Indlæg af Sonnyboy442

    Jeg vil helt klart anbefale:


    Ratchet & Clank


    Og


    Crash Bandicoot N. Sane Trilogy




    Begge spil er i hvert fald meget populære hjemme i stuen, både for kæresten og for min søn, og til dels for mig, selvom computeren er mit førstevalg:clap:

    Hej Tweak



    Jeg vil gerne sælge eller bytte følgende hardware:


    CPU: Intel Core i7 7800x - Den har kørt 4,5Ghz siden jeg fik den (Kvittering fra d. 25-06-2017).


    Bundkort: ASUS Prime X299-A (Kvittering fra d. 27-06-2017 og med emballage med alt tilbehør).


    RAM: Corsair Dominator Platinum 4x4GB (16GB) 3000Mhz (Kvittering fra d. 07-06-2017).


    CPU Køler: Alphacool Eisbaer 360 (Uden kvittering - Købt køleren af "Tanis" fra Hol.dk, som havde købt køleren d. 10-02-2017 - Emballage med tilbehør haves).



    Hvis det bliver til bytte ønsker jeg noget i stil med:


    CPU: i5/i7 8600k/7700k (Eller ældre i5/i7 kan også komme på tale) - Dog holder jeg mig fra AMD.


    Bundkort: Gerne et Z bundkort.


    RAM: 16GB (hastighed spiller ingen rolle).


    CPU Køler: Gerne en stille luft køler, i stil med Noctua NH-D15.


    Med lidt mønt min vej.


    Bliver det salg, er priserne som listet:


    CPU: Intel Core i7 7800x


    HBO: 1600 kr.


    Slå til pris: 2300 kr.


    Bundkort: ASUS Prime X299-A


    HBO: 1200 kr.


    Slå til pris: 1500 kr.


    RAM: Corsair Dominator Platinum 4x4GB (16GB) 3000Mhz


    HBO: 900 kr.


    Slå til pris: 1300 kr.


    CPU Køler: Alphacool Eisbaer 360


    HBO: 500kr.


    Slå til pris: 800 kr.


    Hvis man ønsker at købe det hele, så er pakken vurderet til 5000 kr.


    Man er selvfølgelig velkommen til at byde (også under HBO), men skambud ser jeg bort fra, da priserne gerne skulle være nogenlunde fair :)


    Hvis det kommer til salg i dele, så sælger jeg ikke før jeg har bud på alt :)

    Hej Tweak



    Jeg vil gerne sælge min Synology Diskstation DS214+ med 2 x 3TB WD RED diske.



    Jeg har ikke kvittering og emballage på noget af det, da det fulgte med i en byttehandel.



    Jeg har næsten ikke brugt den og det er synd at den bare står og samler støv :)



    Den er fuldt opdateret, og står klar til salg. Her er lidt information på diskene:


    Disk 1: https://www.dropbox.com/s/5233…q/SmartInfoDisk1.PNG?dl=0


    Disk 2: https://www.dropbox.com/s/t5vo…2/SmartInfoDisk2.PNG?dl=0



    I følge en vurdering jeg fik i en tråd på Hardwareonline.dk, så sætter jeg prisen som følger:


    HBO: 2500 kr.


    Slå til pris: 3000 kr.



    Jeg er åben over for bud og hurtig salg :thumbsup:


    Jeg kan også levere i Varde/Esbjerg omegn, eller på ruten mellem Varde og Kolding :D

    De dele har jeg svært ved at vurdere, da jeg eksempelvis kan finde en 3930k til 1000, og han skriver han modtager bud. Så til den rigtige køber kan du nok få cirka halvdelen af nyprisen.
    Men de er svære at komme af med da nyere generationer med 4 kerner faktisk er hurtigere til mange opgaver. Og en helt ny i5 med mobo og ram koster nok 3000*.


    *EDIT: Prisen er rettet da jeg troede i5 var noget billigere.

