Indlæg af teamet

    Nye cpu'er med ny socket og nyt instruktionssæt.. 4-8 kerner.


    En E8400 burde godt kunne holde året ud og yder ikke væsentligt mere end de lave 'core' serier. så du kan ligeså godt vente med at opgradere til næste gang. Det ville jeg i hvert fald gøre (sidder selv med Q6600 og de tanker)

    Er det ikke den man kan købe her?: http://www.dustinhome.dk/pd_5010442247.aspx
    Den er blevet modtaget noget dårligere end forventninger har lagt op til, ydelsen contra ul30vt er ikke bemærkelsesværdig..


    Ellers er der også U30Jc som anvender ikke-CULV cpu, men bibeholder meget lang batteritid


    Dog er 310m ikke optimalt til cod mow2 ..


    Macbooks pro anvender 320m, som er en smule hurtigere - det bliver du glad for!

    Det har noget at gøre med hvilken organisk matrix som er anvendt i skiverne og hvilke temperature laseren skal anvende for at lave de rigtige "huller" ..

    Hehe ja, det er også flere år siden, jeg sidst har set et servercluster :-) men jeg har egnetlig også undret mig over alle de 15k rpm diske der er 2.5" .. all makes sense now


    Nåeh men efter at have læst lidt op på 10k rpm diske og ssd'er )
    http://www.anandtech.com/show/…-rpm-at-450gb-and-600gb/1
    http://www.anandtech.com/show/3741/asus-u30jc-ssd
    )
    og overvejelser omkring pris, hastighed, holdbarhed og støj bliver det nok til en 1tb wd black som OS og spil disk (partitioneret) og så ryger den gamle 10k rpm's disk ud.


    Ville det være bedre at holde 1tb black som OS og lager (partitioneret) og så beholde en 320gb disk dedikeret til spil? Så generer OS aktivitet ikke spillene ..

    Quote

    Oprindeligt indlæg af McCleod
    Der bliver skrevet meget om WDC Green. 99% er FUD, fordi folk ikke ved hvad de har med at gøre og derfor gætter på livet løs.
    Jeg har 2 WDC Green desktopdiske kørende i døgndrift. De har kørt i årevis (det er ikke sandt, for så længe har de ikke været på markedet); de har kørt længe... :-)


    Det tænkte jeg nok, ville bare være sikker. Der lyder også lidt tåbeligt, hvis wd ikke har haft dem testet til at holde et par måneder for de smidder dem på banen..


    Quote


    Black og larm? WDC Black er optimeret til ydelse i desktopmaskiner. Jeg kan dårligt forestille mig at den skulle larme mere end de diske den skal sammenlignes med.


    Nej, men den larmer væsentligt mere end en wd green (5-10db jvf wd selv).. Drømmen er jo en ssd i fremtiden, så en stille lager-hdd ved siden af :-)



    Ebo: Jeg har godt set den momentus xt, men er ikke meget for at smidde 2.5" drev i en stationær.. 4gb ssd virker umiddelbart også som meget lidt til mit behov. Til 1000 vil jeg hellere købe en ssd og så have noget lager ved siden af, har bare ikke råd til hele opgraderingen på een gang..


    Men det bliver nok til en 2tb wd green så - tak for hjælpen :-)

    Jeg leder efter en ny hdd.


    Pt har jeg et par ældre 320gb'ere, som skal væk og en wd velociraptor på 150gb.


    Jeg leder efter en holdbar 1-2tb disk som helst ikke skal fejle inden for dens levetid. Serverdiske ligger uden for budgettet..


    Jeg har kigget på wd green, men der er noget med parkering af læsehovedet, som skulle nedsætte levetiden noget. Har dette noget på sig? Jeg har ikke set noget fra wd om problemet..


    Jeg gik så over til at kigge på deres black-serie, som er meget lig deres RE4. Da jeg er træt af min velociraptors larm, tænkte jeg at en black måske kunne blive bootdisk - vil det gøre computeren langsommere samlet? Larm er også et issue - larmer black virkelig så meget som de siger? Der ligger helt sikkert under min velociraptor, så der gør ikke så meget.


    Hvordan ville I vælge at sætte det op? Ikke råd til boot ssd desværre :/


    Bør jeg kigge efter samsung, seagate osv? Det ville jo være fedt med en 3.5" seagate momentus xt, men det findes desværre ikke endnu .. kommer de indenfor en overskueligt fremtid?

    Jah det er nu sat op mod en caviar black, men indeholder lyddata fra en 2tb caviar green som wd selv opgiver til 24/29dB.. Jeg har kigget på en dual-platter 800gb med 64mb buffer - men den du linker til er åbenbart en single-platter 500gb, hvilket helt sikkert lyder lovende!


    Men hvordan med larm - kan du slet ikke høre/fornæmme dens spin? Den "snakker" vel i samme grad som andre diske? Den skal være i et system med passivt kølet cpu og meget stille kabinet køler fra antec på laveste niveau og en psu der heller ikke kan høres - så hdd'en bliver det mest larmende element by far

    Nej, der er ikke kvittering på den.. Har kun selve disken - intet andet


    Ebo: tak for råd - det vil jeg helt sikkert tage med i overvejelserne. Synes det er meget svært at finde god info om, hvor meget en hdd larmer..

    Hey. Har for nyligt købt stationær til kæresten og fandt en billig brugt. Der sidder en WD Raptor WD1500ADFD 150 GB i den, og den larmer for meget efter hendes smag. Vil derfor prøve at se, hvad man kan få for den.. Ud fra øvrige komponenter vil jeg skyde den til at være ca 1.5 år. Den fungerer perfekt og er (meget) hurtig i brug


    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=177268


    Jeg tænker som minimum 500kr (nok til at købe en langsommere, men mere stille caviar green med 2 plader..


    Hvad siger i? (befinder sig i århus - afhentning foretrækkes)

    Hey. Jeg er på markedet efter en stille hdd. Umiddelbart tænker jeg noget single-plate 500gbs agtigt.


    Kigger umiddelbart mest på wd green, men er lidt forvirret over blue vs green.. kunne også meget vel overveje en 5400rpm's disk - kan man bare sætte en 2.5" direkte til sata og strøm fra en desktop eller skal man lave fix-faxerier?


    Igen - så stille så muligt: lav operationstøj ("snak" og spin, få vibrationer) og hastighed er ligemeget. Der er ikke penge til ssd desværre :/


    Nogen der kan hjælpe?