Indlæg af berchrker

    hej alle
    efter en god start på universitetet må jeg erkende at jeg nok ikke kan holde mig human uden at have en computer til at koble af ved. hvilket betyder at jeg skal have mig en stationær der kan klare diverse spil, såsom guildwars (2 når den kommer) battlefield bad company 2 (og 3 når den kommer) og diverse andre... altså vi taler bedre en den almene studie bærbar


    sagen er så den at jeg ikke har vildt mange penge at gøre godt med da jeg er på su, så min plan var at købe og en smule ældre hardware og derved spare men stadig få en computer som kan klare diverse spil, ikke på højeste settings, men i en fin medium... så kommer spørgsmålene :)


    min ide er:
    billigt asrock bundkort
    enten brugt q8xxx intel cpu eller amd phenoem processor
    4gb ddr3 ram (koster ca 300kr )
    nvidia8800gt eller amd 4850 brugt
    random harddisk
    random optisk drev
    billigt kabinet
    budget strømforsyning: http://www.edbpriser.dk/Produc…ls.aspx?sp=all&pid=511132



    er det en god løsning, som kan realiseres for omkring 2000-2500kr??
    er det en god ide at tage et asrock bundkort sammenlignet med et brugt asus?
    hvor stor en processor skal man egentlig brug for at spille moderne spil i medium kvalitet? e6600 eller skal man op på en 4kernet?
    grafikkortet er det godt nok med en eller skal man sigte efter et dårligt til physx og et lidt bedre til gpu hvis ja hvad?? eller er det måske bedre at finde 2 billige til sli/crossfire??
    4gb ram er vel nok??
    er min budget strømforsyning god nok eller skal man ofre det dobbelte på en corsair?


    håber i kan hjælpe mig og give mig et par gode ideer så jeg kan beholde min sanity :D


    på forhånd tak