Indlæg af Berleburg

    Det undrer mig, at 1660 Ti eller 1660 ikke nævnes, da de i mine øjne overflødiggør de forrige generationers mid-range til semi-high-range kort. Derudover, så behøver man altså ikke et 2080 Ti for at køre i 1440p ved ultra wide. Det er jo samme antal vertikale pixels om en 2560x1440 - dvs. ikke voldsomt mange flere pixels samlet set ved 3440x1440. Selv et 1070 kan klare det, og dermed også de nye 1660-serie-kort, og så er der jo mange varianter at vælge mellem op til et 2080 Ti (2060, 2070, 2080, Vega 56/64).


    Bare min egen mening om lige dette. :)

    Det er et kendt spørgsmål, og jeg tror ikke jeg er alene om at synes at jeg fra tid til anden gerne vil prøve noget nyt.


    Anyways, jeg har altid været glad for Chrome. Det har jeg kørt med i mange, mange år.
    Men for et par måneder siden valgte jeg alligevel at skifte til Opera. Jeg må sige, at jeg siden da ikke har kigget mig tilbage. Jeg er blevet SÅ glad for at bruge den.


    Jeg kan komme med nogle iagttagelser jeg har gjort mig efter mit skifte. Både på godt og ondt.


    Pros:

    • Indbygget personligt nyhedsfeed.
    • Alternativt nyhedsfeed i nyåbnede faner.
    • Panel i venstre side med genveje til en masse features.
    • Indbygget Facebook-chat i venstre panel.
    • Super hurtig og mindre krævende end Chrome.
    • Indbygget Dark-theme.
    • Indbygget Picture-in-picture videoafspilning. Fx YouTube som PiP i hjørnet eller in-game hvis du farmer i et spil.


    Cons:

    • Hijacker XML-feeds og præsenterer dem i nyhedsfeed (kun relevant ift. mit arbejde).


    Hvad bruger du, og hvad er du glad for ved den?

    Jeg tror også pointen er: Hvorfor bruge tid på at prøve at OC ram manuelt når man kan enable den ratede hastighed ved et par klik i BIOS.


    Som sagt, jeg har de samme RAM, og jeg har bare slået profilen til og valgt den tilgængelige hastighed, der dukker op i menuen. Bum. Done. :)

    Hehe, det var jo derfor jeg spurgte hvordan dit Corsair-setup var. :)


    Bliver det så med noget Lightning Node el. Commander Pro til Corsair-blæserne?


    Corsair's miljø er dyrt i opstarten, men giver rigtig mange fede muligheder senere, og de har nogle af de bedste case fans med RGB.

    Personligt ville jeg ikke bryde mig om at bruge bund som intake - også selvom den skal stå på en glat overflade. Synes bare det er et akavet sted at have en blæser.


    Jeg synes de sidste forslag er fint. Igen, hvis du bare sætter dine intake til at køre lidt over standard så burde de sagtens kunne følge med. Desuden, så er det ikke verdens undergang at køre negativt tryk eller neutralt. Det kræver bare lidt mere afstøvning i ny og næ.

    På en R6 ville jeg personligt smide rad i top som exhaust. Så får du glæde af RGB-lyset (kan ikke rigtig ses i front).


    Desuden sidder der to 140 mm i front, og de kan flytte mere luft end to 120 mm. Men regnestykket kompliceres af den tredje 140 mm i rear.
    Derfor ville jeg nok smide de to front 140 mm intake i den medfølgende fan hub, og sætte performance en smule op for dén fan header hubben sidder i i motherboardet via BIOS. Hvor meget det skal op kan jeg ikke sige, da jeg ikke lige har erfaringer med at micromanage fan RPM på den måde.

    Der er nogle overvejelser at tage med ved at bruge radiatoren med front intake:


    - Der vil ophobe sig en del støv inde i selve rad. Det kræver jævnlig rengøring. Et støvfilter hjælper og er naturligvis nødvendigt. Støvfilteret i fronten hjælper naturligvis en del.
    - CPU'en vil være køligere, da der føres "kold" luft gennem rad.
    - Resten af systemet vil være varmere da den kolde luft der føres gennem rad varmes op og derefter rammer resten af systemet.


    Omvendt, når du har top exhaust, så vil CPU'en være varmere, men resten af systemet vil være køligere.


    I sidste ende er der typisk ikke tale om de store forskelle, men det skulle være ret tydeligt ved en temperaturmåling.