Indlæg af theharbni5

    K modeller har en unlocked multiplier (eller ialt fald et loft på 63, hvor standard er 35 i dette tilfælde). Sandy bridge og ivy bridge processore overclockes ved at skrue op for multiplieren.

    Når det kommmer til gaming, er det mere eller mindre spild af penge at tage en i7 3770k frem for en i5 3570k, da du overhovedet intet fps gain vil få ud af det. Hvis du har planer om at OC kunne du bruge de ekstra penge på et bedre bundkort som f.eks. ASUS P8z77-v, der vil være mere stabilt med højere oc's bl.a. pga. phases ved CPU. Har selv et rig med en i5 3570k, dog med to gtx 670 og den klare bf3 strålende. 90-120 fps på højste settings, men 1 er nok rigeligt, især hvis du bare har en 60hz skærm.
    Strømforsyningen er nok lige i underkanten til den pc, især hvis du skal oc'e. Måske tager et gtx 670 ikke så meget watt, men ampere i de forskellige rails i den psu som du linker, er på den forkerte side af min anbefalingsgrænse. Vælg hellere end hvilken som helst 80+ bronze helst 650w, det vil garanterenogenlunde ampere på de forskellige rails. ANbefaler corsair, xfx og chieftecs nitroserie.

    Prøv at reset din CMOS, og / eller dine BIOS settings. Jeg har aldrig haft et gigabyte bundkort, men hvis der er individuelle settings på hver bios, så sørg for at begge har samme SATA mode (IDE / AHCI).

    Hej alle, problemet er løst nu... Det viste sig at det hjalp at slette dvd drevet fra min bootliste i bios inden jeg fjernede drevet samt at slå "hot plug" til på den sata port den sad i. Den ville nemlig gerne boote hvis jeg satte den til IDE mode, så der må have gået et eller andet galt da jeg tændte den første gang :o Det hele kører fint i AHCI mode nu dog :)

    Hej alle,


    Jeg har lige samlet mig en ny dejlig pc med følgende specs:


    i5 3570k


    asus p8z77-v


    2x msi gtx 670


    corsair force 3 ssd 120gb


    8gb ballistix sport 1600mhz cl9




    Jeg har valgt ikke at ville have noget permanent dvd drev, så jeg har bare sat et i til at installere windows, hvilket har virket fint, men lige så snart jeg unplugger mit dvd drev får jeg bsod hver gang windows skal til at loade. i Safe mode stopper den altid ved classpnp.sys og får der en bsod. Hvis jeg sætter dvd drevet i igen, ivkrer alting fint... Hvad er der lige galt her, jeg burde da godt kunne køre uden et dvd drev, har sørget for at den ikke er nr 1 på boot prio, og at der ingen cd er i inden jeg tager den ud mens pc'en er slukket !

    i5 2500k med 2x gtx 570 klart det bedste valg ;) Jeg spiller selv wow og filmer, samt har engang brugt sony vegas. Jeg havde ingen hastighedsproblemer, og du vil klart få mere for to gtx 570 i spil, end du vil få for en 2600k i vegas, for i spil er der ingen forskel på de to processore!


    Og i forhold til det jeg sagde med fps spikes med SLI, kan du jo se om det er for slemt, og hvis det er kan du jo slå det ene fra, men jeg oplever det sjældent, måske bliver det ikke et problem for dig, og den ekstra ydelse du får i BF3 kan klart kompensere for det. 2x 570 er laaangt bedre end et enkelt 580 :)

    i5 med 2x gtx 570 er klart det bedste af de to, men i forhold til SLI og wow... Altså jeg får som regel en 30-40 mere fps af at køre SLI, men har oplevet, især nogle steder i DS, at den hopper ned på 10-20 fps fuldstændig random, men altså hvis du køber det setup, kan du jo altid bare disable det ene når du spiller wow.
    Mit ene GTX 560 ti kan sagtens trække spillet på ultra med 60-120 fps overalt (lige undtagen 25m raids, der ligger vi på en 40-60).

    Ohh sry skimmede vist teksten lidt for hurtigt. Jeg spiller også selv BF3, og vil sige at to gtx 560ti kan køre det sådan rimelig okay i fuld ultra, men et enkelt kan også klare det på high med 50+ fps, og forskellen på det visuelle er åndsvag lille hvis du spørger mig. Spiller i øvrigt på en 120hz skærm, og har ofte fps der op omkring de 120 i spil som cod:bo og wow.



