Indlæg af tweak22

    Problemet er bare at jeg ikke SELV kan samle computeren, og hvis jeg prøvede ville der sikkert gå et eller andet i stykker.


    Topdata er den eneste Internet forhandler som er UTROLIG billig. MM-vision er også billig godtnok. Jeg har hørt både godt og dårligt om topdata, jeg synes bare det er lidt underligt det er så billigt.


    For lidt tid siden prøvede jeg så at gå ind på EDBpriser.dk og finde alle delene der var i den computer på topdata.dk. Enten havde jeg fundet det forkerte eller regnet forkert. Det var en del dyre at bestille delene seperat istedet for at købe på topdata.dk, så det ville være en fordel at købe hos topdata. Det lyder ikke rigtigt at det billigere at købe derfra end at købe seperat.


    Hvis man så kigger på ELgiganten (som også har forretninger) de har nogle gode computere MEN det er utroligt dyre! en på 10000 og 12000 og kun med 1x geforce 260GTX og en I7 920 cpu. i hver og ja, det er en gamer computere. Har også kigget på edbpriser efter en god computere, men der kom jeg mest ind på fønikscomputer, som jeg har hørt rigtig mange dårlige rygter om.


    Derfor er det en stor hjælp for mig hvis i kan hjælpe mig med at finde det rigtige sted med en fair pris og service. Topdata er jeg usikker på siden de er så billige, og har aldrig handlet der. Hvad er det der gør computerne så dyre på de fleste edb forhandlere? Ja jeg ved godt det lidt dyre at købe fra forretninger men det kan ikke passe det er 4000-XXXX dyre at forhandle med dem.


    Undskyld denne store væg af tekst:)

    Jeg lavede den også her fordi det var ikke meningen at den anden skulle være hvor den nu er. Så har lavet den i det rigtige sted nu.


    Jeg vil godt give lidt extra for 5870 og 860 er hutigere end 920 stock jeg Ocer ikke mit hardware.
    Jo jeg skal self have et 64bit system som man også kan vælge:)


    En hurtigere HDD? hvad gør forskellen?

    Hej Experter jeg skal snart købe ny PC, og jeg har brug for jeres hjælp. Jeg er ikke så god til det med at samle computer, så det skal helst være en færdig-samlet. Helst 10.000 (den må godt overskride men helt ikke meget)



    Har fundet en her:


    * INTEL i7 860 (SOCKET 1156), 4x2.8ghz (I de fleste test hurtigere end i7 920)
    * 1GB DDR5 HD5870 GRAFIKKORT (XFX)
    * GIGABYTE P55, (INTEL P55) (x16 EXPRESS 2.0) Godt???
    ***UNDERSTØTTER CROSSFIRE***
    * 4GB DDR3 1333MHZ RAM, KINGSTON *10 ÅRS GARANTI* (evt. +699kr for 8GB)
    * 500GB WD HARDDISK,7200RPM (KAN ÆNDRES TIL STØRRE, LINK HERUNDER)
    * 24x SATA DVDBRÆNDER +/-, OG DVD-RAM (SONY)
    * 750W "GAMING" STRØMFORSYNING, SILENT (Dette er en Cougar strømforsyning)
    * 7.1 SURROUND LYDKORT
    * IEEE 1394a FIREWIRE PORT
    * E-SATA PORT
    * 12x USB2.0 PORTE (2 PÅ FRONT, 10 BAGPÅ)
    * GIGABIT NETKORT (1000Mbit)
    * UNDERSTØTTER RAID
    * KABINET ECCO-CASE (EVT. ANDRE KAN VÆLGES, TRYK PÅ LINK HERUNDER) !


    Jeg undre mig meget over hvorfor deres computere er noget billigere en mange andre sider. Specialt hvis du køber i de lokale forretninger fx: Elgigangten, Fona, Merlin. Og/eller andre internet forhandlere. Er der noget der er sparet på dette setup?


    Hvad synes i om dette setup? Hvordan er det at handle fra Topdata?



    Jeg vil gerne sikre mig jeg ikke får et eller andet skidt i maskinen som er i dårlig kvalitet!


    Tak!

    Hej Experter jeg skal snart købe ny PC, og jeg har brug for jeres hjælp. Jeg er ikke så god til det med at samle computer, så det skal helst være en færdig-samlet. Helst 10.000 (den må godt overskride men helt ikke meget)



    Har fundet en her:


    * INTEL i7 860 (SOCKET 1156), 4x2.8ghz (I de fleste test hurtigere end i7 920)
    * 1GB DDR5 HD5870 GRAFIKKORT (XFX)
    * GIGABYTE P55, (INTEL P55) (x16 EXPRESS 2.0)
    ***UNDERSTØTTER CROSSFIRE***
    * 4GB DDR3 1333MHZ RAM, KINGSTON *10 ÅRS GARANTI* (evt. +699kr for 8GB)
    * 500GB WD HARDDISK,7200RPM (KAN ÆNDRES TIL STØRRE, LINK HERUNDER)
    * 24x SATA DVDBRÆNDER +/-, OG DVD-RAM (SONY)
    * 750W "GAMING" STRØMFORSYNING, SILENT (Dette er en Cougar strømforsyning)
    * 7.1 SURROUND LYDKORT
    * IEEE 1394a FIREWIRE PORT
    * E-SATA PORT
    * 12x USB2.0 PORTE (2 PÅ FRONT, 10 BAGPÅ)
    * GIGABIT NETKORT (1000Mbit)
    * UNDERSTØTTER RAID
    * KABINET ECCO-CASE (EVT. ANDRE KAN VÆLGES, TRYK PÅ LINK HERUNDER) !


    Jeg undre mig meget over hvorfor deres computere er noget billigere en mange andre sider. Specialt hvis du køber i de lokale forretninger fx: Elgigangten, Fona, Merlin. Og/eller andre internet forhandlere



    Hvad synes i om dette setup? Hvordan er det at handle fra Topdata?



    Jeg vil gerne sikre mig jeg ikke får et eller andet skidt i maskinen som er i dårlig kvalitet!


    Tak!