Indlæg af Jens ledet

    Det er en ubuntu server 10.4
    Og der aner jeg ikke hvordan man gør.
    Men jeg mistænker bare lidt bundkortet fordi at det virker når man har taget strømmen helt...
    Det jeg har kunne finde på nettet om wol på det bundkort er alt muligt andet plus at folk "klager" over at wol ikke virker efter strømmen er taget til maskinen... ved mig er det så bare omvendt...
    Jeg havde samme problem da det var en win 2008 server..


    Mvh Jens

    Hejsa
    jeg sidder med en server hvor jeg har et onboard gbit netkort, det er sat op til at modtage wol og reagere på det. Det reagere dog ikke når jeg lukker maskinen ned og vil tænde den igen.
    men hvis jeg går i bios og saver/exit og så holder power knappen inde så den slukker, så kan jeg godt tænde den med wol.
    Hvad kan dette skyldes?
    Bundkortet er et asus p4pe


    Edit: Når jeg tager strøm kablet ud og sætter det i igen, så starter maskinen lige hurtigt og slukker igen. Og så fungere wol. men lige så snart jeg bare lukker den alm ned så fungere det ikke??


    Mvh Jens

    mht kaspersky.
    Så er jeg lidt i tvivl. Jeg har lige opgraderet til 2009.
    Når jeg så har scannet, kommer der en list med "opdaget" som er ting den har opdaget. Hvordan får man den til at gøre noget ved det den har opdaget. Lige nu står den på automatisk, og så skulle den gerne selv finde ud af hvad den skal gøre.. sagde de hvertfald hos Kaspersy.


    Mvh Jens