Indlæg af RitterRex

    Jeg har selv lige købt den her bærbar til studie:


    pris 8799.-


    ---> http://www.medion.com/dk/elect…tegory=gamer_notebooks_13


    Testbeskrivelse: http://www.notebookcheck.net/R…813-Notebook.52429.0.html


    Den har intels nye i7-2630QM Processor samt 8 gb ram 1333mhz .. Plus et overdådigt grafikkort gtx460m.
    Største minus ved bærbaren er dens ringe skærm ifølge testen.


    Hvis man skal havde noget tilsvarende skal man på den anden side af 13.000 kr. !!!


    Tip: Bestil den billigste bærbar (den uden SSD) og isæt en OCZ agility 60/80/120/240 gb SSD og bærbaren bliver flyvende med 500 mb/s læse/skrive!



    Dette er det bedste bud på en super gamer og appliaktion/arbejds laptop.

    Hej Tweakers.


    Har brug for en objektiv synsvinkel på denne Medion bærbar:


    http://www.medion.com/dk/elect…tegory=gamer_notebooks_12


    Når jeg selv læser den igennem kan jeg kun sige positivt om alt indholdet, men da det er en Medion er jeg en smule skeptisk :boxed:


    Hvis det var en fx var HP, havde jeg købt den på stedet.



    Intel® Core™ i7-2630QM Processor,
    Original Windows® 7 Home Premium,
    4 GB RAM (DDR3 1333 MHz),
    750 GB Harddisk, 80 GB SSD,
    NVIDIA® GeForce® GTX460M med 1536 MB GDDR5 RAM,
    USB 3.0,
    Gaming Tastatur,
    9-cell Li-Ionen batteri,
    Dual DVD brænder,
    Bluetooth 3.0,
    HDMI Out,
    Dolby Home Theater® v3,
    15,6" Full-HD non-glare display


    Skal bruge en bærbar til et multimedie studie som kræver en krævende cpu (i7) samt et krævende grafikkort og når man kigger på tilsvarende bærbare er de ringere og dyrere.


    mvh


    Christian

    Tak for link.


    Har nu købt Bad Company 2 da g35 nærmest er dedikeret dertil.. Kunne ikke lige overkomme at gå på kompromi med grafik for lyd.


    Nogen som kender de optimale lyd-indstillinger for g35 i bc2? War Tapes vs HIFI ?

    Hej


    Da jeg lige har anskaffet mig et logitech g35 headset ville jeg høre om der er nogen som kan foreslå et spil hvor man kan vælge 7.1 lyd.


    Da jeg er i gang med The Witcher 2 og havde set frem til at opleve det med surround sad jeg med en lang næse da The Witcher 2 ikke understøttes af softwaren til g35 :oops:


    :goodpost:

    Altså den du linker kommer til at stå dig i 5000 med styresystem. Grafikkortet er ikke ligefrem det bedste, men helt fint hvis du holder dig til din opløsning på 1024x768. Det er et ærgeligt bundkort efter min smag og du har ikke engang mulighed for SLI ( 2 grafikkort i en computer) --> Du kunne købe et magen til grafikkort om et halvt års tid og dermed opnå en klart forbedring. Kabinettet ser lidt trist ud og jeg tvivler på det overhovedet har airflow (computeren bliver varm og mister ydeevne hvis der intet airflow er) .. Efter min bedømmelse vil jeg finde en anden computer :)


    Men altså du går ikke helt galt i byen hvis du kun vil ofre 5000 kr på en computer med styresystem ved at købe den linkede.. Synes du stadig bør overveje computeren fra Sharkgaming.

    Giver HerrMansen ret med CPU'en, men vil dog stadig mene et bedre bundkort kun vil komme til brugerens fordel i længden. Da jeg synes det dumt at købe noget som er ved at være outdated. Et bedre bundkort yder normalt også bedre køling til chipset. Og det drejer som om 500-700 kr ekstra for at være på forkant.

    http://www.sharkgaming.dk/shark-brutality-i5-edition.html


    Pris 5795.-


    minus Windows 7


    Club 3D GeForce GTX 560 1024MB OC COOLSTREAM
    Intel i5-2500 SANDYBRIDGE
    4 GB DDR3 RAM (+4gb 395.-)
    CoolerMaster Elite 430 kabinet
    Corsair CX 600 W V2 PSU, 80+ CERTIFIED
    ASUS P8H67-M REV3 bundkort
    Samsung 500GB Harddisk
    Samsung DVD-Brænder


    Du får i5 3,30 ghz og et lækkert fabrik overclocked (OS) grafikkort + en kvalitets-strømforsyning som er vigtigere end du lige tror. Kabinettet er stille og roligt men med fin airflow.