    Til gaming, ja, så er de hurtigere


    Men hvis du redigerer videoer, eller laver noget andet CPU krævende, som kan udnytte flere kerner, så er der en verden til forskel, fra en i5'er og så denne 6 kernede i7'er :)

    Hej Tweak



    Jeg kunne godt tænke mig at bytte min CPU med bundkort og RAM:


    CPU: intel Core i7 5930k (Kvitt. Fra Proshop d. 15-12-2015)


    Mobo: MSI X99S SLI Plus (Ingen kvitt. Men alt emballage)


    RAM: G.Skill DDR4 16GB 3000-15 Ripjaws 4 Red Quad (F4-3000C15Q-16GRR) (Kvitt. Og emballage fra Computersalg d. 07-04-2016)



    Til følgende:


    CPU: intel Core i7 6700k


    Mobo: EVGA/Gigabyte/Asrock/ASUS


    RAM: 16GB/32GB 2666 Mhz+



    Der skal penge min vej ved et bytte, alt efter bundkort og RAM



    Skriv hvad i har, så tager vi den der fra :)

    Jeg må være med her


    Jeg har haft fat i Stofa et par gange:


    Jeg har haft ringet til dem 3-4 gange hvor hjælpen faktisk har været super fin, og de ville gerne have man meldte tilbage om problemet var løst, hvilket jeg må indrømme er rimelig rart, at de får kunden til at melde tilbage om ændringen virker


    Deres chat er en helt anden sag:


    Den supporter jeg fik fat i der, skulle faktisk bare fyres for at være nedladende, her er lige et af mine spørgsmål:


    Jeg stillede et spørgsmål så simpelt som "Nu da andre firmaer, som f.eks Yousee begynder at tilbyde 500/60 Mbit, følger i så trop med en hastighed der er højere end 300/300 :)?"


    Svaret fra supporteren ved Stofa, var: "Som privat kan du godt glemme at få en højere hastighed end 300/300 for det er der alligevel ingen privat der har brug for"


    Jeg vil ikke nævne navnet på den person jeg fik fat i, via deres chat, men jeg synes hans svar var ret nedladende


    Jeg udnytter min 300/300 rimeligt, og da jeg ugentligt henter store mængder data ned, lovligt via Steam, Origin og Uplay, så spurgte jeg selvfølgelig om de fulgte trop, for ellers kunne jeg godt leve med 500/60 da jeg ikke har noget i mod at bruge lidt ekstra tid på at uploade familiens backup til en ekstern backup station

    Hej Tweak


    Jeg ønsker at bytte følgende: QFSB: 2.10 Ghz 10 core, 20 threads. 25MB Cache. ES version as E5-2650V3 til noget andet hardware


    Jeg købte CPU'en af brugeren MacFag på Hol.dk, men den virker ikke i mit MSI bundkort, dog virker den fint i begge hans Asus boards, og et Asus Rampage Extreme X99


    Jeg er interesseret i store SSD'er, et GTX 970, en 144Hz skærm eller måske noget andet



    Byd ind med hvad i har, så ser vi på det :)

    Jeg har prøvet med både en 500W og en 1000W som fungerer upåklageligt i andre systemer :)


    Jeg er nået frem til at det enten er CPU eller bundkort den er gal med


    Så jeg mangler en der kan være behjælpelig med et anden X99 system, til at teste de 2 ting


    Det tager nok ca. 15 min. at finde ud af hvor fejlen ligger, og jeg giver gerne en pizza eller lignende, som tak for hjælpen

    Hej Tweak


    Er der en i Varde/Esbjerg omegnen, som har et X99 system, som kunne hjælpe med noget fejlfinding?




    Alt spinder rundt, og systemet kører, men den booter ikke


    Jeg har prøvet følgende:


    Skifte BIOS, fra BIOS A --> BIOS B


    Prøvet RAM blokkene 1 af gangen


    Reset BIOS


    Prøvet 2 grafikkort


    Jeg er ved at løbe tør for idéer


    Det er følgende hardware det drejer sig om:


    intel Xeon E5-2650v3 (ES)
    MSI X99 SLI Plus
    Crucial 2133Mhz DDR4


    Er der en som har en i7 5820k/5930k eller 5960x som kunne hjælpe med lige at teste boardet?


    Hvis en har tid, giver jeg gerne lidt for at hjælpe med at finde problemet


    Med venlig hilsen


    Daniel