Indlæg af jønne1

    Tak for svarene til alle.


    Så må jeg jo nok bide i det sure æble og geninstallere OS og relevante programmer og derefter flytte data.


    Havde håbet på, at jeg evt kunne havet migreret mine raid 0+1 diske til et raid 1 og derefter overflytte hele partitionen - via et program som f.eks EASEUS Partition Master, fra den ene raid 1 disk til min SSD.


    Men endnu en gang tak for jeres indsats.

    Hej.
    Jeg har lige købt en 80 GB Intel X25-M SSD, som jeg vil anvende som boot disk.
    Mine nuværende harddiske på mit system, er 4 Samsung SpinPoint 640 GB i RAID 0+1.
    Win 7, div programmer og data, som ligger på disse diske, fylder i dag ca 75 GB.


    Er der en smart måde hvorpå jeg kan overføre Win-7 samt de programmer og data som i dag ligger på de gamle raid harddiske til min SSD?


    Jeg har (på et andet, tilsvarende system) forsøgt at:
    1) lave en Systemafbildning og Sikkerhedskopi
    2) nedlægge raiddiskene i Bios
    3) gendanne systemet fra Systemafbildningen til en af harddiskene, som nu ikke kører raid mere.


    Dette lykkedes desværre ikke. Systemafbildningen ville ikke acceptere at blive lagt på den nye disks. (Diskstørrelsen passede ikke med Systemafbildningen af den gamle raiddisk).


    Jeg kunne sagtens gendanne systemet, hvis jeg først oprettede raiddiskene igen i Bios.


    Er der nogen, som har en smart ide, så jeg kan overføre OS, programmer og data, så jeg slipper for at skulle geninstallere OS og alle programmer forfra?