Indlæg af PitBull

    Hej!


    Jeg står og søger en meget billig Gamer Stationær!


    Den skal består af En Intel q6600, Phenom II x4 eller lignende med en 4gb ram og grafikkort som minimum hd4870 eller gtx275, men gerne større. Minimum hd5770 eller gtx460


    Gør ikk noget hvis det løsdele som skal samles; bare det så billigere .


    Budget er på en 1000-2000 kr alt efter hvad vi snakker om.


    Det skal være funktionelt alt sammen.


    Gerne til afhentning kontant i nord-midtsjælland.


    Mvh Bjørn

    Hej igen


    Jamen for at besvare for en ende af, Jeg behøver ikke at overclocke, jeg behøver ikke at crossfire ( køre med to grafik kort)


    Mit budget er nærmest latterligt.. jeg har meget få penge.. og kun lidt hver måned.. Men altså håber det var noget som kunne klares for 3000 kr gerne mindre, hvis jeg nu sparede hvor man kunne.. og det kun selve computer jeg skal bruge.. ikke mus tastatur skærm osv..


    Men er det nu muligt? =)

    Hej! tak fordi du kigger!


    For det første, så ja.. det her endnu en tumpe som intet ved om Computere og skal bades i visdom af de kloge! ;)


    Jeg står og skal bruge en ny stationær, og ville samle selv.


    Men jeg har bare tusind spørgsmål, fordi jeg er ikke fuldstændig tabt ang Hardware.. men det slemt ;)


    Jeg ville bruge den til at spille Battlefield 3, men ikke på højeste grafik endnu, Har valgt selvbyg nemlig fordi jeg ville opgradere den på sigt.


    MEN HVAD SKAL MAN VÆLGE?? Jeg tænker jo straks det billigste, men har jo lært det ikk altid bedst!.


    Kabinet: Er det ligemeget hvilke man vælger, hvis man nu er ligeglad med udsende?, self skal det ikke være server kabinet.


    PSU: Hvor meget skal den levere i Watt for den kan følge med nu til dags?


    CPU: AMD / INTEL? jeg ved hvad Ghz og kerner er er?.. men som jeg forstår er det mere til det end det?


    Grafikkort: Hvad er det billigste på marked til at kunne køre HD, og har HDMI udgang, plus kunne køre battlefield 3 på medium grafik?


    RAM: Hvilke ram? DDR 2 / DDR 3? og hvad er det nu forskeller er på de 1033 osv noget?


    Bundkort: et billigt som kan klare sig i længden?


    Lydkort: hvis ikke det er intergreret, et med 7,1? og er det noget specielt jeg skal passe på med at tage det billigste?


    Jeg har en masse latterlige spørgsmål! beklager =)


    Håber der nogen tålmodige derude som vil hjælpe =)


    Mvh Bjørn

    Quote

    Oprindeligt indlæg af ThyzoN
    Det du skal fokusere på er ikke "de nye spil" eller "nuværende spil". Du skal fokusere på de spil der kommer frem til den dag du udskifter din PC og hvad de kræver.


    Hvis gerne vil have kontrol over ydelsen ved forskellige kerner, så kan du købe dig en Intel Core i7-875K eller i5-655K som begge er unlocked.


    Der er også mulighed for en extreme-edition CPU, men de er ret dyre ;)


    Det kan jeg faktisk godt se nu, det med at fokusere på det kan køre ting i fremtiden, og ikk kun det som er nu =)


    Det var såment ikk så meget for at have kontrol over de forskellige kerner, men mere hvor mange der egentligt er brug for, fordi jeg syndes jeg har læst, at der nogen spil som slet ikk kan udnytte at der er flere kerner, men kun bruge 2 kerner, endda ned til 1 kerne... så kan jeg personligt bare ikk se hvorfor man skulle have noget super fancy 6 kerner 3,2 Ghz procceser fra Intel, hvis den kun kan bruge 2 af de 6 kerner =)



    Eller er der mig som er helt ude at skide? =p

    Jamen jeg havde nu skrevet bugdet, men hvis jeg skal ændre til et mere realistisk bugdet i mine øjne, ligger det nok på ca 5000-6000 kr for en gaming pc... og det altå kun PC der skal bruge's ikk alt de andet tilbehør =)



    Bugdet 5000-6000 kr


    krav er bare det har HD output med 1080


    og rart, hvis den var klar til 7.1 sound


    min 500 gb harddisk


    og at den kan køre de nye spil


    og nej jeg vil ikk vente på hardware i den nære fremtid, medmindre det inden næste år =)


    PitBull

    Jamen jeg ysndes jeg kan læse mig til...


