Indlæg af tclacy

    Godaften alle sammen :)


    Jeg er den heldige ejer af en canon eos 550d, pragtfuld kamera der filmer i fuld HD. Dog er min bærbar ikke god nok til at redigere på. Jeg søger derfor en ny og søger i den anledning lidt vejledning fra jer kloge hoveder :) Først og fremmest, så er jeg usikker hvor godt et grafikkort der skal bruges når vi snakker om at video redigere. Jeg har læst mig frem til at CPU kraft og RAM er noget af det vigtigste på den front. Vil jeg kunne nøjes med en i3 eller skal jeg op på en i5? Da jeg skal ud og rejse vil det naturligvis være praktisk at den skal transporters uden de større ryg smerter. Jeg har ikke noget imod at snige mig op på en 15,6 , men vil nu være dejligt at nøjes med en 13 eller 14 tommer.


    Det skal siges at jeg har en acer 4810t, hvilket er en fin computer, men ikke særlig kraftig. Hvad har i anbefalinger? Jeg skal stortset kun bruge den til videoredigering og spil har ikke den store interesse.
    Jeg har kigget på følgende pc'er


    HP Pavilion DV6 3161eo
    HP Pavilion DM4 1160eo
    Lenovo B560 4330 -
    MSI CX623 007NE
    Apple Macbook pro 13,3 2.4 ghz


    Min smertegrænse er helst 7000 kr. Men hvis jeg kan få noget der lidt billigere og stadig være god til mit formål vil jeg være glad.


    Jeg håber i kan hjælpe mig lidt :)
    OBS : Skal ikke bruge de store effekter, men de bliver redigeret i programmer som sony vegas eller adobe premiere

    Hej alle sammen :)


    Jeg er ny her på siden, men jeg har benyttet forummet flere gange her til at finde løsninger på diverse ting. Jeg har en længere periode arbejdet på en hjemmeside: http://www.blu-raynews.dk Det omhandler naturligvis om blu-ray. Det er dog et solo projekt for nu og jeg vil derfor meget gerne have lidt feedback på hvad i synes om siden. Jeg arbejder rigtig meget med at få den til at se så godt ud som mulig og samtidig være brugervenlig. Især med anmeldelses systemet hvor alle kan princippet anmelde filmen og sige deres mening. Der er ikke voldsom meget indhold på siden endnu, men det kommer løbende :) Jeg har sat denne tråd under film, da jeg især gerne vil vide om i synes der tilstrækkeligt nok info om de forskellige film jeg har postet på siden. Håber at i kan komme med et par gode råd :)


    På forhånd tak
    Vh
    Travis L