Indlæg af emilpapis93

    OT: holy crap en stærk cpu til en bærbar! den kan jo måle sig med en desktop i7 2600k!


    Topic: Som nævnt tidligere er du sikker på at du vil spendere så mange penge i en bærbar? og ja håber du har noget ekstern køling for det der under load brænder sammen.

    det ser jo meget fint ud men hvis du alligevel vil bruge 11000 kan det så ikke betale sig at købe en stationær og en bærbar? du kan få en stationær til omkring 7-8 tusind der vil slå bærbaren og stadig købe en bærbar med en i3 eller i5?


    men mht. bærbaren ser den jo ganske udmærket u og du får nok ikke meget bedre til de penge men du kan godt spare penge hvis du køber en med et 460 gtx, lidt gammelt men stadig en meget kraftig gpu der nok skal klare alt du smider efter den de næste par år :)

    hov jeg glemte satme også en harddisk men de er så billige anyways.
    det er ikke sikkert du spare en forfærdelig masse penge men! når du køber enkeltvis får du garenti på enkeltdele i stedet for som en hel pc det betyder at du kan fumle lige så meget du vil og stadig beholde garentien hvilket næsten er vigtigere end at spare en masse penge :P
    plus du får nogle lidt bedre dele såsom psu'en og.. intet andet xD

    er du måske intra i at bygge selv ? kan let lave det der til billigere penge og endda lidt bedre?


    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=649116 =3000
    med
    -Intel® Core™ i5-2500K Processor
    -ASUS P8Z68-V PRO, Socket-1155, ATX, Z68, DDR3, 3xPCIe(2.0)x16, CFX&SLI, SATA 6Gb/s,USB3.0
    -Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB, Kit w/2X HyperX 4GB DDR3, CL9-9-9-27, 240pin
    -Antistatic arm chain, 1,8m. BW-106BL-L4


    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=622807 =1570
    nvidea 560ti DirectCU II(skulle performe lidt bedre en twin frozr II)


    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=634124 =500
    dit ønskede kabinet :)


    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=635836 =600
    corsair 700w. kan klare dit sli og næsten alt hvad du kaster efter den ;)


    tror jeg faktisk ikke du mangler noget ;)
    subtotal= 3000+1570+500+600=5670 dkr. :P det var så lidt :P

    jeg lavede en pc for sjov med 560ti og phenom 955, 4 ram og en corsair 700 corsair psu(den er rigtig god til pengende) til omkring 4200 :) uden disk drev godt nok.


    som vil trække alle de spil du nævner ganske problemløst men processoren er dog lidt outdated men den skulle gerne køre ok køre ok kan dog ikke hamle sig med en i5 2500k men koster halvdelen

    Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|


    der findes os GTX560/GTX 560 Ti med 2gb ram ;)


    men vil helt klart starte med 1stk GTX 570 har jeg selv og har prøvet BF3 Open-Beta og det kørte sku fint nok os på 32bit ^^


    men det er bare mange penge at smide efter noget som kun køre det minimalt bedre min personlige mening eller gå da efter 590'eren hvis du vil spendere 5000 anyways det er da også lidt status og meget overkill til hvad der findes af pc spil nu :) og hvis du ocer den får du altså samme kraft som 2 580 (da det er 2 underclocket 580 der sidder i :) ) det er ihvertfald hvad jeg har læst mig til ved det ikke med sikkerhed.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|


    der findes os GTX560/GTX 560 Ti med 2gb ram ;)


    men vil helt klart starte med 1stk GTX 570 har jeg selv og har prøvet BF3 Open-Beta og det kørte sku fint nok os på 32bit ^^


    men det er bare mange penge at smide efter noget som kun køre det minimalt bedre min personlige mening eller gå da efter 590'eren hvis du vil spendere 5000 anyways det er da også lidt status og meget overkill til hvad der findes af pc spil nu :) og hvis du ocer den får du altså samme kraft som 2 580 (da det er 2 underclocket 580 der sidder i :) )

    hvis du vil OC tag i5 2500k eller i7 2600k.


    ellers kan du fint leve med "ikke" k udgaverne. Vil anbefale 2500k da den klare spil ganske udmærket og i7 2600k er lille smule overkill men har du pengende så why not ;)


    tag en corsair psu. hvis du tager en 750w burde du klare dig.


    ram er ikke så forskellige men hvis du vil oc kig på om der er køling på eller kan du fint leve med "valueR". ValueR er de nøgne ram hvor man kan se chippene.


    mobo ved jeg ikke så meget om :) men så længe der er slots der kan tage din sli osv. burde du være ok og hvis du vil have usb 3 skal du selfølgelig også kigge efter det.


    harddisk og ssd er efter eget behov.


    kabinet ved jeg heller ikke så meget om men find et du måske kunne tænke dig og derefter tjek om: 1. der er plads til din indmad
    2. der er god køling det kan tjekkes på reviews

    gtx høre inde under gfx. gfx er også radeon grafikkort hvor gtx er en serie indenfor nvidea så ja i dit tilfælde er det et gtx. :)


    men bliver der sagt gfx henføres der bare til dit grafikkort.


    hvis du lige nævner dit grafikkort og cpu(strømforsyning) så kan det også gøre det lettere for os at gætte hvad du skal have.

    det du siger med du kan lægge pres på et punkt så alle 4 begynder at virke så er det højest sandsyneligt at det lednigerne der er gået fra hinanden et sted så hvis garantien er væk for længst så prøv og skrue den op og se om du ikke kan sætte dem sammen. eller lodde dem hvis du har en lodde kolbe. ellers fungere gaffa ganske udmærket :finger:



    hvis du åbner bassen/subwooferen op så kig lige engang på bassen/subwooferen hvis der er flænger eller andre skader på giver det den forværrede kvalitet, hvis ikke kan det bare være en gammel sag.



    men!, hvis du har garanti så send den derind :)

    "Eventuelt disse:


    http://www.sharkgaming.dk/silentultimatorbulldozer.html


    http://www.sharkgaming.dk/shark-brutality-i7-edition.html"


    hold dig fra dem grafikkortet vil blive din bottleneck og det er noget af det dyreste at opgradere. hvis du vil bruge omkring de 7k kan du få en i5 2500k(køre spil så godt som i7 2600k) og et meget bedre grafikkort.


    man kan selv bygge en pc til 4500 med 560ti som er næsten lige så god som sharkgaming rigget bortset fra at cpuen falder langt bagud men derudover det det mere eller mindre den samme.