Indlæg af skjold81

    Tak for forslagende, men glemte dumt nok at sige at jeg har et budget på max 1700kr.
    Grunden til jeg valgte formatet 1920x1080 er at det er den højeste opløsning jeg kan få for mit budget.

    Hej, jeg vil lige starte med at nævne mit system:


    CPU: DualCore Intel Core 2 Duo E8400, 3000 MHz (9 x 333)
    Motherboard: MSI P43 Neo (MS-7519) (3 PCI, 2 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 4 DDR2 DIMM, Audio, Gigabit LAN)
    Ram: 4gb Kingston DDR2-800 DDR2 SDRAM
    Gpu: Club3D 1gb 4870 Oc. Edition
    Kabinet: Arctic-cooling Silentium T4 ECO 80(ink. 2 stk 2x80mm kabinet blæsere og en 550W Psu)
    Windows Vista 64


    Mit første problem er at jeg har haft nogle problemer med cpu temperaturen, dvs jeg har prøvet forskellige temp måler programmer som Fanspeed, Everest, Rivatuner osv. Men jeg syntes ikke og kunne få en stabil cpu temp måling. Tempen svinger fra 29c til 55c når computen er idle.
    Så måske kunne en bedre cpu køler hjælpe?


    Mit andet problem er at jeg får hvad virker som som tilfældige crashes med blue screen of death(det har tilsynladende noget med display driveren at gøre). Ud og det crasher spil og video nogle gange til deskop og jeg for en besked om at "Display Driver Stopped Responding and Has Recovered".
    Jeg ved ikke om det kan have noget at sige at min skærm er med vga stik og jeg har sat en vga-Dvi konverter på, for at den kan sættes til grafik kortet?


    Jeg ved det er lidt af en mundfuld, men dette kunne være fedt hvis der var nogle der havde nogle bud på hvad der kan skabe nogle af disse problemer, det kan jo være rimeligt dyrt og få sendt den til rep.


    På forhånd tak for hjælpen.


    Ps. Har prøvet at opdatere alle drivere, lige fra display drivere til bios.