    I øvrigt skal du huske at et styresystem ikke er vedlagt ved de pc'er der linket til ovenover, så det er i alt fald +800,- hvis du ikke i forvejen har et:)

    Du får intet ekstra i spil ved at tage en 2600k frem for en 2500k - heller ikke i wow. Jeg har selv en pc med følgende:
    i5 2500k @ 4.6 ghz
    2x gtx 560ti twin frozr
    8gb 1600mhz ram
    Jeg har det med at få ubehagelige hakke-sekvenser når jeg benytter SLI i wow, og Black Ops lader slet ikke til at skalere med SLI, så min anbefaling var at du smidte pengene efter et godt single kort, som f.eks. et gtx 570 - hvilket er rigeligt til begge spil. (Spiller begge spil på min pc).
    Jeg vil gerne lave nogle benchmarks for dig i forhold til sli og ikke, samt hvor i wow det skal være hvis du er interesseret på det setup jeg har nu? Det minder jo en del om hvad du leder efter :)


    Her kan du se forskellen mellem 2500k og 2600k i wow, hvis du scroller ned: http://www.anandtech.com/show/…0k-core-i3-2100-tested/20

    Hvis du har mulighed for at prøve med en anden strømforsyning, ville jeg gøre det. Jeg har selv prøvet at have en pc der blev ved med at gå i ring som du beskriver det, og det var psu'en som failede. Ellers kan du prøve at hive et ram ud af gangen for at teste om det er dem.

    Jeg har nu prøvet med en ældrere psu, og det virker sgu! Skulle desværre også skifte gpu'en ud til et lidt ældrere et, da jeg kun havde et enkelt pci-e 6 pin stik til rådighed med den "nye" psu... Tak for hjælpen. :cheers:

    Hej alle ;)


    Jeg har lige fået min nye corsair ssd 3 series på 120gb, og sat den i en af mine pc'er. Jeg har skiftet harddisk mange gange før, og i denne pc sad der så ingen harddisk i forvejen. Efter at have tilsluttet alt, tændte jeg, men pc'en lavede et nummer, jeg har set før...


    [Specs]


    I7 960 @ stock, ASUS p6x58d premium, gainward gtx 560ti 1gb gs, corsair xms3 ddr3 2x2gb 1600mhz cl9...


    lige så snart jeg tændte, begyndte den bare at tænde og slukke uafbrudt ind til jeg slukkede for strømforsyningen, uden noget signal på skærmen. Nærmest som en brummen, hvor alt lige akkurat nåede at starte og så slukke for så at starte igen....


    Som sagt har jeg haft det problem før med præcis samme pc tidligere på året. Sidst skulle jeg blot reset cmos og så opdatere BIOS, men denne gang hjalp det ikke at resette cmos. Jeg hev et ram ud af gangen, og så kunne den starte men uden skærmsignal. Jeg lagde også mærke til at DRAM_LED knappen på bundkortet, og prøvede at holde knappen nede, hvilket skulle justere rammene så de var kompatible med mb'et, og så startede den, uden skærmbillede, ind til jeg gav slip igen.


    Jeg researchede lidt på nettet, og prøvede at hive 8pin stikket ud fra mb'et, fra psu'en. Derefter kunne jeg så starte igen, men stadig intet skærmsignal. Jeg satte så 8pin stikket i igen, og prøvede at starte, og nu kunne jeg starte, men STADIG uden skærmsignal... Det skal lige siges at jeg tvivler på det har noget som helst med harddisken jeg satte i at gøre, da den sidst gjorde det ud af ingenting. og pc'en har ik været tændt i en månedstid.



    Beklager alt teksten, men skulle have det hele med ;) Tak på forhånd. :rules:

    Hej alle, tak for alt jeres hjælp end til videre, men jeg kan dog ikke finde en løsning på problemet:
    Jeg har taget disken ind og ud, og tjekket for switches, men der var ingen.
    Der er intet at vælge når jeg højreklikker på disken, kun egenskaber, og jeg kan intet vigtigt ændre der heller.
    Jeg kan ikke finde noget om disk sikkerhed i min bios (har et asus p8z68-v)

    Det er fra en HP computer.
    Efter at have genstartet min pc ca. 10 gange er filsystemet pludseligt blevet NTFS, og jeg kan se at der lægger tre filer på den ene af partitionerne , jeg ikke kan gøre noget ved. Men ligesom før, kan jeg ikke få lov til noget som helst i disk management, men nu står der at den er skrivebeskyttet.
    Her er et scrn shot af disk maangement: http://imageshack.us/photo/my-images/545/unavngivety.png/

    Ja, jeg har prøvet at fjerne partitionerne, men jeg har absolut INGEN adgang til hardisken, kan hverken slette partitionerne eller indholdet. Den vil ikke lade mig gøre noget som helst.


    EDIT: Filsystemet er RAW