Indlæg af Alphahelix

    Hej Sam.


    Tak for din vurdering. Jeg har dog ikke kunne finde et sæt der har mit M/B navn på. Men jeg er heller ikke så velbevandret i vandkøling endnu så jeg ved hvad der passer på tværs er mærker og modeller. Men jeg høre dig sige at det er muligt at beholde mit kabinet, dog med en MASSE arbejde i form af at ALT skal over på vandkøling. Men airflowet derefter skal tilrettelægges nøje så varmen kommer ud af kabinettet.


    hmm Jeg tror jeg tager den billige løsning og hiver mit gamle tower kabinet frem og flytter det hele der over i. Det er hvad jeg kan læse af både din og Skjolds indlæg. Så må man tage kampen med den lille brasi bagefter, hende og jeg var ellers nået til et kompromis med det nuværende setup. ;)


    Jeg siger tak for jeres input, men skulle der være en der har en idé (og jeg er sq ligeglad med om den er skør, bare der er en chance for at den virker) så skriv endelig.


    /Alpha

    Jeg har Olympus:


    Huse:
    E-5
    E-420 (backup hus)


    Glas:
    Olympus Zuiko digital 12-60mm (f/2.8 - 4.0)
    Olympus Zuiko digital 50-200mm (f/2.8 - 3.5)
    Olympus Zuiko digital 35mm (f/3.5) [macro]
    Olympus Zuiko digital 12-42 (f/3.5 - 5.6)
    Olympus Zuiko digital EC-14 (1.4x teleconverter)
    Sigma 50mm (f/1.4)


    Flash:
    Metz 58 AF-1 digital (2stk.)
    Metz P76 powerpack (1stk.)
    Cactus v4 flash triggere (2stk.)

    Grunden til jeg havde set på den pumpe er, at der ikke er så meget plads i kabinettet. Med hensyn til grafikkortet, så spiller jeg ikke så meget, det bliver kun til afspilning af HD film og billed/video redigering.


    Et andet kabinet er ikke muligt, da det skal gå i et med mit anlæg. ;)
    Jeg havde overvejet at flytte VGA'en ind i det inderste slot, det frigiver nok plads til at radiatorerne og blæsere kan komme af med varmen, gennem siden (efter nogle velplacerede huller). Jeg vil så lave en fanduct fra front intake til de to radiatorer. Det burde (og nu er jeg jo ikke helt sikker) kunne gøre det. Men spørgsmålet er om der findes en bedre pumpe der kan være i et 5 1/4" slot, og så helt droppe reservoiret (der er jo to radiatorer)


    Men jeg er mere end lydhør over andre forslag.


    /Alpha

    Jeg håber I kan hjælpe mig med et temmelig varmt problem!


    Først lidt baggrundsviden om mit setup:
    M/B: Gigabyte GA-EX58-UD5
    CPU: Core i7
    RAM: 6x2GB
    HDD: 3 stk.
    DVD: 1 stk.
    VGA: Nvidia 8800GTS (G92)
    Housing: Silverstone LaScala LC-14M


    Nå men mit problem er at mit system bliver meget varm jeg har uden held forsøgt mig med en 92mm blæser til intake og 2x60mm + VGA'ens fan og til sidst PSU'ens fan som exhaust. Der er riller i begge sider så bl.a VGA'en får frisk luft. Jeg har også monteret et par 60mm blæsere for at kanalisere frisk luft over CPU'en. nå men alt dette får stadig mit system til at koge over. Jeg overclocker ikke og har heller ikke planer om det. Men jeg redigere både billeder og video, og det kan nogle gange godt trække tænderne ud af PC'en. Og så er det den brækker sig.


    Jeg har så kigget lidt rundt på nettet og fundet følgende:
    XSPC 5.25” Bay Reservoir Pump 200 (pumpe og reservoir)
    Swiftech Apogee XTL (kølehoved til CPU)
    Watercool HEATKILLER GPU-X² G92 (kølehoved til GPU)
    2 stk. HW-Labs Black Ice - GTS 120 Xflow (radiator)


    Den kvikke læser ser straks jeg har valgt s små istedet for en stor radiator. Min tanke var at, det må da være optimalt at sørge for at det vand der skal køle, kommer direkte fra radiatoren? eller er det min logik der er besudlet med gårsdagens eksamensøl?
    Øl eller ej skal det være low profile, ellers kan de ikke være i PC'en. Nu ved jeg godt jeg ikke kommer udenom at skulle bore lidt i kabinettet for at komme af med varmen, men det er det mindste problem.


    Min tanke var at vandets flow er som følger: Fra reservoiret -> første radiator -> CPU'en -> anden radiator -> VGA -> reservoir.


    Nå men det jeg gerne vil spørge om er følgende:
    1 Vil dette kunne gøre noget ved mit varmeproblem?
    2 Er pumpen kraftig nok til at kunne trække mit forlag?
    3 Er de to radiatorer tilstrækkelig?


    Alle konstruktive kommentarer er velkommen. Hvis det kan hjælpe kan jeg nappe et billede af PC'en uden skal på så I kan se hvad der er at arbejde med. Det er vigtigt at alt holde internt.


    /Alpha