medal Of Honor som lige er kommet ud.. husker ikke undertitlen xD.


    Jeg vil helst ikke være "tvunget" til at skulle opgradere om 6 måneder eller 1år :- )


    Håber der nogle erfarne og vise Tweakers der kan komme med gode svar på nogle eller alle spørgsmålene, på forhånd: TAK! :- ) :rules: