Indlæg af Nicolas16

    ENERMAX MODU 87+ GOLD 700W er til salg og jeg ønsker en vurdering.


    Brugt i omkring 3-4 måneder. Har desværre ikke kvittering liggende, men den virker fint og kan ses i brug ved afhentning.


    Taske og modulære kabler medfølger. Derudover emballage og diverse andet tilbehør.


    Har vedhæftet et par billeder. Har ingen skader eller lignende og fremstår som ny.


    http://peecee.dk/upload/view/313046


    http://peecee.dk/upload/view/313047


    Kontakt mig venligst på e-mail mht. bud og giv vurdering i tråd.


    Befinder sig 7200 Grindsted.


    Mvh

    Vil gerne sælge min Heroes of Newearth account.


    Købte spillet online, fra deres hjemmeside, men det er ikke rigtigt noget for mig.


    Regner ikke med det vilde beløb, måske halv pris e.l?


    Har spillet to spil online på den.


    Kan sende login via. mail eller MSN ...


    Mvh

    Mange tak, Ebo :-)


    Ja, kan godt være jeg har været heldig med det Gigabyte GTX 460.


    Har aldrig testet 3-vejs CrossFireX, så ved ikke helt hvordan det skalerer, og har ikke læst så meget om det, da sites primært tester 2-vejs CrossFireX. Men ja, desto flere kort man sætter sammen, desto lavere value for money får man. Kort nr. 2 skalerer måske 80 %, mens det 3. 50 % osv. - Sådan har det altid været :-)


    Fabriksoverclock er nok mest for opmærksomhedens skyld. De 5 % ekstra ydelse (1 fps) giver ikke meget i dagligdagen, men er pynt på lagkagen.


    Det kunne godt være, at der skulle være en medi-core rubrik ligesom på http://www.overclockersclub.com/, hvis jeg husker rigtigt.


    /Nicolas

    Hej Sam,


    "Det kan da heller ikke komme som en overraskelse at kortet bruger mere strøm allerede fra en start, når det er clockket fra fabrikken, samt bruger andre komponenter end normalt og ikke følger ref.design.


    Vis mig lige det OC kort, som enten bruger samme strøm eller mindre, så har du da fundet de vises sten."


    http://www.tweak.dk/review/Gig…dforce_koeleren/1200/12/1


    Nu er jeg ikke pro-tester og har vildt avanceret testudstyr til rådighed. Bruger en strømmåler fra det lokale elselskab. I denne test bruger Gigabyte's GTX 460 OC mindre strøm end ZOTAC's. Det skyldes vel deres Ultra Durable VGA-komponenter, der i min hukommelse skulle spare strøm ift. standarden.


    "temps mellem 36-80 er da bestemt ikke negativt, siden GFX kan tåle over de 25 grader mere uden at give det mindste kny fra sig."


    Nu må du ikke være alt for kritisk mht. de negative punkter. Nogle er meget små, og måske vi skulle indfører en "medi-core" rubrik. Andre (lignende) grafikkort bliver ikke så varme, og derfor er det et minus efter min mening.


    "Manglende crossfire-x mulighed er da heller ikke negativt, siden der ikke er andet end problemer med det, prøv at læs om det på AMD's gamer forum.
    Crossfire med 2 kort skallerer rigtig godt, når man bruger den efterfølgende CAPS installering hvor imod flere kort end 2 giver lavere ydelse overall i langt de fleste spil, så det er da bestemt ikke negativt, at den mulighed er fjernet."


    Helt enig, gør bare brugeren opmærksom på, at dette kort ikke har support for 3-vejs CrossFireX ligesom andre (ofte dyrere) kort. Folk tænker jo på fremtidige opgraderinger, det gør jeg ihvertfald.


