Indlæg af shilka

    Også selvom jeg kører alt det som jeg nævnte overfor? På samme tid.


    EDIT: Hvorfor er det så at nogle eksempelvis køber 1000watt PSUer?


    Fordi de ikke ved noget som helst om hvad de laver, eller de har planer om at smide mere hardware i deres PC senere.


    Desværre er det alt for normalt folk ikke ved noget om størmforbrug og køber alt for mange watt når der slet ikke er grund til det.



    En god grund til at tage nogle % over ens egentlige behov er capacitor slidtage. Hvis du alligevel går og tænker "åh gud, 750 eller 850", så tag dog den 850 og vær tilfreds/sikker.


    Det er en gamle myte capacitor slidtage er ikke noget du ser i dag medmindre du køber en PSU der er junk.

    Hvis det bare er til spil brug så er en 4690K fin nok.
    Jeg ville nok skifte den AIO køler ud med en god luft køler i stedet for, kommer til at larme mindre hvis du gør.


    Du har heller ikke brug for 16 GB RAM hvis det bare er til spil brug.

    Vertical Sync hvis du ikke er klar over betyder du låser din 60 30 eller 15 FPS.


    Anyway nok om det hvis du ikke vil opgradere GPU hvorfor så ikke købe en SSD med mere end 128 GB plads, SSD´ere koster ingenting i dag i forhold til hvad de har gjort.


    Kan huske den første jeg købe tilbage i 2010 kostede 2500 kr og det var en 120 GB SATA II SSD.

    Er systemet så ikke fint nok?


    CPUen er gammel, men lidt overclock ville hjælpe en del. CS:GO kræver meget lidt, jeg spiller det med ultra setting med +100 fps hele tiden med et HD6870.


    Jeg ved ikke helt hvad CAD er, men medmindre du spiller meget CPU-tunge spil (som f.eks. RTS eller MMORPGs) så synes jeg det giver bedre mening at skifte GPU.


    Hvis du ikke har en 120 eller 144 Hz skræm så er det lige meget at du ikke kan komme over 100 FPS for din skræm kan ikke vise mere end 60 FPS.


    Din skræm kan slet ikke vise de FPS over 60 og du får faktisk screen tearing fordi din FPS er for høj i forhold til hvad dig skræm kan vise.

    Det er ikke kun til gaming - jeg laver også en del 3D Rendering, derfor den store CPU og de ekstra RAM - gtx 970 er taget for de lavere temp. end asus's lavere støj.


    Men hvorfor synes du at Corsair PSU'en er crap ?


    Jeg har sendt dig et link i min sidste post og jeg sage ikke den var crap.
    Du kan få linket igen


    Hvorfor du ikke skal købe en Corsair RM


    For at sige det lige ud så er du blevet snydt så vandet driver du kan få op til flere PSU´ere der langt bedre end RM til samme pris eller endda billige


    Så send den RM retur imens du stadig kan.


    Jeg har lige købt en Corsair RM750 - 80 PLUS GOLD Strømforsyning - sry den var ikke røget med i beskrivelsen


    Send den retur hvis du stadig kan det er ikke et godt køb
    http://www.overclock.net/t/145…t-to-buy-a-corsair-rm-psu


    Hvis det er til gaming så har du ikke brug for 16 GB RAM 8 GB er fint nok.


    Same med en 4790K hvis det er til gaming kan du godt tage en 4690K


    Sidst men ikke minst GTX 970 hvad går du mest op i lav støj eller lav temps?


    Asus STRIX larmer mindst men er også den der bliver mest varm.


    Gigabyte G1 Gaming har den bedste køler og er den der kan overclockes mest men er også den der larmer mest.


    MSI Gaming er midt imellem Asus og Gigabyte.


    Jeg har selv 2x Gigabyte G1 Gaming GTX 970 kort og de kan godt høres men de larmer ikke super meget.


    Du har stadig ikke brug for 850 watt medmindre du skal køre med 3x GTX 970 kort, 650 watt kan gøre det så det er spild af penge og købe mere end 750 watt.


