Indlæg af Vandel

    Jeg kan ikke få den til at boote ved 9x333. Det kan være det er et skod MB jeg har. ellers ved jeg ikke hvad jeg gøre. Og jeg vil virkelig gerne have rimelig ydelse ud af CPU.

    Hej jeg ville bare lige sige tak for hjælpen.


    Jeg kører den på 3 GHz nu. 12x250 Mhz. Den yder ca. 10 % mere i PCMark Vantage, mens BurnBench siger 25 %. Ram volt er sat på 2,10 og CPU volt er på 1,425.


    Gør det nogen forskel at f.eks. køre 9x333 MHz eller 10x300 MHz? Giver det bedre ydelse?


    Jeg får snart en ny harddisk og så burde det også trække lidt op.


    Kan man også overclocke grafikkort? 8800gt

    Lige nu kører jeg med 2850 MHz og jeg burde kunne få den højere op. Jeg har sat ram spænding til 1,95 V. Kan jeg godt sætte den op til 3 GHz med samme ram spænding eller skal jeg sætte den op på 2,0-2,1?


    Og jo det er rigtigt at man kan låse ram. Den står låst på 800 MHz lige nu.


    Jeg forstår dog ikke mit MB. Den siger den kører 950 MHz FSB og 12 multiplier, men det giver jo ikke 2850 Mhz selvom der står det. Er der nogen der kan hjælpe her?

    Altså jeg var inde og kigge.


    PCIe: Den står bare på 100 MHz.


    Ram frekvens: 800 Mhz, den ændrer dog selv, hvis jeg ændrer FSB


    Ram rated: Den står bare på AUTO og det er nok også derfor den ændrer sig selv når jeg ændrer FSB.


    Ram volt: Står på Auto, og det vil sige 1,85 V


    Nordbro Køling: Det må jeg sige jeg ikke ved noget om.


    Nordbro varme: Ved heller ikke noget her.


    CPU Vcore: Står på AUTO, og det vil sige 1,3250 V


    Hvad siger du til det? :D


    Er der noget jeg skal ændre?

    Hej


    I går prøvede jeg så for første gang at OC min dual core.


    Problemet er at jeg ikke kan starte vista hvis den kører over 2,7 Ghz. Lige nu kører jeg 2,7 Ghz og den holder en gennemsnitlig temp på 49-53 ved fuld cpu load ved Orthos. Det er da en okay temp ikke?


    Jeg ville bare lige spørge om der er nogen der kan hjælpe mig til at opnå et højere OC.


    Specs:


    ABIT Fatal1ty FP-IN9 SLI
    Core 2 Duo E4600 2 MB
    GeIL Black Dragon 2 x 2 GB
    NorthQ 3312BLA Giant UFO
    750 W strømforsyning
    Inno3D 8800GT


    Har i brug for flere oplysninger så bare skriv.