    "15Ghz fabriks OC er jo ingenting, og betyder ikke det mindste, at man lige selv skal justere på sit nye indkøb for at få den bedste ydelse, det gør vi jo alligevel, ikke ? .
    Jeg ville dog have forestukket at kortet bare havde kørt ved standard clock, så har man spændingen intakt til selv at finde max. for kortet.
    Du skal jo bestemt ikke holdes i hånden hele vejen af fabrikanten, når det gælder OC, der skal man da være på helt egen boldgade."


    Her taler vi helt klart præference. Nogle brugere tør slet ikke at overclocke, og køber et præoverclocket kort for ekstra ydelse. Overclocker man selv er det ikke dækket af garantien, det er præoverclock derimod. Gamere og andre har måske ikke lyst til at overclocke, og vil gerne have så meget værdi for pengene som muligt, derfor vælger de et præoverclocket kort. Dermed siger jeg ikke, at din mening er forkert. Man skal bare se tingene fra forskellige vinkler, og jeg prøver at skrive til den samlede mængde og ikke bare entusiaster og den vel-vidende bruger :-)


    Endnu en gang tak for feedback.


    /Nicolas

    "Fint test, fantastisk ydelse man kan få til ingen penge idag."


    - Fuldstændig enig :-)


    "Hvorledes kan det faktum at kortet er længere end referencedesignet stå alene som noget positivt på positiv/negativ-listen i konklusionen?"


    - Det har du helt ret i. Det er en fejl fra min side, da jeg satte testen op i systemet. Det er hermed rettet.


    "Jeg ser det ikke som noget decideret negativt at der ingen bundle-spil er? (Jeg ser det derimod som noget positivt, da jeg således ikke betaler for noget jeg ikke ønsker)."


    Kan godt forstå dig. Nogle firmaer inkluderer et spil i tilbehøret, og det er næsten altid til samme pris, som de andre alternativer på markedet. Dette minus er meget lille, og det er kun ment, som noget der er værd at tage med i overvejelserne inden man bestiller sit nye grafikkort :-)


    Tak fordi du kommenterer på min test.


    Altid rart med lidt feedback og dialog med læserne.


    /Nicolas

    Har følgende til salg:


    Intel i7-920 (ikke overclocket). Købt august 2009 fra mm-vision (D0-stepping).


    Gigabyte GA-X58A-UD3R bundkort. Købt septemper 2010 fra komplett.


    ASUS Radeon 6870 DirectCU. Købt april 2011 fra komplett.


    Kvittering haves på alle tre dele.


    Derudover sælges: Cooler Master V6GT processorkøler - Har afmonteret LED-featuren, køler stadig super godt.


    Kingston HyperX RAM-køler. Købt september 2009 fra komplett.


    Befinder sig 7200 Grindsted Midtjylland.


    Sælges helst samlet !!


    Byd gerne, men lad nu værd med at byd for lavt ...


    Mvh

    Tjek den her test:


    http://www.tweak.dk/review/AMD_Radeon_HD_6790/1254/6/1


    HIS HD 6850 IceQ X Turbo yder omkring det samme som XFX R6850 Black Edition kortet.


    I testen sammenlignes R6790 og HIS HD 6850 IceQ X Turbo. Selvom du tager HIS's fabriksoverclock på HD 6790 IceQ X Turbo i betragtning, så vil HIS HD 6850 IceQ X Turbo / XFX R6850 Black Edition stadig være hurtigere.


    Et fabriksoverclock plejer at give 4-5 % ekstra ydelse, men eftersom begge alternativer er overclockede og får det samme ydelsesboost (næsten), så kan du se bort fra overclocket og se på performanceforskellen mellem standardversionerne - tror vi er nede i marginalerne mht. ydelse.


    HIS's IceQ X-køleenhed er yderst støjsvag (præference) og den kan kun anbefales. Jeg kan ikke sige noget om XFX's køleløsning, da jeg aldrig har testet et grafikkort fra XFX.


    Vælg XFX hvis du vil have lidt ekstra ydelse, men er ikke helt sikker på at den ydelse er næsten 200 kroner værd.