Indlæg af daliwi

    Var også hvad jeg tænkte...


    Så vil lige skaffe mig noget måleudstyr, så jeg lige kan checke det, men uanset hvad ville maskinen jo næppe kunne fortsætte med kun 4V på 12+ vel?


    Skal måle mellem gul og sort ledning ik?

    Er der nogle der har oplevet at SpeedFan siger at deres +12V pludselig falder til omkring 3-4V?


    Det er vel næppe realistisk?

    Først lige et "hellow" fra en tweak.dk newbie, i hvert fald på forumet :)


    Jeg har endelig fået skrabet penge sammen, så jeg ku' komme af med min stock CPU-cooler på min Q9550 og det blev til en Xigmatek s1283.
    Jeg synes selv jeg var ret påpasselig da jeg påførte køle paste etc, men nu er jeg kommet i tvivl, da min CPU uden OC ligger på omkring 50C idle og 60-65 load (core temp målt med Realtemp og tJmax: 100).


    Jeg har godt nok læst at p182 ikke er det bedst kølende kabinet, men jeg har sågar monteret en ekstra 120mm i fronten, som dog endnu kun kører 5V (havde ikke en regulator da jeg satte den på), men den flytter da luften :)


    Dette gør det jo lidt svært at lege med noget OC og jeg havde da, ud fra hvad jeg ellers har læst, regnet med, at jeg i hvert fald kunne smide den op på en 3.4 - 3.6 ghz, men lige nu er selv 3.4 for varm, da kernerne rammer de 70C.


    Er der nogle der har erfaring som lige kan/vil give en comment på dette? Overvejer at købe ny kølepaste og geninstallere, men ville være rart med lidt feedback :)


    På forhånd tak!