    Den PSU du har valgt er også kendt for at larme rigtig meget så overvej en anden i stedet for, køb kvalitet ikke watt du ikke har brug for så tag en EVGA SuperNova G2 i stedet for.


    En sidste ting jeg vil bemærke er at den 200mm blæser der sidder i fronten af Pro ikke er 5 øre værd og den bare skal smides ud, køb 2x 120mm eller 140mm Noctua blæsere og sæt i stedet for.

    Mange tak :9xo


    Nu skal jeg lige have købt min nye EVGA Supernova 1,2KW hjem, så må man jo hellere osse få de kabler, som passer rent farvemæssigt til resten af systemet.


    Mvh
    Sam


    Skal have snakket med Coolerkit.dk omkring vi kan få dem til Danmark har også snakket med CableMod omkring det og de vil også gerne have en eller flere sælger i Danmark.


    Ellers kan du bestille fra Caseking.de

    Ved ikke om der er nogle der har hørt om CableMod før men de er et nyt firma der er startet op og de tilbyder færdig lavet sleeved kabler til bestemte strømforsyninger.


    http://cablemod.com/


    De tilbyder kabler i 6 farver plus 4 mixet farver, farver man kan vægle imellem er
    rød / blå / grøn / orange / hvid / sort og de mixet farver er blå-sort / grøn-sort / orange-sort og rød-sort.


    De tilbyder kabler til bestemte strømforsyninger.


    C serien som er til Corsair AXi / HXi og RM
    E serien som er til EVGA SuperNova G2 og P2.
    SE serien som er til Seasonic FL2 KM3 XP2 XP3 basert strømforsyninger


    http://cablemod.com/compatibility/


    Coolerkit.dk kommer muligvis til at sælge dem her i Danmark ellers kan der bestilles fra Caseking.de i Tyskland


    Jeg er personligt i kontakt med Cablemod i øjebliket og arbejder sammen med dem på at udvide deres udvalg af kabler og de strømforsyninger der er support til, der vil muligvis også kommer flere farver og vælge imellem senere.

    Tak for gode input. Hvorfor anbefaler du den PSU overfor den anden?


    Jeg har hørt meget godt om de luftkølere og en af mine kollegaer har også sådan en bandit monteret. Det skal overvejes en ekstra gang så :)


    No comments om det optiske drev! ;-)


    Tak for gode input. Hvorfor anbefaler du den PSU overfor den anden?


    Corsair CX serien er ikke noget du sætter i en gaming PC der er en god grund til den serie er så billige
    Hvorfor du ikke skal købe en Corsair CX
    http://enthusiast.hardocp.com/…_750w_power_supply_review


    CX750 og CX850 er en nedgradet rebrand af CWT´s PUQ-B platform fulde af CapXon caps fra Kina, som du kan læse i http://hardocp´s review så fejler den nogle af deres test fordi den er så dårlig de giver den et fail som slut score.


    Der er en grund til den koster så lidt den er ikke særlig god.


    EVGA SuperNova G2 er bedre bygget med bedre kvalitet dele har langt bedre ripple suppression og langt bedre voltage regulation.


    LOL CX850 koster MERE end EVGA SuperNova G2 gør.

    Næsten alt du har valgt kan gøres bedre


    Vælg en 2 IPS panel skærme i stedet for de der TN panel skærme, du får langt bedre farver og synsvinkler.


    Vælg en anden PSU der ikke er lige så dårlig lige som den du har valgt, som sagt EVGA SuperNova G2 er langt bedre og du har ikke brug for mere end 650 watt til det system der så 750 watt er mere end nok du har ikke brug for 850 watt.


    Vælg et andet kabinet Phanteks Enthoo Pro og Luxe er bud der.


    Drop den der Corsair H80i du kan få luft kølere der er meget lige så gode eller bedre der koster omkring det samme larmer mindre, Noctua NH-U12S og NH-U14S er bud her.


    Hvis det er til gaming får du ikke noget ud af 2400 MHz RAM max 2-3 FPS i dine min FPS tal så du kan lige så godt vælge 1866 MHz her, du har heller ikke brug for mere end 8 GB hvis det bare er til gaming.


    Igen hvis det bare er til gaming så kan du tage en 4690K i stedet for.