    Dette er dog uden windows. Og derfor vil det komme en del over dit budget. Men Sharkgaming yder god teknisk support og giver dig tilmed 2 års fuld garanti uden diskussioner det også værd at tage med.


    Men personligt vil jeg mene du skulle vente lidt og købe et dyrere bundkort da du så på længere sigt ville kunne opgradere din computer uden at skulle skifte bundkort. Da det der topper nu er USB 3.0 og Sata 6 (til SSD). Plus et bedre bundkort bare er lækkert til OC osv.


    Har hørt solen kommer næste uge så ingen stress med at skynde dig at få en ny computer ;)

    heysa igen.


    Tak for tippet, har nu prøvet det dog uden held. Aner virkelig ikke hvad der kan være galt. Vildt frustrerende man ikke kan smide ekstra hdd i sin computer.


    Kan det have noget at gøre med jeg kører raid 0 setup?


    Det mærkelige er bare at harddiskene også bliver ustabile når de kun er sat til psu og man undgår bundkort tilslutning. Intet hjælper... Hvad kontrollerer psu'en? Altså med strøm og sådan til hardware ?

    Jeg har haft Energon PSU'en i lige over 2 år uden problemer faktisk :/.. Gav 529 kr for den, men i går eksploderede den (knister brag og røg OG 2 år og 1 måned efter køb altså ingen reklamationsret suk) så troede sgu hele pc røg med.. Fik dog hurtigt erstattet den ødelagte psu med en ny corsair tx750 v2. Pc tog ikke skade, men problemet med nye tilsatte harddiske som får hdd til at køre ujævnt er stadig det samme :boxed:


    Håber der er nogen som kan forklare hvad dælme der er galt med hdd.....

    Hej


    Jeg vil gerne havde en ny harddisk i min computer til backup af dokumenter og andet.


    Lige nu kører jeg med 2 tb raid 0 setup uden problemer, men så snart jeg sætter én ny harddisk til (har prøvet med 2) begynder alle harddiske at brumme. Man kan mærke og høre de kører uregelmæssigt. Havde en mistanke til det kunne være noget statisk elektricitet, men det blev afslået da jeg prøvede at sætte den nye harddisk uden for kabinet uden held.


    Strømforsyning: Energon 750w


    Hvad kan være skyld i at min computers harddiske begynder at arbejde uregelmæssigt? :idea:


    mvh


    Christian

    Quote

    Oprindeligt indlæg af rasm401i
    havde samme problem med mine 1600 MHz ram kun kørte 1333 MHz:)


    jeg har ikke kunne mærke nogen forskel, men de er bedre ifølge windows experience index :D


    Wup wup .. Jeg kørte lige windows experience: .. Ram steg fra 7,4 til 7,6 og cpu steg fra 7,4 til 7,5 .

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Det er helt fint, det du har gjort :)


    Du burde ogsp lige se om rammene for den rette mængde volt og evt. om timings også passer.



    Feedt mand Tak .. Vedr: "rammene for den rette mængde volt og evt. om timings også passer" , kender du et passende link man kan få hjælp fra? Eller kan du på stående fod fortælle hvad det går ud på :) ?

    Halløjsa


    Da jeg for nyligt læste at man kan være nødsaget til at ændre sine frequency til RAM, opdagede jeg at mine RAM stod til 1066 mhz ved AUTO under BIOS.. Men de hedder Corsair triplechannel 1333 mhz, så derfor har jeg ændret BIOS manuelt, så der nu står 1333 mhz.


    Er det mig som har gjort noget forkert eller er mit bundkort ude af stand til automatisk at genkende at rammene er 1333 mhz; derved min ændring i BIOS gjort at mine RAM nu yder optimalt?