Indlæg af tkj

    Hej alle.
    Efter at være blevet brændt af, af en sælger som ville have solgt mig en pc-pakke til 3800kr., så må jeg i stedet finde ud af hvordan, og hvor meget jeg skal give for en ordentlig gaming computer.


    Jeg leder efter en computer som skal have en del krafter - både grafik og processor mæssigt (helst en QuadCore processor, da jeg laver en del videoredigering som kan gøre brug af dem alle). Computeren skal gerne kunne trække de nyeste spil såsom Crysis, L4D 2, Call Of Duty - Modern Warfare 2 osv.
    Grafikkortet skal helst være et NVidia, da det bare er dem jeg syntes bedst om, og jeg mener klarer sig bedst! Desuden må kortet gerne understøtte NVidia's 3D briller, men bestemt ikke et "must"
    Det skal siges at jeg ikke har nogen stationær og pt. kun har min bærbar, som ikke kan trække de nye spil! Derfor har jeg heller ingen skærm eller tastatur - mus og headset har jeg dog :)


    Jeg håber derfor at i kan hjælpe/forklare mig med at finde den rigtige computer. Det må gerne være en sammel-selv, eller en samlet pc-pakke, eller bare en færdig samlet pc - prisen skal helst ligge et stykke under 10.000.


    Med Venlig Hilsen
    Thomas Jespersen

    Hej.
    Da jeg ikke har den største erfaring med køb af stationære PC'er, men har fået stukket dette tilbud i hånden, vil jeg høre om dette er et tilbud hvor i syntes jeg skal slå til.


    PC Specs
    Intel Quad Core Q6600 2,4GHz
    250GB SATA Harddisk
    4GB RAM
    8800GT Nvidia 512MB


    19" LG skærm (1440x900 60Hz)
    G15 tastatur
    Logitech MX500 mus
    5.1 Creative højtalere (model vides ikke)
    Høretelefoner fra Creative (model vides ikke)


    Alt dette har jeg mulighed for at købe (incl. transport) for 3800kr.
    PC'en er 2 år gammel - køb i December 2007 hos TopData.dk


    Er dette noget i syntes jeg skal slå til på?
    Det skal siges at den for det meste skal bruges til Gaming, og at jeg kun har en bærbar lige pt. som ikke kan bruges til Gaming!


    Med Venlig Hilsen
    Thomas Jespersen

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Maverick


    Fandeme nogle super gode råd. Har du flere så post dem endelig (indsæt sarkasme). Du har tydeligvis aldrig haft en ordenligt bærbar mellem hænderne. Det næste bliver vel at IBM også laver noget lort....
    Du får hvad du betaler for, færdig.
    Alle producenter har "mandagsmodeller"...


    Det skal siges at den første PC jeg fortalte om, var en model til dengang 10.000 kr.
    Den jeg så fik den byttet til, var en model til 6.700 kr. (+ 1400 kr. i 2 års ekstra forsikring - hvilket sikkert bliver brugbart :()

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Mongolmedpistol
    Jeg har en HP Compaq NX bærbar og den har så bare været klippestabil og har intet fejlet og den er blevet torturet og slæbet til HHX i 2 år nu samt fået et par rage slag til tider.


    Utroligt, der ser man forskellen på serierne og modellerne - og hvem der er heldig eller uheldige :P

    Ang. det med BT og AOK, der har jeg også indset at det har helt sikkert været til test...
    Men det der undrer mig mere er hvordan de er kommet ind på min bruger!


    Men ellers, jo, hængslet knækkede af sig selv. Jeg passer altid rigtig godt på mine "dyre" ting.
    Som sagt har jeg til min bærbar en fin Targus 17" taske, med skum indlæg osv.


    Og tasten der faldt af, det har været en produktionsfejl...


    Men det jeg reelt set vil have jeres mening på, er om i syntes jeg ikke skal gøre mere ved det, eller sende den ind med det samme, eller høre om det er muligt at sende den ind efter eksamen?
    Eller skulle jeg spørge om jeg kunne få et afslag i prisen (selvom jeg har fået den som en bytter)??

    Tilføjelse til det jeg har skrevet øverst:
    Jeg har nu også fundet ud af at de har siddet og brugt min computer til internet-surfing. De (HP) har på en eller anden måde fået fjernet mit Vista-kodeord, kommet ind på min bruger, og været på Berlingske Tidende, BT og AOK.


    Jeg afhentede den som sagt idag, kom hjem, så ridserne, og ringede med det samme derud og fortalte det.
    De sagde at jeg skulle komme ud med computeren hurtigst muligt så de lige kunne se på det, altså på fredag!
    Men hvis de så har set ridserne, så er det vel muligt at lave en sådan aftale som du snakker om :)
    Eller jeg ved ikke, for jo, de udlåner bærbare (låne computer), men den kan jeg ikke bruge til eksamen - ALT FOR LANGSOM, OG HAR IKKE WORD, POWER POINT MM.