    At de fleste spil, kan på nuværende tidspunkt godt udnytte 2 kerner i CPU, men ikk alle kan udnytte 4 eller 6 kerner =)


    Så Spørgsmålet er egentligt, hvor langt ned i kerner, og performance per kerne, man kan gå ned i for stadig at have noget godt =)


    Fordi self ville det mest optimale være at tage den med flest kerner og Ghz, men det penge pungen ikk så glad for =p



    PitBull.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af madz
    Det har du også helt ret i,det udmynter sig bare ikke på en spillemaskine,men derimod som jeg har nævnt,i photoshop,video redigering osv,havde du et budget på 7-10k er det noget andet,men hvis du læser diverse test kan du se hvor lidt forskel der er på mainstream og highend cpuér i spil situationer.Det samme med 8gb ram,det kan du heller ikke gøre brug af i den henseende,du vil få bedre ydelse med 4gb hurtige ram,jeg går jo udfra det er flest fps du søger :D


    den maskine fra pc nordic er fin nok til prisen,men du bør opgradere gfx til gtx460 istedet for ram så,mon ikke de er til at snakke med.


    Okay og ja det flere FPS og glat gang af grafik og effekter =)


    Men det vil sige at den Stationær som jeg har link'et til ville kunne følge med, og umiddelbart ikk er noget crap? =)


    Og jeg ville være bedre stillet med 8gb ram end 4gb ( Næsten self =p )


    Og Den Processer er fint til Gaming


    Og til sidst igen, Hvad med opgradering af bundkort? hvilke forskel ville det give?


    H55M-LE Standart


    opgradere til


    P55 Extreme4 m. USB3 SATA3 SLI CF



    Mvh PitBull

    Jamen jeg tror hvis jeg ikk havde andet valg, ville jeg kunne få en ven til at hjælpe...


    Men jeg har næsten besluttet at jeg skal have en I7 procceser og til et bugdet af 5000 kr lign


    Som jeg kan se er I7 procceseren, den bedste på marked inden for Intel core? =)

    Hej igen allesammen!


    Indtil videre tak for hjælpen!


    Jeg har fået lidt info banket ind i den øverste del =p


    MEN MEN!



    Nu står jeg og kigger rundt omkring, og selvom folk siger anderledes, kan jeg se det tit kan betale sige at købe Stationære færdigtsamltet hos nogle virksomheder =)


    Jeg har kigget lidt på denne


    http://pcnordic.dk/Advanced-Ga…-DVD-RW-/-GTS450-1024MB-/


    Vælger at opgradere ram til 8gb og HDD til 1 TB


    Hård data,


    Procceser:Intel Core I7 860 2,8 GHz
    RAM: 8 GB Kingston ddr 3 1333 Mhz
    Bundkort: Asrock H55M-LE std
    Grafikkort: Nvidia GeForce GTS450 1024MB GDDR5 Ram



    Hænger der overhoved samme dette køb? hvis jeg vil bruge det til at spille de nyeste krævende spil?



    OG!.. sidst =)


    Kan det betale sig at opgradere Bundkortet til P55 Extreme4 m. USB3 SATA3 SLI CF for de 500 kr?


    Beklager alle de mega mange dumme spørgsmål!.. jeg har heller ikk på noget tidspunkt sagt jeg var den klogeste på dette punkt! =P




    På forhånd! IGEN!.. tak! =)


    Mvh Pitbull

    Quote

    Oprindeligt indlæg af ThyzoN
    Prøv lige at forklar dem at du ikke nødvendigvis vil have en bærbar? Du kan få dobbelt så meget performance ved en desktop PC og med dit budget er der mulighed for en kamplækker PC


    Tak! havde ikk lige set jeg blev misforstået lidt! =)


    Jeg leder egentligt efter hvad der bedst kan betale sig =)


    Om det så er en stationær eller bærbar, var det jeg også søgte viden omkring =)


    Men lyder som om folk er enige om det rigtige valg er stationær , så altså også det jeg ville finde til en rigtig pris =)


    PitBull

    Hej Igen!!


    Jamen mit bugdet er svingende!


    5000 til 10000 DKK havde jeg i tankerne.. self så lidt så muligt


    Men har ingen anelse hvad jeg kan få for de penge =)


    Hvad skulle jeg ud i af peformance fra delene?


    På forhånd tak!


    PitBull

    Hey Tweak(Brugere)


    Jeg står og er efterhånden træt af at tage den lette løsning og købe Bærbare som har "godt" indehold, og viser sig at kunne intet!..


    Så tænkte på om i kunne hjælpe med nogle råd? evt. kritik? om hvad jeg skal gøre?


    Jeg skal bruge ny PC/Bærbar


    Hvad skal jeg vælge?


    Profil:


    Jeg spiller mange krævende spil, Call of Duty Black ops, World of Warcraft, Medal of Honor, Fall Out... osv osv


    Jeg bruger meget HDD Plads


    Jeg Bruger tit mit TV, som skærm, da den kører fuld HD, og lige nu har jeg HDMI kabal fra min bærbar til mit tv.



    Hvilke pris ville jeg være ud i?


    Kan de betale sig at købe færdig pakker?


    Kan de betale sig at købe Stationær længere? =)


    Hjælp Hjælp Hjælp! =p


    På forhånd tak!


    Pitbull