Indlæg af shilka

    Jeg ville også vægle et andet kabinet jeg har lige netop det kabinet og jeg hadde det som pesten fordi det var noget billigt plastik bras der var alt for let og risse og beskade og der var et hav af ting der var problemer med.


    Det er også gamlet så vælg et bedre og nyere kabinet Phanteks Enthoo Pro eller Enthoo Luxe kan anbefales.
    Luxe har indbygget LED lys i selve kabinet hvor du kan vælge op til 10 farver, så kan du også fave matche det til resten af dit system hvis du har lyst til det.


    Som sagt du har ikke brug for hverken 16 GB RAM eller en 4790K og bundkortet kan ikke SLI.
    Du får heller ikke noget ud af 2400 MHz RAM der er ikke en pind forskel på 1866 MHz og 2400 MHz i spil andet end 2-3 FPS mere i dine min FPS tal.

    Højt støjniveau? hvis der er nogle der har sagt det så må deres have været i stykker.


    Jeg har en bunke NF-F12 og ja de kan godt høres på max speed men de larmer ikke.
    Vil faktisk sige NF-A14 FLX larmer mere og dem har jeg også en bunke af.

    Du mener vel 980 SLI? og 850 watt er stadig overkill 700-750 watt er stadig nok.


    Glem hvad realhardtechx har og sige om strømforbrug de dækker deres egen røv ved at give tal der er langt højere end hvad der faktisk er brug for i den den virkelige verden.


    Hvorfor vil du overhovedet have 980 du betaler 40% mere for 10% bedre FPS så det kan slet ikke betale sig, køb GTX 970 i stedet for.


    Og du har valgt en NF-P12 blæser til din CPU køler? NF-F12 har langt mere tryk så den er meget bedre til på brug på CPU kølere.

    850 watt er langt overkill du kan have 3-4 GTX 960 i dit system med 850 watt, et GTX 960 bruger ikke engang 150 watt.
    400-450 watt er er nok til det system som det er nu 600-650 watt hvis du vil have mulighed for SLI senere.

    Hvad har du ellers valgt til den maskinne der du har ikke listet alting.


    Hvad angår GTX 970 så er Asus mere stille men bliver lidt varmere hvor MSI larmer en lille smule mere men køre lidt koldere


    Hvis du gerne vil have det GTX 970 med den bedste køler så er det Gigabyte´s G1 Gaming GTX 970 du skal kigge på.


    Bundkort ved jeg ikke noget om så der må der være en anden der kan hjælpe med det.

    Det vil ikke gøre en pind forskel i GTA IV jeg har selv testet det både med GTX 680 / 770 og med GTX 970 og det virker ikke til SLI scaler særlig godt i GTA IV.


    Køb et GTX 970 i stedet for hvis du mangler GPU power får du mere ud af.


    Edit. Duh sory du sage GTA V ikke IV never mind then.

    Tusind tak for svaret nu er jeg lidt mere tilbøjelig til at vælge SLI igen :-D Jeg ved det er et mærkeligt spørgsmål, men hvor meget strøm bruger sådan en maskine og hvor dyrt cirka, jeg ved det går an på hvor meget man spiller, det er bare fordi jeg stadig bor hjemme og sådan, så det er ikke mig der skal betale den ekstra regning på strøm :-)


    Det er umuligt og svare på af mange grunde.

    Efter mit sidste opslag har flere forklaret mig fordelene med SLI med 2 GTX 970 :-) Men flere af mine private kontakter har forklaret at mange spil ikke er SLI understøttet, at det bruger ekstremt meget strøm og driverne er besværlige, er dette sandt? :-) Jeg vil ikke købe to grafikkort, også kan jeg ikke spille spil :-P


    Det der med mange spil ikke understøtter SLI er en gang BS og en gamle myte, jeg kender til ET spil hvor SLI ikke virker et og det er Company Of Heroes 2


    Der er er måske en del spil der er dårligt optimeret til SLI men det virker stadig


    Det der med extra støj og varmer er også en gamle myte som er stærkt overdrevet.


    Det der med drivere er også en gang BS eneste der er sandt i alt det der er det bruger extra strøm under load og det er jo ret åbenlyst for der er jo 2 grafikkort.


    Det lyder ret meget som om dine private kontakter enten er nogle gamle nisser der ikke har fulgt med de sidste par år eller bare nogle som slet ikke ved hvad de snakker om.

    Er begyndt at kigge efter nogle andre RAM.
    Vil muligvis bruge den til video redigering, dette er dog ikke fastlagt endnu.
    Jeg tror ikke jeg kommer til at køre med 3 grafikkort, men jeg kan dog godt bruge de ekstra funktioner, som følger med Formula kortet.


    Kingston Fury eller Savage RAM koster meget mindre og fås i 4 farver hvis du går op i og fave matche.


    Han har valgt en NZXT Kraken x61


    Spild af penge tag en god luft køler i stedet for koster mindre larmer mindre og får de samme temps.


    Ellers er jeg enige i hvad du siger

    Jeg er ikke expert i bundkort så der kan jeg ikke give dig meget hjæp.


    Hvad angår PSU så er en 650 watt nok men efter som EVGA SuperNova G2 750 watts koster det samme som de fleste gode 650 watt så kan du lige så godt tage den.
    http://www.edbpriser.dk/stroem…va-750-g2-id-8224808.aspx


    Koster mindre end Corsair RM og den er lysår bedre, du kan læse den tråd nedren under hvis du vil vide mere hvordan de er i forhold til hinanden
    http://www.overclock.net/t/148…lly-modular#post_22109815


    hvad angår CPU og RAM og CPU køler så holder jeg stadig fast i det jeg sage før det kan godt gøres billigere

    Kommer du til at køre SLI? hvis ikke så har du ikke brug for mere end en god 450 watts PSU.


    Læs min sidste post igen smed nogle flere forslag på lige inden du skrev.

    Du har ikke brug for 750 watt ikke engang til SLI og hold dig fra Corsair RM serien du kan få meget bedre for de samme penge eller endda mindre.


    Hvis det er til gaming og ikke noget andet så kan du godt tage en 4690K den vil ikke være langsomere.


    Du har heller ikke brug for 16 GB RAM og de RAM du er valgt er et mega ripoff du kan få lige så godt langt billigere.


    Du kan også godt udskifte den der NZXT Kraken x61 men en god luft køler hvis du ikke har planer om at slå OC rekorder, og det vil ende med at lave langt støj.


    Du kan også godt tage et billigere bundkort.

    De problemer folk snakker om omkring SLI er myter jeg har kørt med SLI setups i mange år og jeg har aldrig haft nogle problemer med SLI.


    Den påstand om mange spil ikke virker med SLI er BS jeg har kun et spil der ikke virker med SLI, nogle spil er måske dårligt optimert ja men de virker stadig med SLI.


    Det der med højere temps og støj er også stærkt overdrevet.


    Jeg lavede mit eget GTX 970 review fordi der ikke var nogle gode reviews på det tidspunkt


    http://www.overclock.net/t/153…-benchmarks#post_23281822


    Over 30 spil testet både med 1x og 2x GTX 970 i 1920x1080 og 2560x1440.